vreemde plekjes wat te doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ChristaV
Berichten: 470
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Moerkapelle

vreemde plekjes wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-04 23:23

Twee weken geleden heb ik Beer voor het eerst ingesmeerd met de vliegenroller/spray om er voor te zorgen dat hij niet zoveel last had van die rotbeesten. Heb de vliegenroller een aantal keer gebruikt die week. Nu kwam ik van de week bij hem en had hij een lelijke plek (ongeveer zo groot als 5 eurocent) op zijn rug en hals. De plek op zijn rug was open en geirriteerd en de plek op zijn hals was ruw en zag er uit als een soort eczeem. Toen ik een dag later bij hem kwam waren er twee plekken bij gekomen. Ik denk dat hij allergisch is voor de vliegenroller. Ik heb de vliegenroller nu 4 dagen niet gebruikt en het lijkt minder te worden.

De plekjes zitten alleen aan zijn linkerzijde.

Komt dit jullie bekend voor?
Is jullie paard ook allergisch voor de vliegenroller of kan het iets anders zijn. De andere paarden op het land lijken nergens last van te hebben.


ellepel

Berichten: 47257
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 07:29

mijn pony kan er ook niet tegen.. zit iets in waar zijn huid op regaaerd, de plekken goed wassen en iets anders proberen

Samm

Berichten: 1562
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Twello

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 07:59

Paarden kunnen idd alergisch reageren op sommige vliegenmiddelen, onthoud welke je nu hebt gebruikt en probeer gewoon is een andere uit, eerst een paar keer gewoon op een klein stukje op de hals bv, als hier geen reactie van ontstaat dan gewoon lekker dat vliegenmiddel gebruiken Lachen

DubbelFun

Berichten: 88474
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 09:33

Weet je zeker dat het geen ringworm is ??

ChristaV
Berichten: 470
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Moerkapelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-04 11:55

Sugarmiss schreef:
Weet je zeker dat het geen ringworm is ??


Hoe ziet dat er uit?

De meeste plekken hebben gewoon zijn huidskleur (donker) en hebben een soort dikke korst (schilvers). Verder valt er niet veel over te zeggen.

DubbelFun

Berichten: 88474
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 12:03

Een kenmerk van ringworm is dat het altijd kringen zijn waarvan de haren in 1x loslaten en eraf komen. Je hebt dan en kale plek, die wat rooieg aan kan doen. Er omheen zit soms een wat wittige rand.
Ringworm is zeer besmettelijk, ook voor mensen.


ChristaV
Berichten: 470
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Moerkapelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-04 12:16

Okee....Ik denk dat het toch wel mogelijk is dat het ringworm is. De haren hebben inderdaad van de ene op de andere dag losgelaten. Ik zal er iemand naar laten kijken. Krijg er de kriebels van.

Wat kan je er tegen doen. Kan je gewoon een middeltje halen bij Divoza of moet je naar de DA.

DubbelFun

Berichten: 88474
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 13:43

Gebruik oa de zoekfunktie van Bokteens met 'ringworm', dan krijg je vast heel veel reacties die je door kunt lezen.
Je moet iig Imaverol halen en je paard daar mee wassen, op de verpakking staat hoe en wat en daar moet je je ook goed aan houden.
Verder moet je ook je borstels etc. wassen en anderen mogen niet aan je paard komen, vanwege de besmettelijkheid.

ChristaV
Berichten: 470
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Moerkapelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-04 14:17

Bedankt!

landro

Berichten: 117
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 14:31

ik zou als ik jou was hem met betadine wassen en de korstjes eraf pulken want het kan ook regenschurft zyn is hy ook verkouden geweest .ons paard heeft het heel erg gehad

DubbelFun

Berichten: 88474
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 14:37

Ik denk niet dat een paard van de regen van de afgelopem dagen regenschurft kan krijgen Haha!
Daarvoor moet ie wel wat langer in weer en wind gestaan hebben.

landro

Berichten: 117
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 14:46

hoeft niet ze hoeven maar niet goed in hun vel te zitten of een wondje te hebben en meestal zyn ze verkouden geweest .

ChristaV
Berichten: 470
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Moerkapelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-04 15:01

landro schreef:
ik zou als ik jou was hem met betadine wassen en de korstjes eraf pulken want het kan ook regenschurft zyn is hy ook verkouden geweest .ons paard heeft het heel erg gehad


Hij is niet echt verkouden geweest. Af en toe wel een beetje een natte neus maar dat is dan ook alles.

Hij staat wel sinds vorige week in een ander weiland maar wel met de zelfde groep.

landro

Berichten: 117
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 15:06

hoe het goed on de gaten ik heb toen eigenlyk te laat ingegrepen ons paard is de hele zomer ziek geweest ook een beetje verkouden en proestenbetadine is een goed middeltje alleen de plekken insmeren en laten drogen ,als je het niet vertrouwt even een dierenarts bellen baat niet schaadt niet

droebel

Berichten: 882
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 15:11

En ik zou goed m'n handen wassen. Als het ringworm is, kan jij het ook krijgen.

Hoe beter ik de mens leer kennen,
hoe meer ik m'n hond waardeer!

ChristaV
Berichten: 470
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Moerkapelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-04 15:26

droebel schreef:
En ik zou goed m'n handen wassen. Als het ringworm is, kan jij het ook krijgen.
Ja daar ben ik nu ook bang voor. Ik weet nog niet zeker of het ringworm is maar zal er snel door iemand die er meer verstand van heeft dan ik naar laten kijken. Hoop dat het gewoon een allregische reactie is :s

ChristaV
Berichten: 470
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Moerkapelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-04 18:41

Ben vandaag bij hem geweest. Alle korstjes waren er inmiddels vanaf en ze lijken er beter uit te zien. Heb er een foto van gemaakt maar hij is erg wazig want meneer had geen zin om stil te staan en de camera kan scherpstellen als het heel dichtbij is. Nu het kostje er af is zie je gewoon zijn huid en niets raars o.i.d

Afbeelding

De foto is eigenlijk te slecht om neer te zetten. Maar misschien kunnen jullie zien of het ringworm is of niet.

DubbelFun

Berichten: 88474
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 18:54

Met zo'n wazige foto kun je dat idd niet zien.
Zoek via google eens op Dermatophytosis, misschien kun je dan foto's vinden die duidelijk zijn.

ChristaV
Berichten: 470
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Moerkapelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-04 18:59

zal even kijken

ChristaV
Berichten: 470
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Moerkapelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-04 00:47

Heb inmiddels iemand anders naar de plekjes laten kijken. Is vermoedelijk toch een allergie. een plekje op zijn schouder lijkt echter meer op schimmel. We houden het in de gaten maar alles gaat er nu al een stuk beter uit zien. Gelukkig geen ringworm!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Appel_33, ComscoreBot, lina1998, lizy29, miisshOrse en 31 bezoekers