Vln alléén de boze wereld in!! (Afspenen) foto's

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Noble-Girl

Berichten: 2020
Geregistreerd: 08-04-02

Vln alléén de boze wereld in!! (Afspenen) foto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-04 16:20

Het is net een week geleden .... maar moest eerst zelf aan het idee wennen Bloos

Afgelopen Zaterdag was het dan zover.
Onze grote vent zouden we gaan afspenen, bah wat zag ik daar tegenop!!

Zensation was inmiddels 4 mnd en we hadden een mooi adresje gevonden waar hij samen met een 5 wkn oudere hengst zou komen te staan.

Leuk bedacht hoor .... maar als die dag nadert begin je toch aardige buikpijn te ontwikkelen Haha! Schijnheilig
Gelukkig wisten moe en kind op dat moment nog van niks in tegenstelling tot het betrouwbare baasje
(die later helemaal niet meer zo betrouwbaar bleek te zijn Bloos!)

Uiteindelijk na een heleboel gekroel over en weer, de merrie iets kalmerends gegeven en veulen op de trailer gezet ..... op naar zijn nieuwe wereld!!
Hij liep zo achter me aan de trailer op om vervolgens luid hinnikend naar zijn lieve mama, zijn oude vertrouwde stekje te verlaten Verdrietig
Onderweg was hij verschrikkelijk braaf en na 20 min. rijden waren we op de plaats van bestemming waar zijn nieuwe vriendje al op hem stond te wachten OK dan!

Mijn grote vent liep met opgeheven hoofd zijn nieuwe leven tegemoet en heeft het na een paar dagen wennen heel erg naar zijn zin Lachen
Hij laat zich echt niet gek maken en is ontzettend 'koel' in zijn kop Cool
Dat wordt mijn politiepaard over 3 jaar Haha!

Met moeders heb ik die dag nog wel even afgezien, ze bleef alsmaar heen en weer rennen en stond zeiknat van het zweet te roepen om haar kind....ik kon het niet laten om met haar mee te huilen.....BAH wat voel je je dan gemeen Huilen
Gelukkig werd ze van mij al wat rustiger ik heb haar meegenomen naar het land waar de andere merrie's en veulens nog stonden te grazen en daar heeft ze luidkeels om haar veulen staan roepen (op dat moment kon ik wel door de grond zakken zo zielig vond ik dat Verdrietig ) maar na 10 minuten roepen, kijken en snuffelen begreep ze dat haar lieve veulen niet meer zou komen....met een afhangend hoofd liep ze steunend tegen mijn rug achter me aan haar nieuwe landje tegemoet.

Ik heb me ten opzichte van haar nog nooit zoooo schuldig hoeven voelen tot die vervelende zaterdag één week geleden.
De dag van het afspenen zal ik niet gauw vergeten Scheve mond

Nu zijn we precies 1 week verder, en het lijkt nooit gebeurt te zijn Bloos
Mijn merrie in de koppel met de andere paarden, mijn veulentje met zijn nieuwe vriendje een km of 20 verderop Haha!
Ik denk met weemoed terug aan 'onze' kraamtijd....wát een geweldige 4 mnd heb ik gehad met mijn 2 lieve paardjes Lovers !!!!!!!!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


rhijnauwen

Berichten: 5043
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 16:36

Huilen Huilen ohhhh, arme vent!.....arme mama Huilen Knipoog alhoewel!....jij kunt weer lekker rijden, mama heeft niet de hele tijd zo'n stoere vent achter haar aan lopen en het kind kan een echte stoere vent gaan worden! OK dan!
(maar het verhaal blijft zielig!)

facebook: https://www.facebook.com/StalRhijnauwen
pensionstal sinds 1981 met veel buiten (hele jaar-hele dag)voor de paarden en overdekte bak nabij de Uithof/Science Park

Shani_1984

Berichten: 5436
Geregistreerd: 30-07-04
Woonplaats: In het mooie Deventer♥

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 16:39

Jah moeilijk is zoiets altijd he!!!!!!! Gelukkig is mama rustig geworden en haar zoon vermaakt zich vast wel met dat andere hengstje

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 16:40

Wat een stoer beest is het geworden zeg en hij word vast alleen maar mooier Ben benieuwd hoe hij zich ontwikkelt Haha! Zo te horen heeft je 'baby' het wel naar zijn zin en daar gaat het uiteindelijk om toch. Voor jou waarschijnlijk ook makkelijker met rijden enzo.

Gamble

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 16:51

Ik ken het wel hoor.. Alleen had ik het veulie meegenomen en ben daarbij gebleven, de mama was van iemand anders.. Maar wat voel je je dan schuldig om zo'n kleine hummel weg te trekken van mama..

Maar het is denk ik wel goed geweest.. Zensation gaat het zeker redden, want dat is al een hele grote vent!!

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 17:01

Wat een verhaal, ik zie er nu ook al tegen op Knipoog Knipoog .

Maar inderdaad, afspenen is nooit leuk. Maar wel het beste, want ik kan me zo voorstellen dat zo´n Zensation behóórlijk vermoeiend kan zijn voor de merrie! En Zensation vermaakt zich zo te horen opperbest met zijn nieuwe vriendje.

Heb je de merrie al weer in training?

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 17:13

"Ah gos" ik heb dit zeker 5 keer tijdens het verhaal geroepen... Ik kan me voorstellen dat dit een rotdag geweest moet zijn. Zeker als je ziet hoe erg ze toch nog zoekt naar haar veulenbeest. Gelukkig is het ook zo weer over, maar toch.

Wat een knap veulen trouwens

Aman__
Berichten: 1510
Geregistreerd: 18-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 18:17

Toen ik mee ging met een veulen afspenen vond ik het aan de ene kant heel zielig maar ook wel weer goed... Maar toen dat veulen werd afgespeent is het bij een andere merrie met een veulen gekomen, waarvan en veulen een week later zou worden afgespeent. Toen we even bleven kijken mocht ons veulen zelfs bij die merrie drinken. En was het veulen haar eigen moeder vergeten. En de moeder van het afgespeende veulen was ook rustig na een half uur.

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 18:38

ik moest ook flink slikken toen ik zag dat jij het er zo moeilijk mee had!...
helemaal omdat jij best flink bent!
Ik denk dat ik de hele boel bij ellkaar ga schreeuwen op 4 sept Haha!
Je hebt een geweldige plek gevonden voor Zensation, en je kan nu fijn Nico weer oppakken!
Heel veel succes ermee
liefs marloes


Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 19:38

mijn beurt is over paar weken. Ik houd het veulen zelf en de moeder is ook van mij. Maar moeders word mager van het veulen en ze moet er eigelijk al af.. maar ik wacht tot het uiterste,., ze is nu 3 maanden oud.

Maar ik denk dat ik ook heel wat tranen gaat laten.. weeeeehhhhhh ik denk er nog maar nietaan..

sterkte!!!

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 19:38

Verschrikkelijk lijkt me dat.. Als er ooit een veulentje komt bij één van mijn pony's mag iemand anders het afspenen regelen! Tong uitsteken

Gelukkig gaat het nu weer goed!

tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 21:11

Het blijft naar, dat afspenen Scheve mond Maar gelukkig deed Zensation het ontzettend goed, echt een koele kikker hoor!
En je merrie had mooi wat steun aan Tequila, alhoewel ze er volgens mij ook wel gek van werd Haha! Gelukkig gaat het nu goed, ik ga gauw een keer mee naar je ventje!

Fiolita H (Uphill x San Remo) Dressuur B + 15 (PR 213), L1 + 17 (PR 210), L2 + 15 (PR 214), M1 + 18 (PR 207,5)
Tequila Sunrise (v. Neostan) Dressuur: M1 + 3, Springen: B + 1. Dag lieverd...

Noble-Girl

Berichten: 2020
Geregistreerd: 08-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-04 21:11

Met mijn merrie ben ik langzaam aan begonnen met longeren.
Ik wil rustig de tijd nemen om haar weer te trainen.
En dan gaat het 'echte' werk beginnen....voor het eerst van mijn leven wedstrijd gaan rijden!!!
Kijk ik ook wel naar uit Bloos

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 21:19

Ai, ik moet er ook nog niet aan denken. Zidine gaat in oktober eraf....
Zooooo zielig, nog niet eens voor het veulen, maar vooral voor Claudina vind ik het zielig!! Ze heeft het nu altijd zo gezellig zo samen in de stal en met z'n allen in de wei!!!
Gelukkig is het goed gegaan, Noble-Girl. Een keer moet het toch!!

c_alsemgeest

Berichten: 20529
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 21:22

wat een ramp zeg... ik zie nu al op tegen het afspenen over ongeveer anderhalf jaar Haha!

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

More

Berichten: 3120
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 21:42

dit heb ik ook een x moeten meemaken... je voelt je dan zo gemeen he! maar het moet toch. Maar gelukkig zijn moeder en zoon nu allebei weer gelukkig en kun jij weer lekker rijden!

Utah is mijn topper!!!

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 22:08

Noble-Girl schreef:
Met mijn merrie ben ik langzaam aan begonnen met longeren.
Ik wil rustig de tijd nemen om haar weer te trainen.
En dan gaat het 'echte' werk beginnen....voor het eerst van mijn leven wedstrijd gaan rijden!!!
Kijk ik ook wel naar uit Bloos


Super zeg! OK dan! Ben benieuwd hoe dat zal gaan! Alleen dressuur, of ook springen?

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 22:13

Ik heb het afspenen een keer meegemaakt op de stal waar ik heb gewerkt, hartverscheurend vond ik het! Maar ja, het is wel nodig, hoe zielig het ook is...

Gelukkig waren ze allebei net al te moeilijk en kunnen jullie allemaal jullie 'normale' leventje weer oppakken OK dan!

oxborn

Berichten: 448
Geregistreerd: 02-03-04
Woonplaats: ergens in Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 22:41

Ik ken dat gevoel alleen bij mij was het andersom.
Ik was de bruut die veulen bij mama vandaan trok.

gelukkig kwam star in een groep en had meteen een pleegmama gevonden.
Maar als ik hem bij een van merrie's pogingen zie doen om te drinken, dan kan ik wel janken, vooral omdat hij veel te vroeg bij mama weggegaan is.

Die mensen vonden hem namelijk te bijdehant en star was op een week na 3 maanden oud. Dus veel te jong.

Ik heb al voorgenomen om mijn toekomstige veulen ( moet og wel 2 jaar wachten) tot een maand of 6 bij mama te laten, al zal dat hjet afspenen niet makkelijker maken.

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 23:22

Ah gossie. Gelukkig gaat het alweer wat beter met mams en haar mooie zoon. Wat een grote knappe kerel is het zeg. En mamma heeft wel een heel lief hoofd. *zucht*

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl

tantethee
Berichten: 4110
Geregistreerd: 31-12-03
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 09:11

jayks ik vind dat ook altijd zo vervelend.....gelukkig is slles weer goed!!

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 12:16

AAAAAAh ik vind dit al zielig...
En dan te bedenken dat er bij ons 4 van mama af moeten... Scheve mond
Maar gelukkig komt eht meestal wel goed...

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 12:17

De eerste twee zijn bij ons ook al weg! Bij de mammies weg en samen de trailer in, wormenspuit en naar het schone land! Over een week of 3/4 volgende de andere twee!

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 12:28

LuvdaTossa schreef:
De eerste twee zijn bij ons ook al weg! Bij de mammies weg en samen de trailer in, wormenspuit en naar het schone land! Over een week of 3/4 volgende de andere twee!


Dat is inderdaad een groot voordeel, dat jullie meerdere veulens hadden dit jaar!

Paradise

Berichten: 1936
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 12:53

Ik vind het altijd verschrikkelijk als ze gepeend moeten worden... Veulen en mama helemaal uit hun doen, gaat je echt aan het hart Verdrietig
Maar het komt gelukkig allemaal weer goed dat is wel een troost Lachen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 bezoekers