kadootje van de katten...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

kadootje van de katten...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-04 10:51

Ik kom gisteren terug van vakantie, doe de deur open en wat ligt daar?
Allemaal dooie vogels!!!! Clown
De hele kamer lag vol met veren echt zo goor!!
En dan zitten die katten je daar heel onschuldig aan te kijken... (1 van 13 jaar 1 van 1 jaar en twee kleintjes van 10 weken) Schijnheilig
Dus ik ga naar de buurman die er al die tijd voor gezorgd heeft hoelang die beesten daar al lagen, zecht de buurman, "ik heb bijna elke dag wel een vogel opgeruimd en vanochten heb ik er nog een weg gehaald"
*Zucht* katten..... Haha!

Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 10:59

Lekker hoor!
Ik doe nu ook de katten en andere beesten van de buren, maar die mogen momenteel de huiskamer niet in. Ze hebben een kattenluikje en kunnen in de keuken, waar de voer- en drinkbak staan. Ze kunnen op de gangen en trap, daar kunnen ze niet zoveel schade aanrichten. En ze mogen de slaapkamer in, op het bed ligt een kleed waarop ze kunnen liggen. Ze kunnen ook het balkon op, dus buiten maar wel droogachtig.
Ze zijn toch de hele dag buiten, behalve tijdens voedertijd en als ze moe zijn. Ze hebben zo alles wat ze nodig hebben, en kunnen niet het hele huis op stelten zetten (het halve maar Knipoog )

Caira
Berichten: 26061
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 10:59

Binnen houden die dieren! Of een belletje om doen, je moet er wat aan doen om het te voorkomen.

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 11:15

irish_lady schreef:
Binnen houden die dieren! Of een belletje om doen, je moet er wat aan doen om het te voorkomen.



Ik doe er echt niets aan hoor..laat ze toch lekker vangen(ik beloon ook nog als ze met blije knorretjes op me af komen,bek vol vogel/muis Haha! )
Zo is de natuur hoor...

Ik woon in het bos dus bandje om doe ik al niet want ben te bang dat ze achter een tak blijven hangen en een rinkeltje aan ...nou nee...ben stik blij dat ze ook muizen vangen.....

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 11:18

Belletjes helpen niet Ze kunnen zo lopen (lees: sluipen) dat die belletjes niet rinkelen, en binnen houden heeft geen nut, want dan breken ze de boel af Rolleyes

Hier komen de katten ook geregeld met een cadeautje aan Haha! Een vogeltje, visje, zandvormpje, gereedschap uit de tuin, stoepkrijt, takjes, plastis zakjes, een speen zelfs een keer Bloos! Haha!
Je doet er niks aan...

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 11:38

Idd, onze ene kat heeft zelfs een periode 3 belletjes om haar nek gehad, mooi niet dat het hielp.

Die van ons vangen gelukkig niet veel vogels, behalve als ze al zwak zijn, ze vangen vooral kikkers, ook deze maken ze niet dood, ze spelen ermee en zodra de kikker stil blijft zitten is hij niet leuk meer.

AthenaWytske

Berichten: 482
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Kortessem, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 12:34

onze katten vangen nog muizen en volgels met die belletjes om Boos! en tuurlijk brengen ze die binnen Verward en ik ben als de dood voor muizen!!

Menno

Berichten: 1595
Geregistreerd: 16-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 12:54

Onze jongste vangt tegenwoordig dagelijks wel iets.

De laatste tijd komt ze steeds met muizen thuis...

Als dit zo door gaat, zijn muizen met enkele weken een bedreigde diersoort... Scheve mond

Onassa

Berichten: 6303
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Aan de rand van het grote enge bos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 12:57

Zo, ik heb hopelijk weer een goede daad verricht, de intentie is in ieder geval wel goed.

Als ik nu voor het raam ga staan, kan ik in een provosorisch noodnestje kijken.
Boris had net weer een klein musje te pakken.
Heeft hem mee naar binnen genomen en het diertje kon zich achter de waterbak schuil houden.
Wip vond hem en ik heb hem wat water in zijn bekkie gespoten en nu in een soort hooimandje wat eigenlijk bedoelt is om een plantje in te hangen neergezet en in een boom gehangen , op een plak waar de katten niet zo snel komen.
Ik hoop dat de moeder hem vind en hem weer verzorgt.
Ik houd het in ieder geval in de gaten, anders wordt het zelf pieren steken.
Hij had iets een wondje bij zijn pootje, heb ik ook een beetje met water afgespoelt.
Ik hoop dat ie het redden gaat.

Tja, weet er dus alles van.
Het ergste was laatst, toen zaten ze in de tuin van de buurman en hadden samen een vogeltje gescoord, dat beestje heb ik wel een kwartier lang horen schreeuwen ,maar ik kon er niet bij komen, dat gaat me toch wel effe door mijn hart hoor.

vanity

Berichten: 3259
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Herentals (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 12:58

Menno schreef:
Onze jongste vangt tegenwoordig dagelijks wel iets.

De laatste tijd komt ze steeds met muizen thuis...

Als dit zo door gaat, zijn muizen met enkele weken een bedreigde diersoort... Scheve mond



Is gewoon omdat er ook zo enorm veel muizen zijn de laatste tijd! heb pas nog een opgevreten shabrak gevonden en dat hadden ze gebruikt om onder mijn zadel een nest te maken, ik hef mijn zadel op, liggen daar en stuk of 10 muisjes te piepen, wel lief, maar het stikt er dus echt en de katten op stal zijn niet meer...

Lize
Berichten: 52
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 15:33

Grappig, mijn kat heeft dat nooit gedaan, beesten vangen, maar inderdaad, toen ik begin juli heel erg veel weg was, en daarna aansluitend een lang weekend naar North Sea Jazz, begon hij er ineens mee. In één week 2 muizen, en toen ik terugkwam van het weekend weg lag er een vogel zo groot als Igor zelf achter mijn basversterker! Nu ik weer meer thuis ben, is hij er weer mee opgehouden.
Ik vraag me af wat precies de reden is, zou hij met een soort van eekhoorn-instinct een voorraadje aanleggen omdat hij bang is dat ik niet meer terug kom en hij dus geen eten meer krijgt? Hij eet ook bijna geen brokjes als ik niet thuis ben.
Ik hoorde dat het een aanhankelijkheids-betuiging is 'Laat ik mijn mens eens eten geven', maar ik vind het een beetje gek dat hij dat juist zou doen als ik bijna niet thuis ben..

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 15:43

Mijn katten vangen heel zelden iets, als ze al iets meenemen, verdenk ik ze er van dat ze het hebben gevonden (al dood dus) of van een andere kat gestolen hebben.

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 15:58

mijn katje vangt echt alles! Vrijwel elke dag heeft ie wel iets. Van de week had hij zelfs een vis (zo'n grote vijfervis, sorry paps...), een vogel (mereltje), een spitsmuisje en een kikker binnen 48 uur gevangen.
De laatste maand zijn de vijfervissen echt zijn favoriet, en hij is ook totaal niet bang voor water. Echt heel maf, de meeste andere katten zijn panisch om een nat voetje te krijgen, maar Remy ligt regelmatig helemaal in de vijfer (wel per ongeluk).
Ook ratten vind hij erg leuk, maar dat vind ik maar niets, ivm. de ziektes die ze kunnen meebrengen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 16:03

irish_lady schreef:
Binnen houden die dieren! Of een belletje om doen, je moet er wat aan doen om het te voorkomen.

Eeeeh.. Jij was toch diegene die babymuisjes doodmaakt? Schijnheilig

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 16:22

ja mijn katten geven ook altijd van die leuke kadootjes zoals, muizen, vogels, kikker, vissen en zelfs mollen.. en dat terwijl ze een belletje dragen..

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 16:25

Haha, ik verzorg ook altijd de katten van de buren als ze op vakantie zijn. De laatste keer lag er ook een dode vogel op het kleed onder de eettafel.

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 16:58

Haha, leuke katten heb je *LOL*

Caira
Berichten: 26061
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 17:33

Sammm schreef:
Eeeeh.. Jij was toch diegene die babymuisjes doodmaakt? Schijnheilig



nee

wayoflove

Berichten: 24
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 17:46

Waar ik oppas hebben ze drie katten... Heeft er ook wel eens eentje midden in de nacht een muis mee naar binnen genomen, alleen die leefde nog Bloos!

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-04 22:32

wayoflove schreef:
Waar ik oppas hebben ze drie katten... Heeft er ook wel eens eentje midden in de nacht een muis mee naar binnen genomen, alleen die leefde nog Bloos!


Jak, dat is pas goor!!
Toen ik nog gewoon 1 kat had lagen de muizen gewoon voor de deur buiten.
Maar sinds het er 4 zijn geworden.... Schijnheilig
Ik hoop dat ze er heeeeeeeeeeel snel mee ophouden, heb vandaag in ieder geval geen kadotjes meer gevonden... Schijnheilig

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 23:07

Katten doen dit als gebaar......dieren meenemen omdat ze eten krijgen.
Schijnt zo te zijn...

Of gewoon leuk en lekker... *vork*

Dreeke

Berichten: 2436
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Wolphaartsdijk (Zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 14:55

bakkie schreef:
Katten doen dit als gebaar......dieren meenemen omdat ze eten krijgen.
Schijnt zo te zijn...


Klop helemaal

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 15:01

Ja, het is een blijk van waardering als ze ze voor je laten liggen.
Heel fijn Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 17:27

En wat als je alleen maar hopen veren vind? Hoe valt dat dan op te vatten? Haha! Op grotere afstand van het huis vinden we wel geregeld ratten en vogels enzo, helemaal intact, maar dat zijn dan toch geen cadeautjes voor ons? Haha! Ik zit er op zich niet zo mee, alleen jammer dat de grond zo hard is om al die beesten steeds te moeten begraven... Want een hele week met dit weer in de container gaat ook niet echt...

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 18:28

Maya schreef:
En wat als je alleen maar hopen veren vind? Hoe valt dat dan op te vatten? Haha! Op grotere afstand van het huis vinden we wel geregeld ratten en vogels enzo, helemaal intact, maar dat zijn dan toch geen cadeautjes voor ons? Haha! Ik zit er op zich niet zo mee, alleen jammer dat de grond zo hard is om al die beesten steeds te moeten begraven... Want een hele week met dit weer in de container gaat ook niet echt...


als je veren vindt heeft ie en bed voor je meegenomen Haha! hahah ik weet het niet Haha!