Lucinda onder mijn prive les op Zhivago.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MOHGirl

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

Lucinda onder mijn prive les op Zhivago.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-04 20:38

Mijn bijrijdster in de nieuwe bak.
Ik geef 1x per week les aan Lucinda.
Ze rijd Zhivago plus minus 3 keer in de week.
We zijn van de boerderij verhuis naar een pension stal, waar we het eigenlijk best naar ons zin hebben.
Zhivago loopt super in de lekkere rijbak.
We zijn in de les aan het oefenen aan het stelling vragen en nagefenlijk lopen.
Zhivago doet het beter als ooit in de nieuwe rijbak.
We hebben ook een sprongetje geprobeerd, ik eerst tot 70 cm en daarna Lucinda die heeft gewoon een kruisje gesprongen, ze moet nog even wennen aan de nieuwe bak.

Eerst ik even losrijden 1 foto:
Afbeelding

Daarna Luu:
Afbeelding
Het gaat echt steeds beter met die 2, eerst kreeg ze die ontspanning niet, maar nu loopt ie super bij d'r.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
In galop raakt ze hem wel weer kwijt, maar daar zijn we mee bezig, vind dat ze het nu al super doet.

Sprongetje:
Afbeelding
Afbeelding
Luu vond het enger als Chief, was wel grappig, maar ging erg goed voor een eerste keer, ook Zhivago deed het super, ik heb 70CM gespongen, hij vond het in het begin een btje eng, maar daarna zonder moeite jump erover heen.
Afbeelding
Hier gaat het al beter, allebei een stuk rustiger, niet meer bang samen Lachen lekker stel Lovers
Afbeelding
Toppunt van ontspannen, lekker gaan slapen.

Okè, en als Chief dan geen zin meer heeft gaan we rek en strek oefeneningen doen om onder de les uit te komen, dondersteen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Zo te zien von Lucinda het wel grappig *LOL*
Ik niet want hij wilde niet luisteren en wilde verder met de les Lachen

Maar het gaat echt steeds beter, zie elke week alweer verbetering in die 2.
De eerste keer dat ik haar les gaf nam Zhivago haar zwaar in de zeik, gewoon stilstaan en niet verder lopen.
En als ik erop klom doen alsof je een onschuldig visje bent, en netjes gaan lopen Ach gut

Liefs Lisette
Ps. Wat is hij mooi hè, mèt staart Lachen Lovers

SnelleMarz
Berichten: 8846
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 20:40

Beugels bij de bal van je voet houden Vork [1e wat me opvalt Haha!]
Leuk koppie heeft hij

MOHGirl

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-04 20:57

Die moet je even uitleggen, die ken ik niet, als je bedoeld dat ze haar handen rechtop moet houden snap ik het, maar af en toe word ze er gek van als ik alles in 1 les zeg, dus we doen het stapje voor stapje.

Liefs Lis

MOHGirl

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-04 20:58


ienna

Berichten: 836
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: noord-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 22:12

MOH??Masters Of Hardcore?!:-D maruh..waarom rijd jij m los terwijl je haar les geeft?? dan moet ze dat eigelijk toch juist zelf doen of zie ik dat verkeerd??

miss_monty

Berichten: 379
Geregistreerd: 21-02-04
Woonplaats: eelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 22:17

Ziet er leuk uit hoor die 2! gaat al best heel goed.. jammer van de gaop maar dat komt vanzelf!! gewoon goed blijven oefenen.. wat een superlekker paardje trouwens Haha! suc6 ermee he!!

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 22:22

Ik vind het een leuk dier! ik zou alleen zelf de neusriem ene paar gaten hoger doen. Het kan zijn dat als je nu wat meer druk op je teugels krijgt dat het velletje van zijn mond tussen het bit en de neusriem raakt en de pony daarom het hoofd opgooit.

verder leuk hoor samen lekker verder leren!

Curly85

Berichten: 1641
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 22:58

leuk diertje hoor. Tja die voeten in de beugels vallen mij ook op :p

Miko

Berichten: 1521
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 23:51

Wat een leuk paardje! Ik hou wel van schimmeltjes.

Even een vraag: misschien ligt het aan mij, maar ik vind de halshouding een beetje vreemd, ik kan er niet helemaal de vinger op leggen, maar hij lijkt wat kort en achter de loodlijn. Hoe denk je hier zelf over?

(Is echt gewoon een oprechte vraag hoor , niet bedoeld om af te zeiken ofzo..)

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 00:05

ienna schreef:
MOH??Masters Of Hardcore?!:-D maruh..waarom rijd jij m los terwijl je haar les geeft?? dan moet ze dat eigelijk toch juist zelf doen of zie ik dat verkeerd??


dat zal wel makkelijker zijn voor haar, beter dan dat ze er zelf aan gaat breken als mohgirl er even op gaat issie meteen lekker los in zijn lichaam, denk ik dan

MOHGirl

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-04 15:22

ienna: Ik reed hem los, omdat dat voor haar de eerste keer in de grote bak was, en ze wilde gewoon eerst even kijken hoe hij reageerde.
Normaal rijd ze hem zelf los, logisch Lachen
Maar Chief is niet de maklenlijkste, vooral als hij net uit de wei komt, hij heeft nogal een beginsgebruik aanwijzing.

Miko: Hmmm bedoel je dat hij een btje kort nekkig is?
Vaak loopt hij te diep met zijn nek, daarom vind ik het minder erg als hij wat korter loopt als te diep, maar zodra hij goed ontspannen loopt maakt hij zijn nek wat langer, en maakt hij ook zijn passen af, want hij loopt teugel kreupel, het is een pony waarbij je echt ontspannen moet zijn, vandaar dat ik d'r ook les geef voor hem, binnenkort gaat ze eens een wedstrijdje met hem proberen te rijden, ze wil weten hoe dat gaat. Lachen

Als ik hem zelf rijd, dan maakt hij zijn passen mooi af ik reed hem eerst met Thiedeman, omdat hij gewoon een btje zijn rug moet gaan gebruiken, nu gaat het super met rijden, ik zal wel eens rijfoto's van me zelf laten maken, maar ik ben altijd de gene die de foto's maakt, btje moeilijk dus.
Maar als ik hem dus rijd gaat hij op een gegeven moment heel netjes ontspannen en maakt hij zijn nek langer, loopt hij heel erg netjes, maar het blijft een dondersteen, als je er iemand voor het eerst op zet, loopt hij dus als die galop foto, dus proficiat voor Luu.

Riant: Bedankt voor de tip, ik zal even een paar gaatjes bij laten maken strax, ik ga er nmu toch heen

MOHGirl

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-04 15:23

ienna : Masters of Hardcore

Miko

Berichten: 1521
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 16:09

Ik denk dat dat het is ja... Lachen Zo zie je maar weer, achter elk paard zit weer een heel verhaal (of klink ik nu heel oubollig Bloos ).
Lijkt me leuk om rijfoto's van jou te zien, ben ook benieuwd naar het verschil ! Maar ik weet het, een fotograaf regelen is niet altijd makkelijk Lachen

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 18:56

Vind het een onwijs leuk paardje Lachen
Ziet er verder netjes uit.

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 19:22

Donkere lucht bij jullie Scheve mond hiers het helemaal blauw Haha!
Ziet er goed uit hoor!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 20:49

is een arabier of niet? fijn dat het zo goed gaat en dat ze zoveel aan je lessen heeft!

MOHGirl

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-04 21:06

Jah het is een volbloed arabiertje, echt een scheetje, is de laatste tijd ook superbraaf.
En ja achter elk paard zit een verhaal *LOL*
Die donkere lucht word ik gek van, ik weet nooit of het nou goed weer blijft, of dat het gaat plensen.

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 21:08

Ik vind het een grappig paardje, maar hij loopt helemaal met een valse knik in zijn nek. Ik zou hem veel meer ruimte geven aan de voorkant en wat meer met je benen en zit doen ipv je handen, want op deze manier zal hij nooit nageeflijk gaan lopen

MOHGirl

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-04 21:41

Hij loopt normaal heel netjes na gefenlijk, maar idd ze moet hem meer ruimte geven, maar daarvoor zijn we aan het lessen

ienna

Berichten: 836
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: noord-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 22:49

[quote="MOHGirl"]ienna: Ik reed hem los, omdat dat voor haar de eerste keer in de grote bak was, en ze wilde gewoon eerst even kijken hoe hij reageerde.
Normaal rijd ze hem zelf los, logisch Lachen
Maar Chief is niet de maklenlijkste, vooral als hij net uit de wei komt, hij heeft nogal een beginsgebruik aanwijzing.
oke Haha! was ook gewoon n vraagje en niet aanvallend bedoeld ofzo hoor!! maar staat MOH nou voor Masters Of Hardcore of niet??

ienna

Berichten: 836
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: noord-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 22:50

MOHGirl schreef:
ienna : Masters of Hardcore


haha heb t al gelezen sorry!!! Hardcore rulezz hè? gaje in september naar de Masters ikke waarsgijnlijk wel...

MOHGirl

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-04 23:30

Nee joh snap ik, en ik wil misschien wel naar MOH, maar weet nie zeker of ik moh centjes heb.

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 21:41

Marwszjeuh schreef:
Beugels bij de bal van je voet houden Vork [1e wat me opvalt Haha!]
Leuk koppie heeft hij


Yep ik weet het, ik heb er alleen nog moeite mee. Zhivago is voor mijn doen erg smal en ik heb nog moeite met mijn benen en voeten te 'plaatsen'. Voor zhivago heb ik voornamelijk op grotere (lees bredere) paarden gereden. De eerste keer dat ik m reed dacht ik "waar is alles?". Maar nu gaat het al wat beter hoor, we zijn steeds meer op elkaar ingespeeld!

Annetjuh

Berichten: 1065
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 22:01

Ik vind het hoofd en de kont niet mooi, maar het rijden ziet er toch goed uit! Lachen

MOHGirl

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-04 22:13

Niet mooi, sssst hij is prachtig *LOL*
En idd Lucinda, het gaat echt steeds beter, ben trots op jullie