help!!!!!!!! (niet stoppen in ren galop)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
leida
Berichten: 78
Geregistreerd: 04-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-04 21:29

MissJ schreef:
Ik rij ook met martingaal of slof buiten.
Maar idd, kind van 8 moet niet met slof rijden.

hallloooo ik ben 13 ja en ik rij 5 jaar paard maar ik vroeg gewoon om tips

Daphne_Jobas
Berichten: 101
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 22:47

leida schreef:
jah, en dat gaan we vanmiddag nou doen.... met een rustig paard er bij maar als het een maal moet dan loopt die andere toch wat harder dan die van mij. en daarom gaan wij vanmiddag weer een buiten rit maken en het er af proberen te krijgen mijn lerares weet wel waar ze mee bezig is anders rijd zij geen wedstrijden


Lees je de antwoorden die worden gegeven wel? Het is erg vervelend voor iemand als er geen punten, komma's en hoofdletters gebruikt worden. Het is bijna niet te lezen. Als je wilt dat iemand moeite doet om jouw vraag te beantwoorden, kun je toch ook de moeite nemen je vraag leesbaar te formuleren?!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 00:07

leida schreef:
heyz groot nieuws ik zei toch dat m les gever wist wat ze deed en ik heb het nu voor elkaar ze stopt nu wel met ren galop ik heb de juiste aan weizigingen gehad en het lukte!!!!!!!!!!!!! *LOL* Clown

Hoe heb je haar nu gestopt dan?

Gebruiker1
Berichten: 382
Geregistreerd: 15-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 00:21

leida schreef:
tinusje je had helemaal gelijk en dat zei mijn lesgever ook thnx ik zal het goed onthouden


Fijn dat je er wat aan hebt. Veel plezier met buitenrijden. Knipoog

leida
Berichten: 78
Geregistreerd: 04-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-04 21:59

danje tinusje ja richtje ik heb haar nu gestopt gelukkig wel ik hoopte zo dat het lukte en het lukte marrieke gaf precies het zelfde door als tinusje nog maals bedankt

leida
Berichten: 78
Geregistreerd: 04-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-04 22:03

ik heb haar gestopt met de teugels aan trekken en dan weer los laten en dan weer aan trekken en dat moest wel ffies zo voor dat ze stopte mnaar het lukte marrieke zei anders als je hem blijft aan trekken dan dat het pijn in de mond em dam gaat ze nog meer lopen door de pijn maar ze had wel gelijk het hielp

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 23:08

SuuSkeBaB schreef:
of rij naar een muur.. dan stoppen ze vanzelf.. als het goed is..


nou dat hoef ik echt nooit met vlieg te doen...

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 23:11

vlieg gaat gewoon doooooor de muur Haha! Haha!:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 23:26

Mijnes gaat heel hard naar de muur, en wijkt óf ineens uit, zodat ik tegen (of door Haha! ) de muur vlieg, óf ze stopt, met dezelfde gevolgen, waarna ze er vandoor gaat.

By the way, welles een muur in het bos gezien?

kamaron
Berichten: 2573
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: omg eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 08:32

Dit zijn dus redenen die mensen weer es aann
halen dat paardrijden gevaarlijk is....
Tjezus dat je hiermee naar buiten gaat...zoals anderen al aanhalen...dat je jezelf dood wilt hebben oke...maar laat anderen mensen rustig hun wandelingetje doen ...
En dat je al 5 jaar rijd...tja...sommige mensen rijden 20 jaar en kunnen niet eens rijden of...nadenken...

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 11:41

Daphne_Jobas"]
Het is erg vervelend voor iemand als er geen punten, komma's en hoofdletters gebruikt worden. Het is bijna niet te lezen. Als je wilt dat iemand moeite doet om jouw vraag te beantwoorden, kun je toch ook de moeite nemen je vraag leesbaar te formuleren?!
[/quote]

[quote="Leida"]
danje tinusje ja richtje ik heb haar nu gestopt gelukkig wel ik hoopte zo dat het lukte en het lukte marrieke gaf precies het zelfde door als tinusje nog maals bedankt
[/quote]
[quote="Leida schreef:
ik heb haar gestopt met de teugels aan trekken en dan weer los laten en dan weer aan trekken en dat moest wel ffies zo voor dat ze stopte mnaar het lukte marrieke zei anders als je hem blijft aan trekken dan dat het pijn in de mond em dam gaat ze nog meer lopen door de pijn maar ze had wel gelijk het hielp


Hmmm, Rolleyes .... Ze neemt de moeite kennelijk toch niet... en ze leest niet goed.. is nameleijk al een X keer gezegd! Dromen

leida
Berichten: 78
Geregistreerd: 04-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-04 20:22

het is wel een x gezegt maar toen was ik mischien niet op de pc!! dat ik het pas gister avond heb gelezen. dat kan ook he ? of niet . nou ja ik weet wel beter !!!!!!!!

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 22:50

Stond er al vanaf begin af aan... dus had je al vaak kunnen lezen. (niet gelijk zo lelijk doen, joh )
Dan heb je ook vast niet alle reakties gelezen?
Zaten best goede tussen.

Gebruiker1
Berichten: 382
Geregistreerd: 15-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 12:02

bah, wat zijn jullie onvriendelijk zeg... als je een bericht tegenkomt zonder leestekens, dan kun je er ook voor kiezen om het bericht niet te lezen Knipoog

Senja

Berichten: 371
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 14:13

Ik ken het Leida.
Heel vervelend.
Ik ben er al een keer af gedonderd in rengalop *au*.
Waar je op moet letten, is dat je remt met de teugel, waarop je niet galopeerd.
Dus: rechtergalop, linkerteugel.
Probeer te blijven zitten!!
Ik ga ook altijd in de verlichte zit, maar zitten werkt beter.
En misschien een ander bitje?
Senja is een volbloed x hannoveraan, en dus best pittig.
Die rij ik met stang en kinketting.
Dan nog kun je hangen, maar dat helpt dus niet.
Praten helpt soms ook nog wel eens.
Doe wel voorzichtig!
Vallen doet pijn.

Supertje

Berichten: 7092
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 14:58

SuuSkeBaB"]
of rij naar een muur.. dan stoppen ze vanzelf.. als het goed is..
[/quote]
[quote="DANIenVLIEG schreef:
nou dat hoef ik echt nooit met vlieg te doen...


Ik met Jordy ook niet Heb het weleens getest op een omheining.... omheining had de nodige reparaties nodig Bloos! Als ik Jordy op een hek o.i.d. afstuur kunnen er 2 dingen gebeuren.... als ik geluk heb springt hij, heb ik pech dan knalt hij er zonder te remmen dwars doorheen...
Een muur wil ik niet eens weten wat hij doet....

Gelukkig heb ik er tegenwoordig een hele goede rem op zitten Haha!

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 19:31

leida schreef:
ik denk het wel we gaan in het bos rijden en als ze dan niet wil stoppen geeft ze me aan weizingen en als het niet helpt komt ze met haar paard en dan pakt ze die van mij aan de teugels en dan stopt ze toch wel een x en dan wisselen we om en dan kijken we of het haar wel lukt maar er kan niks gebeuren want er rijden geen auto´s enzo in het bos


Dit vind ik helemaal een raar antwoord Scheve mond hiervan zal de pony waarschijnlijk alleen nog maar harder gaan ( als er een andere pony achter hem aan scheurt) en ik weet bijna wel zeker dat dat meisje niet eens jou teugels te pakken krijgt. Ook vind ik dit gevaarlijk want voor het zelfde geld trapt 1 van de ponys van zich af als je zo dicht bij elkaar rijd. Als hij het weer doet, zet er dan een wat ouder iemand op die weet wat hij/zij doet en die hem wel kan stoppen als hij aan de haal gaat en die er voorlopig dan een tijdje mee in het bos gaat rijden. Succes in elk geval ermee.

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 09:03

Goh... Waar ken ik dit nou vsn?
Juistja lijkt net op mijn arabier.
Maar dan gaat die van mij er niet vandoor en kan ik haar wel houden.
Maaree.. Jij bent nog erg jong en volgens mij ook te druk voor die arabier... Of niet?
Je denkt niet na bij het gevaar!!!!

Ik heb een keer op een andalusier gereden die er ook ineens vandoor ging! Hij werd zo maf als een deur.
Ik draaide hem om maar hiju ging er weer vandoor nou zal ik eens zeggen hoe dat ging!!!!!

Ze probeerden hem tegentehouden door de paarden ervoor te zetten zodat hij er niet langs kon! Maar hij ging er rechtdoor heeen!!!!!!!
Toen moest ik hem op een aardappelveld sturen en pas daar stond hij stiL!

Maar stel dat die paarden nou een auto was en ik krijg hem gewoon niet stil?
Nou dat is dus WEL gevaarlijk he!



Maarjaa... Eigenwijs. en denken dat ze het beter weten...

Gebruiker1
Berichten: 382
Geregistreerd: 15-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 10:17

SLOTJE!