lui rijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Sione

Berichten: 525
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Langedijke, Friesland

lui rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-04 11:38

Hallo,
Ik kreeg gisteren een opmerking van de instructeur van een stalgenoot naar mijn hoofd dat ik een "luie ruiter" ben.
Daar mee bedoelt hij dat ik te snel ga zitten met lichtrijden waardoor ik mijn paard in zijn beweging zou belemmeren.
Doordat ik te snel neerkom maakt hij (paard) zijn passen korter. Die instructeur noemt dat lui rijden.
Hebben julie ooit van dit fenomeen gehoord of is het onzin wat deze man beweert? Dit heeft nog nooit iemand tegen mij gezegd. Zelfs mijn eigen instructeur niet en ik heb tegenwoordig toch 2x per week les.
Groetjes Sione


Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 12:41

ja ik ken de uitdrukking, als je paard te hard gaat in draf en je gaat "lui rijden"dan past ie het tempo aan aan jouw lichtrijden en gaat ie langzamer, dat zeiden ze vroeger (20 jaar geleden) op de manege waar ik toen reed......

Ik heb nu een wat lui paard, dus ik moet actief (licht)rijden tegenwoordig

xCipaEnRubyx

Berichten: 100
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Noord- Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 15:52

ja het is waar wat de man zegt... in iedergeval de uitdrukking klopt.. ik weet natuurlijk niet of jij dat echt doet...anders had je instructeur het wel tegen je gezegt denk je niet?!:))

Liefs...Joëlle & hoefjes en hinnikjes
Van Cipa en Ruby!!

sans6

Berichten: 7894
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Winkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 16:58

heb de uitdrukking zelf nog nooit gehoord, maar idd het klopt wel bij wat je verder beschrijft. Het paard past zich dan aan aan het tempo van jou lichtrijden.

You're immortal until proven otherwise

Effy

Berichten: 1280
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 21:01

Yups, heb de term 'lui rijden' ook vaker gehoord hoor. Niet zo luie paarden (lees: hyperknollen die onder je kont vandaan stuiven) kun je het beste 'lui rijden', dan gaan ze zelf ook langzamer lopen. Hoe meer je eraan gaat werken hoe heter die paarden worden --> hoe minder je eraan gaat werken, hoe beter deze paarden gaan lopen. Lui rijden dus.

Maar uit jouw verhaal maak ik op dat jij niet zo'n paard hebt, want je instructeur zei dat je je paard belemmerd in zijn bewegen... Dus eh, als het waar is wat de beste man zegt, iets minder lui rijden Knipoog Tong uitsteken

*Hé hallo, kijk me eens het gras zien groeien. En iedereen maar denken da 'k niets doe...*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 28 bezoekers