vraagje over drukkingen...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Hayley
Berichten: 444
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: De Bilt en af en toe Amsterdam :)

vraagje over drukkingen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-02 20:45

hallo iedereen,
ik vroeg me af als je paard een drukking of schaafwondje oid heeft, kan je dan nog steeds rijden als je zo'n neopreensingel hebt?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 20:53

Nee
eerst moet het wondje helemaal beter zijn.
Heb zelf maar eens een wondje en frut er eens aan.
Laat staan een uur lang.

Vervolgens moet je ook kijken waarom hij drukkingen heeft.
Door niet goed passend tuig mag je dit nooit meer gebruiken.

Hayley
Berichten: 444
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: De Bilt en af en toe Amsterdam :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-02 21:03

door de singel die ze nu heeft, heeft ze een soort schaafwondje gekregen, het is al niet meer open. ik ben inderdaad al van plan om een andere singel te kopen, maar nou vroeg ik me dus af of wel kon rijden met zo'n singel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 21:06

het zijn inderdaad de zachste zingels die er zijn, mits goed zuiver, maar dat begreep je denk ik al.
Dus het zou idd een goede keuze kunnen zijn.

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 21:32

Misschien moet je er een bontje om heen doen, hoef je ook geen nieuwe te kopen.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Hayley
Berichten: 444
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: De Bilt en af en toe Amsterdam :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-02 13:28

ja, ik heb die bontjes ook overwogen maar dan moet ik ze heel vaak wassen aangezien ze snel vies worden. ze drogen heel langzaam op dus zijn ze voor mij niet echt practisch. ik denk zoiezo niet dat het goed werken omdat er volgens mij een soort bobbel in de singel zit die ik nu heb en ik weet niet of dat dan helemaal verholpen is met een bontje.

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-02 18:00

Als er een bobbel in je singel zit is de oorzaak van die wondjes logisch.

Dan zou ik gewoon een nieuwe singel kopen.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-02 21:39

niet rijden met het tuig omdat het paard drukkingen heeft?
Geloof niet dat dat helemaal waar is.. het zadel van mijn vz paard veroorzaakt nu ook drukkingen omdat hij zo vreselijk is afgevallen, maar dat wil niet zeggen dat ik er maar nooit meer mee ga rijden? En manege paarden dan! Die hebben zo vaak drukkingen..

Tuurlijk is het niet goed, want het zadel past dan gewoon niet goed, maar wel een beetje overhaast om te zeggen dat je het nooit mee mag gebruiken.. Toch? Haha!

Onderschriftloos :Y)


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-02 16:02

fred lover schreef:
, maar wel een beetje overhaast om te zeggen dat je het nooit mee mag gebruiken.. Toch? Haha!

Het is maar wat je overhaast vind he.
Ik trek zelf ook geen broek aan die me knelt, dus waarom een paard onnodig pijn laten lijden?
En die manege ponys met slecht tuig is ook zielig.
Daarom zou ik mijn eigen paard dit nooit aan willen doen.
Als je paardrijd kost het nou eenmaal geld.
Soms meer als je zou willen. Dus ander tuig als het niet goed past b.v.

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-02 18:36

Fred Lover wel een beetje makkelijk gedacht vind ik.

Inderdaad, als jij schoenen hebt die knellen en blaren veroorzaken trek je ze ook niet aan.

Daarnaast kan een drukking ook voor gevaar zorgen, als het pijn doet en het dier gaat lopen bokken, kun je er wel eens afvallen.
Je krijg singeldrang, paard laat je niet meer opstappen etc etc.

Dus gewoon niet bezuinigen op zadels en ander materiaal wat je paard moet dragen.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 16:59

ik had het niet echt over drukkingen daty het paard er vreselijk veel last van heeft. Jullie hebben wel gelijk hoor, daar niet van. Maar fred zijn zadel past ook niet echt super meer. Hij is nu ietsies te groot, maar dat heb ik opgelost door een extra shabrakje onder te doen. Hij past nu weer perfect! En ik dacht dat paarden ook drukkingen konden krijgen van een zadel dat niet helemaal past. hierbij dacht ik dus niet aan een veel te klein zadel zodat het paard er last van heeft.

Maar "gewoon een nieuw zadel kopen" is makkelijker gezegd dan gedaan. En ga me nu niet aanvallen dat een mens geen paard mag hebben wanneer deze het nog maar net kan onderhouden. Ook deze mensen hebben recht op een paard en proberen het zo goed mogleijk te doen, maar hebben nu eenmaal niet altijd geld genoeg voor het beste.

Onderschriftloos :Y)

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 20:33

in der daad, ik ga helemaal met kawa en cowgirl mee, als er een bobbel op de singel zit waar de pony een drukking van krijgt zou ik het absurd vinden als je de singel gewoon blijft gebruiken.

bij hayley is het nog niet heel erg hoor, maar stel je zou een tijdje met die singel blijven rijden omdat je geen geld hebt ofzo zou het wel eens uit de hand kunnen lopen!!!dan maar even wat meer geld uitgeven.

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 22:53

singel? Ik had het helemaal niet over een singel. Ik had het over een zadel dat tijdelijk niet zo goed meer past omdat het paardje heel erg is afgevallen. Dat is opgelost met een extra shabrak...

Onderschriftloos :Y)

Hayley
Berichten: 444
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: De Bilt en af en toe Amsterdam :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-02 16:47

ik heb inmiddels die neopreen singel gekocht en het wondje heelt al langzaamaan. bedankt voor de reacties, ik wacht ff totdat het over is en ga dan weer gewoon rijden...met die nieuwe singel!

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-02 20:19

fred lover schreef:
singel? Ik had het helemaal niet over een singel. Ik had het over een zadel dat tijdelijk niet zo goed meer past omdat het paardje heel erg is afgevallen. Dat is opgelost met een extra shabrak...


nee, jij niet, maar hayley wel... je hoeft je echt niet aangevallen te voelen ofzo...maar nu weer ontopic.

goed dat je die andere singel hebt besteld!!veel plezier ermee.

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-02 22:27

voel me niet aangevallen.. of wel... wil alleen wel mijn standpunt verdedigen want ik geloof dat het een beetje verkeerd opgevat wordt wat ik zei.. Maar goed maakt niet uit..

Onderschriftloos :Y)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12, OmgiliBot en 126 bezoekers