Keuring, en heb mijn pony niet onder contole!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
qt_shetties

Berichten: 3385
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: Kudelstaart

Keuring, en heb mijn pony niet onder contole!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-04 12:59

21 augustus heb ik een premie keuring, en sinds mijn twenter een hoofdstel heeft in gehad, luisterd ze niet meer, als ze gewoon een halstertje om heeft. Op de keuring is een wil halster verplicht. Ze negeert mij volkomen, doet alleen waar ze zelf zin in heeft, sleurt mij dan achter zich aan en walst gewoon dood leuk over me heen. Als ik dan een ruk aan het touw geef, dan reageert ze daar nog niet op Verward Terwijl ze normaal dan dacht dat ik dr hoofd er af wilde trekken (ze reageerde toen dus wat schrikkerig) En normaal reageerde ze super op mijn stem, als ik m'n stem verhefte en dan UH, zei dan deed ze het ook niet meer, maar nu is ze ook oost indisch doof.... Verward
Wie heeft er goede tips voor mij??? Alles is welkom!

muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 13:24

hmm, bij dat soort dingen: (kleine pijnlijke ingreep, maar dan is het ook over) het halstertouw in de mond doen, en zodra ze ook maar iets doet wat jij niet wilt (echt heel consequent zijn) (en ook je stem erbij gebruiken!) een ruk geven.
succes.

Nicolien_DF

Berichten: 647
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 15:01

Totdat de dominantieverhouding tussen jullie echt perfect is adviseer ik vóór je paard lopen!Dit is de positie waar jij de grootste dominantie hebt.
Als je naast je paard loopt, heb jij de minste dominantie(het is ook de plek waar het veulen loopt).
Ik zou dus ook weer voor een halster kiezen, laat haar lekker achter je aanlopen met een doorhangend touw. Als ze stil gaat staan, ga jij op je hurken zitten en haal je het touw rustig door je handen(visnet binnenhalen Knipoog ). Waarschijnlijk volgt je paardje dan vanzelf.
Als je paard je voorbij loopt zet je haar consequent stil en 2 passen achterwaarts. Als ze dit doet, beloon je d'r natuurlijk en doe je weer alsof er niks aan de hand is.
Als de dominantieverhouding perfect tussen jullie is, kan je weer naast haar gaan lopen. Waarschijnlijk red je dit nog niet voor keuring, maar als je dit elke dag even oefent, zal er idg vooruit gang zijn. En de keuring zal dan vanzelf ook wel lukken Lachen
Veel succes op de keuring!

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 15:38

Een hengstenketting?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 17:00

zoals VValar zegt, een hengstenketting

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 17:11

Hengstenketting (eerst gewoon onder de kin door) en hulp vragen van iemand die ervaring heeft met jonge paarden lijken me beide geen overbodige luxe Lachen

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 17:55

Idd een hengstenketting en iemand erbij roepen.
Weet alleen niet of je dat gaat lukken voor de keuring.
Maar je hebt nog een paar weken dus zou gewoon eens rond vragen.

Als je gaat oefenen met haar kan je misschien naast de hengstenketting ene zweepje meenemen als je gaat wandelen.
Laat haar netjes naast je lopen, als ze je voor bij wilt scheuren gebruik je stem, reageert ze niet, hou dan even het zweepje voor haar borst, dit is meestal al genoeg, maar wil ze hier ook doorheen denderen kan je eventueel nog een *zacht* tikje op haar borst geven.

Wees hier consequint in, ze loopt op jouw hoogte en niet verder.

En verder zoals hierboven gezegt in de bak oefenen met achter jou aan lopen, stappen als jij stapt en stoppen als jij stopt.

Succes.

Amanda_T
Berichten: 5953
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 18:11

Hengstenketting eraan. Je hebt nog enkele weken, dus goed gaan oefenen. Dan maar een iets onvriendelijkere manier, maar ze moet gewoon luisteren. Jij bent de baas! Misschien szweepje mee, als ze je voorbij probeert te renne? Succes ermee!

Caira
Berichten: 26061
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 18:13

Meteen aanpakken die handel! Als jij straks wilt gaan rijden en zij dendert dwars over je heen dan wordt je daar ook niet vrolijk van. Zo snel mogelijk aanpakken dus.