wat kan er voor boom in de wei en waar koop je die

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
charene

Berichten: 1556
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: noord holland

wat kan er voor boom in de wei en waar koop je die

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-04 09:14

Wie weet wat voor boom ik het beste kan planten in de wei.....ik zat zelf aan een BERK te denken........wie weet waar je voor een beetje normale prijsklasse bomen kunt kopen...het liefst al een wat grotere boom...

FOTO`S van JOELYN TABASCO TARI
viewtopic.php?f=53&t=463826
CHARENE IS NU CHARITA


Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 09:16

Berk kan, maar een appelboom ook. Daar deden wij onze paarden i.i.g. veel plezier mee... ze hielpen appels rapen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 09:39

Een berk is een zgn. pionier en worden nooit echt groot en oud, hooguit een jaar of 80.
Het is dan ook geen echte schaduw boom.
Een kastanje of een beuk worden veel imposanter, groter en ouder en geven veel meer schaduw.
Om een jonge boom moet je wel even een hekje plaatsen anders heb je erg veel kans dat hij uberhaupt niet groot en oud wordt Haha!

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 10:01

Bij ons staan in en langs de wei appelbomen, perenbomen en een notenboom. Met die eerste twee maak ik ze trouwens heel blij! Lachen

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 10:16

Niet dat ik veel verstand van weides en hun bomen heb, maar persoonlijk zou ik denk ik ook de Kastanje kiezen. Schitterende bomen dat ten eerste, en inderdaad veel schaduw als ze groot zijn.

Is er met appelbomen en perenbomen geen kans op koliek als de paarden zoveel al dan niet rijpe vruchten kunnen eten?

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 10:17

Maar de kastanjes van de kastanjeboom, eten ze die niet op?

Faber quisque fortunae suae

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 10:21

Koortje schreef:
Is er met appelbomen en perenbomen geen kans op koliek als de paarden zoveel al dan niet rijpe vruchten kunnen eten?

Dat zou best kunnen. Maar er vallen maar een paar appels in de wei, en de peren vallen allemaal buiten de wei. Dus ik kan zelf bedenken hoeveel ik ze geef! Lachen

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 10:22

De groep waar mijn merrie in stond Koortje zoch alleen de rijpe appeltjes eruit... Ze hielden de balans prima in orde zelf. Maar ik zou het wel in de gaten houden (zeker in het begin).

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 10:33

Wij hebben een aantal walnotenbomen staan om de wei, echt heel mooie bomen waar in de zomer wel 10 eekhoorntjes in zitten. Verder hebben we ook dennen enzo om de wei. In de wei hebben we geen bomen.
Als je echt een grote boom wilt, dan kan dat best prijzig worden ivm. speciale, moeilijke manier om de boom over te plaatsen.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 13:25

Koortje schreef:

Is er met appelbomen en perenbomen geen kans op koliek als de paarden zoveel al dan niet rijpe vruchten kunnen eten?


Die is er zeer zeker. Spreek uit ervaring. Waar Honey vroeger stond stonden een appel en een perenboom in de wei. Normaal gesproken vielen daar op een dag een paar appeltjes uit, tot het een keer heel erg waaide en er heel veel appeltjes uitvielen.
Kon gelijk de DA bellen

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 13:30

wij hebben een walnootboom en dat schijnt ideaal voor paarden te zijn...

DubbelFun

Berichten: 88617
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 13:58


IngridHar

Berichten: 1739
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 14:46

Ik heb 2 appelbomen en een krenten boom in de wei staan. De krenten boom is heel erg mooi geeft shaduw en er valt weinig uit. De appelbomen vallen wel appels uit maar dat zijn er misschien 6 per dag dus dat valt hier wel mee. Als de appels rijp zijn dan kan je een stuk afzetten zodat je paard er niet bij kan en kan je ze rapen.
Zal een foto plaatsen van onze krentenboom hij bestaat alleen uit 2 stammen dat is door de jaren heen zo gegroeid
Afbeelding

21-5-2010 Luc geboren!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Trendiction, YandexBot en 118 bezoekers