Ervaringen met Maxh Hippo supplement

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Ervaringen met Maxh Hippo supplement

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-02 21:29

Ik kreeg deze tip van mijn DA voor mijn
shet die na hoefbevangen geweest is niet veel meer te eten krijgt.
Heeft iemand hier het al eens gebruikt?

Pugi

Berichten: 1205
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-02 21:53

Ik voer mijn paard ook MAXH.
Niet voor een bepaald probleem maar om er voor te zorgen dat ze alle vitamines, mineralen enz.binnenkrijgt.
Ze doet het er goed op moet ik zeggen, ik ben nu met mijn tweede pot bezig.
Ik hoor de laatste tijd steeds vaker dat dierenartsen het adviseren dat ik natuurlijk ook wel postitief.
Ze hebben ook een website: www.maxh.nl

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-02 22:07

Naar mijn bescheiden mening hoef je paarden die volop in het voer staan niet noodzakelijkerwijs een supplement te geven.Het voer zou uitgebalanceerd genoeg meten zijn.
Omdat ik de shet echt heel karig moet gaan houden krijgt ze niet de noodzakelijke mineralen binnen,vandaar.
Bedankt voor je reactie.
Zal even gaan lezen op hun site.

Pugi

Berichten: 1205
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-02 22:32

Mijn paard staat niet volop in het voer, slechts 1,5 kilo basisbrok per dag en zoveel goede kwaliteit hooi als ze wil.
Ik denk dat het geven van 1 goed voedingssupplement velen malen beter en gezonder is als 4,5,6 verschillende soorten supplementen erbij te geven(wat je helaas soms toch nog ziet)
Ik rij toch 6 keer per week intensief dressuur en wil dat mijn paard niets tekort komt.

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-02 23:05

Het is idd ruwvoer wat de boventoon moet blijven voeren.
Ik voer mijn paard ook maar twee tot max drie kilo per dag.Maar nog geen supplementen.

Ik ben voorzichtig positief over het feit dat de DA dit aanbevelen.Het zijn per slot toch de artsenbezoekers die de doorslag geven. Verward De DA zijn het onderling ook niet altijd eens over toevoegingen Verward

Wat het ook nog ingewikkeld maakt bij evt vergelijkingen met supplementen is dat ze nooit dezelfde manier van waardes doorgeven .De ene in mg de ander in iu Frusty Frusty

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-02 16:13

Ik ben toch overstag gegaan Haha!
Zal mijn resultaten nog wel laten weten.
Zeg het voort Haha!

Biebel

Berichten: 1353
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Son

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 22:10

Ik heb al bijna 2 jaar ervaring met MAXH. Ik zweer erbij. Mijn paarden (ik had er toen nog 2) waren wat dof en zagen er niet zo uit als anders. Op advies van de DA heb ik toen een pot geprobeerd. Na ongeveer een maand zag ik duidelijk resultaat. Een veel betere spieropbouw, mooi velletje en veel makkelijker verharen. Waar het nu precies aan gelegen heeft weet ik niet maar sinds ik dit spul bij voer ziet Ivanhoe en zag Didi er weer super uit. Ook een aantal mensen op de stal waar ik toen stond zijn dit om verschillende redenen gaan gebruiken en iedereen had resultaat, de een wel wat meer dan de ander. Overigens is het inderdaad zo dat je paard in principe genoeg zou moeten hebben aan een normaal rantsoen voer! Bij mij is het nu gewoon extra, ook uit voorzorg, ondertussen hebben ze toch meer weerstand opgebouwd.
Ik ben nu aan mijn 2e emmer van 5 kg bezig en zal het waarschijnlijk nog lang gebruiken.

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-02 00:09

Dankjewel voor je positieve reactie Lachen

Ik begin er zelfs voorzichtig aan te denken om het mijn merrie ook te gaan geven.
Als ik het vorig jaar geweten had was ik hettoen al gaan gebruiken ....ze kwam nl nauwelijks in haar vacht nadat ze maar een keer geschoren was die winter.
Heeft tot ver in de zomer geduurd eer ze weer fatsoenlijk eruit zag.

Voor de bejaarde shet (30 jr ) hoef ik zelfs maar de helft te geven!Kan ik 80 dagen doe met 1kilo!!
Maar als ik mijn merrie ook geef kan ik maar beter een groter blik nemen.Toch voordeliger Haha!