kan paard gemeen gaan bokken door lichamalijk ongemak

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gamble
Berichten: 759
Geregistreerd: 31-01-02
Woonplaats: ledeacker

kan paard gemeen gaan bokken door lichamalijk ongemak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-02 12:29

Ik heb gisteren weer gereden en na een kwartier heeft hij mij er op een gemene manier afgebokt in de draf na een half uur in de galop nog eens en daarna helemaal door het lint door de bak gebokt. Zelfs de instructeur proberen te raken. Ik rij hem nu al 5 maanden en dit heeft hij nog nooit gedaan bokt echt weinig bij mij. Vanaf vorige week staat hij zich aan de achterkant hoog op te trekken, is sloomer en eet slechter. Zijn singel kreeg ik gisteren niet goed om, buik opblazen doet hij normaal ook nooit. Aan het einde van de les stond hij schokkerig te ademen wat ik nog nooit had gevoeld. Heb dit gemeld bij de eigenaar en verteld dat het weer wormenspuittijd is.
Nou mijn vraag kan een paard door in dit geval pijn in de buik zo anders reageren met rijden ?( was ook al zo met zijn staart aan het zwiepen wat hij normaal alleen als protest tegen de zweep doet.)

Een hoefje van Gamble

ps heb gereden nadat ik er iemand het bijgehaald die mij verzekerde dat dat kon. achteraf spijt en blauwe plekken.

Percy

Berichten: 12074
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-02 12:52

Dat kan inderdaad heel goed.
Ik word ook niet vrolijk als ik buikpijn heb Knipoog

Mijn merrie heeft me ooit eens alle hoeken van de bak laten zien, na thuiskomst bleek ze flink koliek te hebben.