Honden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-01 23:11

Ik heb een ongelofelijke angst voor honden als ik op een paard zit komt zo;
daisy een shet reed ik op over een heuvel kwam een hond aan rennen ik hjad geen zadel daisy schrok rende keihard weg ik zat met mn benen om dr hals en voledig op dr nek viel bijna op het asfalt ik ging echt tanden uit die mond rukken want vlakbij was een snelweg dus ik liet me ook niet vallen. uiteindelijk zat ik weer op dr rug vllak voor de snelweg kon ik haar omtrekken recht in het prikkeldraad zij stopte er net voor maar ik lag er half in. Dit is al weer een jaar gelden. Maar nu nog steeds als ik te paard een hond tegenkom zit ik heel gespannen en als ie blaft of niet aan de lijn is en verder dan 3 m van zn baasje stijg ik af ik ben dan een en al angst wie heeft tips om hier vanaf te komen? De pony waar op ik rij is juist niet bang voor honden

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 23:19

Tsja, als je zeker weet dat je pony niet bang is voor honden, vertrouw dan op je pony. En wat ik doe, een zweep meenemen. Ik heb zelf een hondje, die gaat ook altijd mee als ik ga rijden, mijn paard is dus zeker niet bang voorhonden.
Maar ik vind het superirri, dat als ik ergens ben er een onopgevoede hond al blaffend om haar benen rent. EN helemaal aan mensen die dan zeggen, ze doet niets hoor, wil alleen maar spelen!!!! Nou mijn paard niet, en als je de hond NU niet aan de lijn doet kan ie een dreun krijgen! De eerste de beste hond die mij en Is. irriteerd en niet wordt teruggeroepen of niet luisterd?? Die krijgt een lel met mijn dressuurzweep!!!

Beter van mijn zweep, dan van het achterbeen van Is.

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 23:25

Wij hadden dat dus een week geleden ofzo....we hadden de paarden net in het andere land gebracht en dat is op een stil stuk weg(zandpad) aangrenzend aan het bos en ineens rende er een hond in de wei.....de paaarden begonnen te rennen.....maar het rotste was dat die mensen die hond niet terug riepen terwijl de paarden er helemaal dollig van werden........Hans is er achter aan gegaan en heeft die mensen erop aangesproken.......!!!!
We hebben namelijk al speciaal schapengaas aan de voorkant gedaan......kijk het kan natuurlijk altijd gebeuren dat een hond het weiland in komt.......maar ik vind het wel raar dat als die mensen zien dat de paarden er van overstuur raken dat ze dan NIET de hond terug roepen.
Maar nu doen ze de hond aan de lijn als ze langs komen en zeggen heel vriendelijk goede dag......en dan laten ze hem een stuk verder los.......dus dat is opgelost!!!

Jacqueline

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 23:42

Ik ben op zich niet bang voor honden maar ik durf tegenwoordig nog amper alleen met Pablo uit te rijden. Een tijdeje geleden kwam er namelijk een jolige witte krulhond achter ons aangerend. En dat vond meneer Pablo heel erg eng. Die hond rende alleen maar en blafte niet maar zag het als een grapje maar Pablo vond dat doodeng en die ging er vandoor, zo over het asfalt (waar de gaten in zitten) langs de bladerberg omhoog, hij was echt helemaal over de zeik. Gelukkig is het goed gegaan maar ik zat wel met trilbenen er op en voelde Pablo's hart door het zadel heen tegen mijn been aankloppen. Ik ben inmiddels alweer een paar keer de berg op gegeaan in mijn eentje met Pablo maar ik blijf gespannen en als ik zie dat er veel mensen zijn met honden, draai ik om.
Ik heb trouwens ook altijd een zweep mee om eventuele honden weg et kunnen meppen. Ik heb al eens gehad dat er 1 in de staart van onze pony hing. Die pony bleef er heel koel onder maar ik heb die hond hard gemept, mensen boos maar dan moeten ze hun hond maar aan de lijn houden.
Een oud klasgenootje van me had vroeger ook een hond, die vond het ook grappig om iin de staart van een paard te gaan hengen en zij maar roepen. Toen sloeg het paard naar achteren en werd de Jack Russel gelanceerd en had zijn nekje gebroken, echt heel zielig maar dat kan dus gebeuren.

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 10:57

Muzefee slaat gewoon van zich af als die hond te irri wordt. Bovendien is Muzefee 1.70 m groot, dus ik zit een aardig eindje van de grond. En daarnaast heb ik ook nog een zweep bij me...

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 17:39

Mijn paard trapt ze ook wel van zich af. En anders spreek ik de eigenaar aan. Ik ga ook terug naar stap als ik iemand tegenkom, dus moeten zij ook maar het fatsoen hebben om zo'n beest bij zich te houden. Vorig jaar kwam ik eens iemand tegen met een hele grote hond. Ze had hem niet aan de riem, maar pakte hem bij de halsband toen ze mij zag. De hond wist zich echter los te rukken, ze waarschuwde mij, en zei dat de hond verder niets deed (was ook zo, even snuffelen en toen ging ie weer terug), en ik antwoorde dat mijn paard honden gewend is. Niets aan de hand dus. Gelukkig.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 16:54

heel veel hondeneigenaars zijn laks hoor. Ik heb zelf een hondje dat bang is voor andere honden. Als ze aangevallen wordt zal zo'n eigenaar echt neit even ingrijpen. Wat een dierenliefhebbers he!

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-01 21:44

Als ik honden tegenkom in het bos heb ik mijn paard geleerd om meteen stil te gaan staan het paard is dan niet meer interessant voor de hond .Tegen het baasje zeg ik dan altijd Tong uitstekenas op want mijn paard slaat uw hond dood als jij dichterbij komt. Nou Moon doet nog geen vlieg kwaad en doet altijd heel voorzichtig met mijn honden .Meestal schrikken ze dan zo dat de lol zo over is ,Je hebt er natuurlijk altijd van die irries bij die dan kwaad worden maar daar trek ik me niks meer van aan.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-01 22:36

De enige remedie is gewoon niet bang zijn... maar dat zal wel niet echt zo gemakkelijk zijn Knipoog

Meestal zijn honden banger van jou als jij van hem. Ze kunnen wel staat blaffen (vooral Jack Russles of hoe schrijf je dat) maar als je ze dreigt omver te rijden, zorgen ze wel dat ze optijd aan de kant zijn!
Maar ja, we gaan hier geen honden platrijden omdat we van paarden houden, hé?

Ik ben eigenlijk niet bang van honden, maar eerder van brommers in het veld. Dat zie je mij ook niet om mijn paard zitten!!

Het probleem bij stilstaan is een beetje dat de hond juist naar je toe kome, maar ja, een beetje rustig kennis maken met elkaar zou misschien de angst doen verdwijnen.

Meestal zijn honden die niet aan de lijn lopen wel brave honden, miusschien is dat een kleine geruststelling.

Voor de rest... niet opgeven, denk maar aan de mensen die gaan rijden met paard en hond!!! Party!!

Femke

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-01 00:47

als er mensen zijn die hun hond niet terug roepen ga ik er achter na ik zorg er in ieder geval voor dat Sya nooit haar kont naar die hond toe keert dan kan ze shrikken en heb ik geen zin in
als ik zie dat mensen gek worden stop ik

mdev

Berichten: 354
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Zeven, DE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-01 19:34

Die van mij vind honden alleen maar leuk, en heeft het idee dat het ook een klein paardje is. Vorige week waren we met de hond (labje) bij de paarden, en de hond maar likken en Eiko vond het maar best en hij snuffelde wat terug. Dus schrikken zal ie zeker niet doen, maar ik probeer honden wel zover mogelijk weg te houden, je weet maar nooit.. een trap en het hondje legt het loodje. Gelukkig zijn wij dan niet verantwoordelijk, maar nog steeds.

petrakolen

Berichten: 364
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: bergeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-01 23:28

Bij voorkeur een peits meenemen!
Geef de hond er een flinke lel mee, werkt zeer therapeutisch voor de hond (kijkt voortaan wel 10 keer uit voor hij achter paarden aanjakkert). Je hebt hooguit een boze baas, maar die leg je maar uit dat zijn hond beter een tik van de peits kan krijgen dan een trap van het paard.
Petra

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-01 23:34

Als een hond naar je toekomt, keer dan het hoofd van het paard naar de hond toe. Honden schijnen daarvan te schrikken, voordeel is meteen dat je paard niet naar de hond kan trappen zodat jij er ook niet wordt afgebokt.

Ik had laatst in volle galop een hond achter me aan en Bolivia versnelde nog een pasje. Ik vond het niet leuk, maar de hond hield het nog geen 50 meter vol, we gingen veel te hard.

roelina
Berichten: 57
Geregistreerd: 08-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 13:10

vraag aan je ouders of zij een hond willen kopen en dan ben je zo niet meer bang

Annouk

Berichten: 737
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: Spierdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 13:16

Ik heb het ook niet zo op honden tijdens een buitenrit.
Hoe vaak ik wel niet heb meegemaakt dat de eigenaren mij maar niet begrepen,
en het wel grappig of lief vonden dat hun hond met het paard meeloopt etc.
:\

Je moet [zoals gezegd] zorgen dat je paard de hond kan zien,
houd het hoofd richting de hond.
Ikzelf probeer altijd gewoon rustig door te lopen, dit ligt een beetje aan de hond.
Als het gewoon een enthousiaste of nieuwsgierige hond is durf ik best door te lopen,
maar zodra er agressief wordt geblaft of gegromd blijf ik stil staan.

monica08
Berichten: 4717
Geregistreerd: 02-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 13:19

roelina schreef:
vraag aan je ouders of zij een hond willen kopen en dan ben je zo niet meer bang


Dit vind ik nou niet echt een bepaalde goede oplossing, alsof alle ouders zomaar een hond willen hebben, daar komt heel wat bij kijken!

Annouk

Berichten: 737
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: Spierdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 13:20

Misschien heb je een vriend of vriendin die een hond heeft?
Die wilt misschien wel met je naar buiten gaan, met paard en hond.
;)

hafjelinger

Berichten: 4375
Geregistreerd: 02-02-08
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 13:22

Ik heb een keer meegemaakt dat mijn pony aangevallen werd door 2 honden. Ik was toen een jaar of 10. Ik ben er toen hard vanaf gevallen en pony kwjt. Sinsdien is mijn pony erg bang voor honden.
Maar gelukkig gaat het la steeds beter. Mijn vriendin heeft een hond waar we mee geoefent hebben. ook laat ik Kelsey altijd op de hond aflopen, en vraag ik of mensen hun hond willen vasthouden. Ze heeft nu langzaam door dat honden echt niet gevaarlijk zijn.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat je veel moet oefenen en het voorbeeld moet geven, de pony moet op jou kunnen vertrouwen.

Loretteeee

Berichten: 766
Geregistreerd: 09-04-09
Woonplaats: Hoeksche Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 15:06

Misschien is het wat om eens aan iemand te vragen ( die toevallig een heeeele lieve hond heeft :+ ) of je daar eens langs mag komen? en dan kan je daar die hond een beetje bekijken, en langzaam aan kan je dan wel gaan aaien? en uit eindelijk heb je al 1 hond overwonnen. :) dus dan op naar de volgende die iets minder lief is (lees: slechter luisterd) en dan daarmee het zelfde stappenplannetje afgaan. ;) uiteindelijk zal je zelf wel denken dat honden eigenlijk geen vlieg kwaad doen :) (op vlooien na :+ )

en als je op je paard zit die niet bang is van honden, kan je anders op die honden af lopen ;) - de honden waar ik het op heb geprobeerd, dus ook grote honden :D - die lopen dan uit angst weg. want zo'n paard is toch wel héél groot, en het komt toch wel hard aangedraaft :+

MissBurberry
Berichten: 106
Geregistreerd: 09-01-09
Woonplaats: obdam

Re: Honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 20:58

nou mijn oude hond is juist bang geworden van een paard,
me hond was altijd lief tegen paarden en die ging mee een paard van de wei halen...
maar paardje vond hond niet lief. heb de hond door het hele weiland heen gejaagd en proberen te verstampen

ItsJustMe_

Berichten: 201
Geregistreerd: 12-07-09
Woonplaats: Z'Laren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 09:05

Ik vind dat echt asosiaal, soms doen mensen er niks aan als zo'n hond eraan komt gerend.Dan kijken ze alleen maar toe en zeggen ze niks.

hafjegek

Berichten: 793
Geregistreerd: 10-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 18:43

ja ik vind het ook belachelijk als mensen helemaal niks doen en hun hond niet terug roepen of even vasthouden.

zelf ook eens meegemaakt, een dobberman hond, ineens stond ie voor me op de weg, geen eigenaren te zien, en dat beest ineens vals zn lippen optrekken en grommen naar mn shet, die shet werd ergens nergens warm van en was nooit bang, maar hiervoor sloeg ze wel op hol, was nog nooit gebeurd, en onze eigen honden konden tussen haar benen doorlopen, maar die was ook wel erg eng. hij kwam gelukkig niet achter ons aan, maar ik was met karretje op pad en ze draaide haaks om en die kar kieperde bijna om, kon hem met mn gewicht nog net tegenhouden, anders had ik een ernstig ongeluk kunnen hebben.
ik was zo vreselijk boos op degene van wie die hond was. maar de eigenaar heb ik nooit gezien ofzo.

verder heb ik ook altijd een zweep bij me voor ongenode gasten die te dichtbij mn paard komen, zoals fietsers/honden/kinderen noem maar op. ~~}>

nichtjejury

Berichten: 109
Geregistreerd: 11-05-08
Woonplaats: Tja, overal en nergens... :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 18:48

Ik rij op de manege en daar lopen 9 poezen los rond...
als ze dan in de bak lopen laat ik het paard naar de poezen kijken en dan loop ik erheen.
als je dat een paar keer gedaan heeft kijkt het paard er niet meer naartoe(althans, die waar ik altijd op rij niet...)
Zelf moet je gewoon denken: "Ik kan goed paardrijden en ik kan het aan!"

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 22:56

Topic uit 2001.....
Bij deze een slotje.