Disscusie: Slofteugel gebruiken bij jong paard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Horse_Lovertje
Berichten: 16
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: grou

Disscusie: Slofteugel gebruiken bij jong paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-02 15:27

Een vriendin heeft een 4 jarige pony die nog geen halfjaar onder het zadel word gereden.
En nu gaat ze een slofteugel gebruike.
Ik vind het slecht. Misselijk Misselijk Misselijk Boos!
Omdat die pony nog zo jong is krijgt hij volgensmij het idee dat hij opgesloten word.
Wat vinden jullie hier van???
Doei Doei

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-02 16:50

Ik vind sloftuigel zoiezo slecht. Waarom zou je een paard persie naar beneden wilen laten lopen Verward Als je daarvoor een slof nodig heb. Ikind ut zielig volgens mij is dat ook echt niet goed voor de rug. Ik zou er wat van zeggen tegen je vriendin Lips are sealed

Noukie
Berichten: 10941
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-02 16:55

ik ben niet 100% tegen slofteugels, maar bij een jong paard vind ik het gewoon niet handig.
als je dan perse wat wil om te zorgen dat hij niet zn hoofd helemaal wegsteekt en dus gewoon gelijk goeie dingen aanleert, doe dan een heel los elastiek oid via de singel, tussen zn benen door naar je bit en vast aan je zadel, maar dan wel zo los dat hij ook echt ruimte heeft om es te kijken, zn hals te strekken enz

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-02 17:13

Sjongejonge wat is dit nou weer voor bericht.
Kan iedereen even leuk zeggen 'ik vind het slecht/stom/vreselijk' of weetikveel. ('waarom? gewoon.' Frusty ) Zonder de achterrond te weten? Ik ben niet altijd pro slof maar ook niet altijd anti slof. Maar wat heeft dit berichtje nou voor nut? Slapen

Leuk he? Andere mensen veroordelen?
Gut o gut. Laten we eens ophouden met iedereen die een slof omdoet meteen de grond in te stampen zonder enige achtergrond van het paard, de ruiter, de instructie of whatever. Ga eerst zelf maar eens leren rijden allemaal.

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-02 17:38

Ik sluit me wel bij Laura aan. Het is zo afhankelijk van het niveau van de ruiter, van het paard, van de instructie... Daar kunnen wij echt niet over oordelen.

Ikzelf ben niet zo'n voorstander van de slof, maar ik kan me indenken dat het soms beter voor het paard is. Ikzelf heb er op mijn jonge paard ook wel eens mee gereden, gewoon om hem beter door de rug heen te houden terwijl ik buitenritten begeleidde. Ik kan dan niet constant op m'n paard letten, maar toch moet ie goed door de rug blijven lopen. Een slof maakte het me dan een stuk makkelijker.
Maar over het algemeen houdt ik er ook niet echt van om snel naar een slof te grijpen. 99% van de mensen die met slof rijdt, maakt het paard er alleen maar slechter van. Maar dat kan je niet veroordelen vanaf een pc-scherm.