I, robot ..... lijkt me dus echt niks...

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 

Shiloh

Berichten: 19773
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

I, robot ..... lijkt me dus echt niks...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-04 18:41

Deze film lijkt me dus ECHT niks, echt de zoveelste saaie sience fiction film, over een of ander monster of gecreeerd iets, wat goed behoord te zijn en slecht word, en wat nu uitgeroeid moet worden.

Altijd zijn het van die massa's de mensheid bedreigen en dan maar weer moet worden uitgeschakeld. Mij lijkt het gewoon een slap aftreksel van mib, independance day, en meer van dat soort oliebol.. (hmmm zie ik heir een link? will smith?) nah jah, daar gaat het me nog niet eens om. Het lijkt me gewoon WEER een of ander standaart slap verhaal...

Zijn er mensen die deze mening delen of een andere mening hebben?

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"


Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 18:45

Ik ben het met je eens, echt het standaard verhaaltje wat al tich keer is verteld. Ook het robots gone mad idee is al erg vaak verteld, dus ook niet origineel.
En dan nog Will Smith, ik weet niet, wanneer hij erin speelt is het meestal al geen goede film (no offence)

Maar tóch (of juist?) wil ik de film zien, kijken of mijn vooroordelen over de film kloppen. Misschien is de film wel hartstikke geweldig!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 18:45

ik denk juist dat ik hem leuk ga vinden Haha!
ik hou wel van die types film Lachen

Dag lieve mama...

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 18:47

Wel, dan vergis je je toch...

Ik ben 'm gisteren gaan kijken... en hij is echt niet weer de zoveelste film waarin de mens de wereld gaat redden tegen de slechte robotten/monsters/aliens/... Het verhaal heeft ook wat meer inhoud dan enkel 'de robots die de wereld willen gaan overnemen'.

Ik zou zeggen, ga 'm eens kijken en vertel dan of je nog altijd hetzelfde vind...

En ik vind een film niet snel goed, ben daar redelijk kritisch in... en vond 'm echt wel meevallen. Niet superfantastisch wauw-goed, maar toch goed. Hier en daar wel wat voorspelbaars erin (lees: het einde) maar dat woog niet op tegen de rest van de film.
En het is ook niet zo overdreven futuristisch gemaakt...ik vond het goed denkbaar dat de toekomst er zo uit zou kunnen zien...

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 19:18

Hmm, ga er vanavond heen, dus ben benieuwd!!!

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 19:44

I Robot gaat over de 3 robotwetten van Isaac Asimov. Hij heeft daar een serie verhalen over geschreven, rond 1940 (!).

Dat was in elk geval lang voor MIB en Independance Day Haha!. Dus wat is nu aftreksel van wat Haha!.

Het kan dus ook kloppen dat het gegeven niet helemaal nieuw meer over komt (maar dat was het verhaal van de Titanic of Troy ook niet Haha!).

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 19:48

Ik heb al een paar keer de voorstukjes in de bios gezien, en de film spreekt me eigenlijk niet zo aan, maar toch wil ik hem wel zien eigenlijk.
Ik vind alleen dat de robots er een beetje raar uitzien Tong uitsteken Nep ofzo.

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

Shiloh

Berichten: 19773
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-04 19:54

Apple schreef:
I Robot gaat over de 3 robotwetten van Isaac Asimov. Hij heeft daar een serie verhalen over geschreven, rond 1940 (!).

Dat was in elk geval lang voor MIB en Independance Day Haha!. Dus wat is nu aftreksel van wat Haha!.

Het kan dus ook kloppen dat het gegeven niet helemaal nieuw meer over komt (maar dat was het verhaal van de Titanic of Troy ook niet Haha!).


Mjah ok, daar heb je wel een punt, laat wat ik zei dan veranderen...

Is weer net zo'n slap onzin verhaal als MIB en independance day.... Het is geowon zo'n uitgemolken onderwerp...

En troy heb ik niet gezien, maar Titanic heb ik ook nog altijd een hekel aan. Nee het is niet zozeer het oude verhaal wat verteld word wat me niks lijkt, ik bedoel king arthur is ook een eeuwen oud verhaal, en die film lijkt me dus WEL leuk. Maar gewoon het onderwerp robots is voor mijn gevoel gewoon echt mega uitgemolken... het lijkt me gewoon niks....

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 22:26

Hij lijkt mij ook 5x niks...

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 22:28

Ik houd wel van SF, maar niet zo van Will Smith... Lijkt ie niet veel op A.I?

Faber quisque fortunae suae

Nadir

Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 22:29

Zonnebloem schreef:
Hij lijkt mij ook 5x niks...

Mij lijkt het 10x niks... Clown

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

MaiNat

Berichten: 3471
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 22:30

10 x 10 niks zou ik zeggen Die Will Smith is mij te grappig

Shetter Fly
Gebruik NOOIT Fenylbutazone, lees stuk onderaan m'n profiel.
[ITP] Cursus: Dump je baasje en [ITP] Cursus: Hoe overleef je de hongerwinter? en [ITP] Fly van luxepaard naar werkpaard!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 22:30

nou hij lijkt mij wel gaaf eigenlijk; actie, special effects en een goed thema als slavernij en meer willen zijn dan je bent. maar echt oordelen kan je pas als je 'm gezien hebt, toch?

Amor Vincit Omnia

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 22:34

SuperPepeijn schreef:
nou hij lijkt mij wel gaaf eigenlijk; actie, special effects en een goed thema als slavernij en meer willen zijn dan je bent. maar echt oordelen kan je pas als je 'm gezien hebt, toch?

jaaa special effects;smullen!!

Faber quisque fortunae suae

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 00:16

Ik ben geweest! En viel niks tegen! Ik heb genoten, geen ingewikkelde film, maar fijne entertainment!

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 00:17

mooi, ik heb nog bioscoopbonnen liggen!!
maar mn vriend wil naar King Arthur...

Faber quisque fortunae suae

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 10:13

Ik heb hem stiekem al op dvd gezien, vond hem wel machtig goed.

UK_eef

Berichten: 4215
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 10:22

Ik ben ook niet zo'n fan van Will Smith, maar de recensie was goed dacht ik.

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 10:27

Die film lijkt me ook niet echt wat.
Ik hou niet echt van dat soort films.

ze zeggen liefde kent geen haat..maar ze zullen zich vergissen....want als je er niet bent haat ik het om je te missen

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 10:36

Ik heb hem gisteren gezien en ben in slaap gevallen Bloos
Iets wat mij nog nooit gebeurt is dus ik kan eigenlijk niet oordelen of hij nou slecht was of niet Scheve mond
Normaal houd ik zeker wel van een leuk verhaal met goede special effects maar ik denk dat ik dit inderdaad nu wel even te vaak gezien heb, het kon mij niet boeien anders was dromenland niet interessanter geweest.
Maar nogmaals, ik kan maar over minder dan de helft oordelen Clown

In 1912: Dingen werden gebruikt. Mensen waren geliefd.
In 2012: Mensen worden gebruikt. Dingen zijn geliefd.
Some days you're the dog Some most days you're the hydrant


Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit
Dag lieve Niamh..HVJ

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 11:26

Annetje schreef:
En dan nog Will Smith, ik weet niet, wanneer hij erin speelt is het meestal al geen goede film (no offence)


Ben ik toch niet met je eens, ben fan van Mr. Smith en bijna al zijn films en series zijn toppers geweest. Denk aan The Fresh Prince, Independence Day, Enemy of the State, Bad Boys (1+2) en nu ook I, Robot is weer een kas kraker.
Wat uitgebeeld wordt in de film is een beetje een kijk in de toekomst, dit is zeker niet alleen Science Fiction. Zulke dingen kunnen gebeuren. Robots kunnen hun eigen wil gaan krijgen, alleen zover zijn we nog niet. De film is meer een waarschuwing, laat de mensheid oppassen met hoever hij gaat in de ontwikkeling van Artificial Intelligence, het kan namelijk goed fout gaan.

En Shiloh, alle films zijn zowat al eens gemaakt, er is bijna geen een onderwerp meer wat niet uitgekauwd is Lachen. Denk aan Wild West, Oorlog, zelfs William Shakespear is inmiddels zo ver uitgekauwd dat niemand zich er meer aan waagt.

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 11:32

Nou ik kan zo vertellen wat ik er van vind, ga hem zo kijken Haha!

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 11:48

ik zag net eens tukje van die film, lijkt mij ook niets aan!
ben benieuwd wat je er van vond, Jenna Haha!

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 11:53

Sypheron schreef:
Zulke dingen kunnen gebeuren. Robots kunnen hun eigen wil gaan krijgen, alleen zover zijn we nog niet. De film is meer een waarschuwing, laat de mensheid oppassen met hoever hij gaat in de ontwikkeling van Artificial Intelligence, het kan namelijk goed fout gaan.


Rolleyes

Euhm... Ik denk dat je de film een tikkie te serieus neemt Syph Knipoog

Ben een grote Will Smith fan, maar voor deze film ga ik geen bioskaartje kopen Haha!

Shiloh

Berichten: 19773
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-04 12:05

Sypheron schreef:
En Shiloh, alle films zijn zowat al eens gemaakt, er is bijna geen een onderwerp meer wat niet uitgekauwd is Lachen. Denk aan Wild West, Oorlog, zelfs William Shakespear is inmiddels zo ver uitgekauwd dat niemand zich er meer aan waagt.


Misschien, maar er zijn anders nog genoeg films die me wel interesseren. Zoals Spider man, dat was nog NOOIT op die manier in beeld gebracht, die vond ik leuk. Mona Lisa Smile, Love Actually, King Arthur lijkt me ook leuk, ookal is dat verhaal al DUIZEND keer verteld. En er zijn echt ZOVEEL andere films die mij nog wel interesseren.

Want wat er ook gezegd word over deze film, en ookal ligt de basis bij de 3 wetten van de robots, uiteindelijk is het totale plaatje van de film, toch robots die een eigen wil krijgen, gaan vechten tegen de mensheid, en dat de mensheid zich dan moet redden. En dat allemaal door 1 zwarte man die de held is!

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"