wa moet je doen als je een verzorgpony/paard hebt?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
channel

Berichten: 52
Geregistreerd: 27-07-04

wa moet je doen als je een verzorgpony/paard hebt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-04 09:09

We hadden een discussie: wat zijn je taken als verzorgster van je eigen verzorgpony/paard.
Moet je bijv. zelf de kosten betalen als het paard ziek is, hoevaak moet je bij je pony/paard zijn, enz enz.
reageer!! OK dan! OK dan! OK dan!


Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 09:15

Ik moet 3 keer per week naar Sunny, op zondagen mag ik neit rijden.
Ik verzorgd de hoeven met een olie-azijnmengsel, en zorg ervoor dat ze er altijd netjes bij loopt. Ik was haar met shampoo etc, dus echt de verzorging. Alleen is het voor mij helemaal gratis, hoef ik ook de nieuwe ijzers niet te betalen en de dierenartskosten ook niet (mits ze niet door mij veroorzaakt zijn, neem ik aan ) Ik heb wel eens aangeboden stal uit te mesten e.d, maar dat vonden ze niet nodig. De wei schep ik wel uit, en de stoep veeg ik ook altijd als ik klaar ben Haha!

Sunny-power tussen de paarden
dressuur L1, springen B & SGW B

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 09:44

Ik ga 7 dagen per week naar linards. Meestal laat ik hem eerst los in de paddock, ondertussen mest ik zijn stal uit. Daarna poets ik hem. Ik rij een uur op hem (met dit weer soms een halfuur). Loop soms nog een rondje met hem om aan de hand of erop. En doe elke dag zijn hoeven met water en 1x in de week teer ik ze.
Mijn stalling betaal ik zelf.

channel

Berichten: 52
Geregistreerd: 27-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-04 09:45

Ben al een stuk wijzer geworden;-)

channel

Berichten: 52
Geregistreerd: 27-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-04 09:45

niemand?

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 10:12

Sja dat ligt er maar net aan wat voor mensen je treft Knipoog
Als dat mensen zijn die zoiets hebben van het is onze pony en jij mag er wel een paar keer op rijden maar de rest doen we zelf hoef je dus weinig te doen. Maar mss zeggen ze wel, oke jij mag de pony verzorgen en ook voeren enzo blabla.

Ik rijd bij een handelaar (ook soort van verzorgpony's Tong uitsteken) Waar ik echt alleen rijd. Niet uitmesten ofzo of vegen, alleen rijden. En daarbij komt natuurlijk ook borstelen, opzadelen, afzadelen etc. maar meer hoef ik niet te doen. (hoewel ik het soms wel aanbied natuurlijk Knipoog )
Maar bij verzorgpony's moest ik eten geven als eigenaren niet thuis waren, heel af en toe wei uitmesten en als ik wilde mocht ik ook rijden.

Mn eigen paard moet ik btw wel helemaal zelf verzorgen, maar dat lijkt me niet meer als normaal Knipoog
Als ik daarvoor een verzorgster zou nodig hebben die ook mag rijden zou ze ook daarvoor wel wat werk moeten doen. Vind ik niet meer als normaal eigelijk.

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 10:19

idd ligt eraan bij wat voor mensen je komt!!
Ik rijd twee/longeer/wandel 2 keer in de week, hiervoor moet/wil ik ook netjes het paard verzorgen, maar meer eigenlijk niet.
Eigenlijk hangt het er zelfs vanaf waar je woont, in de buurt van de randstad heb je vaak wat luxere stalllingen waar er niet geveegd enzo moet worden.
Je moet maar gewoon op zoek gaan en kijken wat je tegenkomt!

Succes!

JoT

Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 10:28

Dat verschilt heel erg. Het ligt er gewoon aan wat de eigenaar van het paard graag wil dat je doet en op wat voor stal het paard staat. Is het een doe-het-zelf stal, waarbij je dus zelf uitmest en voert dan zal de stal uitmesten ook bij je taken horen. Van sommige eigenaren zal je wel buiten mogen rijden, bij anderen weer niet. Sommige mensen zullen wellicht van je vragen om lessen te nemen, van anderen hoeft dat niet zo. Bij sommige mensen mag je alleen het paard verzorgen en niet rijden, bij anderen mag je er weer wel op rijden. Tegenwoordig is het wel steeds vaker zo dat je als verzorger / bijrijder per maand een van tevoren afgesproken bedrag betaalt.

Als je op zoek bent naar een verzorgpaard/pony, zal je voor jezelf dus ook een beetje moeten bedenken wat je wil en vooral wat je niet wilt.

7 augustus 2012: Rust zacht lieve Macho. Je hebt me zoveel gegeven, ik zal je nooit vergeten.

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 10:34

Dat verschilt bij iedereen Lachen

Ik moet niet veel, maar ik mag alles!! OK dan! Het enige wat ik moet is 's winters Hofs box mesten, en verder alles netjes houden!
Laatst bijgewerkt door Stinkmodder op 07-08-04 10:35, in het totaal 1 keer bewerkt

marijkedam

Berichten: 1753
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Thorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 10:34

Ik ga vier keer per week naar mijn verzorgpaard. Ik mag dan doen wat ik wil. Rijden of longeren of gewoon aan de hand wandelen en laten grazen en zo. De eigenaar doet er zelf helemaal niks mee buiten eten geven en af en toe poep scheppen. Zelf doe ik de stal mesten (omdat ik vind dat de eigenaar dat niet goed doet, half werk) en haar verder verzorgen. Ik betaal sinds deze maand huur, omdat ze anders verkocht werd. Dierenarts en hoefsmid (die bijna nooit komt) zijn voor de eigenaar.

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 10:45

Onze verzorgster/bijrijdster heeft 2 vaste dagen waar van ze op één dag les heeft, van de les betaal ik 75% en zij de rest. Voor de rest hoeft ze niets te betalen en is ze op haar dag vrij om te doen wat ze wil. Als ze op een andere dag nog extra wil rijden is dat meestal geen probleem. Ze hoeft bij ons niet uittemesten omdat onze pony in een loopstal loopt met een kudde, momenteel staat hij in een dieet veldje waar wij wel mest scheppen. Zij hoeft van ons geen mest te scheppen omdat wij dat te zwaar vinden voor een meisje van 12 (je moet namelijk met de kruiwagen een pad af met mul zand). Maar zoals eerder gezegd het verschilt per verzorgpaard en de hoeveelheid vertrouwen die de eigenaar in jouw heeft.


KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 11:06

Mijn bijrijdster komt gemiddeld 2x in de week. We hebben afgesproken dat ze haar dan poets, rijdt of longeert en na het rijden weer verzorgd. Dus afspuiten met dit warme weer en de spullen weer netjes opruimen.

1x in de 2 dagen moet 's zomers haar staart gewassen worden (tegen schuren) en als dat die week op haar dagen uitkomt, dan moet zij dat dus ook doen.

Verder aan het eind van de maand het zadel en hoofdstel schoonmaken. Ik heb 2 zadels en hoofdstellen en zij maakt het zadel en hoofdstel schoon dat zij gebruikt, ik dat wat ik gebruik. Stal uitmesten of zo hoeft niet, dat hoef ik ook niet (alleen als de staleigenaar op vakantie is). Spullen hoeft zij ook niet voor te zorgen, die heb ik allemaal en anders schaf ik het aan. Ze betaald wel een kleine bijdrage voor de onderhoudskosten.

Kosten van de dierenarts zijn voor mij, zo ook die van de hoefsmid. Het is tenslotte mijn paard. Het wordt wel anders als mijn paard gewond zou raken daar het gedrag van mijn bijrijdster. Dat zou ik het haar wel laten betalen. Ik ga er alleen wel vanuit dat dat niet gebeurd. Ik vertrouw mijn bijrijdster met mijn paard. Ze is erg voorzichtig met haar *LOL* .


Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 11:48

Sikiley mag ik 5 keer per week rijden en er wordt verwacht dat ik minstens 2 of 3 keer kom rijden. Verder controleer ik haar op (schuur)plekken en smeer die in, zorg dat haar Boett deken heel is en goed zit. Als de smid moet komen geef ik dat aan en schiet de kosten voor. En ik neem lessen met haar.
Voor Amber zorg ik in het geheel, stallingskosten zijn voor mijn rekening, andere kosten zoals wormspuiten en hoefsmidkosten voor rekening van de rechtmatige eigenaar.

En natuurlijk voor beide paarden onderhoud van het tuig.
En voor Sikiley koop ik zo nu en dan een nieuw shabrak etc.

Faber quisque fortunae suae

Khartoum

Berichten: 1598
Geregistreerd: 30-04-04
Woonplaats: Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 12:19

Ik ga 2 keer per week naar Khartoum, Moet met hem stappen, hem zn avond voer geven of zorgen dat hij het krijgt, mesten, poetsen. Het stappen is normaal rijden maar hij heeft momenteel erge last van zn artrose dus dat is gewoon lekker wandelen nu. Ik hoef geen kosten te betalen.

toumie Ach gut

Debbieremi

Berichten: 246
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 12:32

Mijn verzorgster mag remi 2 of 3 keer per week verzorgen. Bij mij is dat dus: poetsen, rijden, longeren, wandelen, wat ze willen. Verder moet er wel voer klaargezet worden en 's winters de stal uitgemest worden.
Zelf zorg ik voor de veearts en de hoefsmid en voor alle dingen die gekocht moeten worden (erg vervelend Haha! ). Op de dagen dat mijn verzorgster er is, is Remi echt voor haar. Dan ben ik er zelf ook niet. Ze betalen mij wel een klein bedrag, maar dat gaat wel terug naar Remi (ik ga er niet van winkelen of zo Knipoog )

I may not always talk a lot of sense, but i'm always happy to listen!!!

Nieuwe foto's in mijn profiel!!!!!!!!!!!!!

qt_shetties

Berichten: 3385
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: Kudelstaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 13:11

Ik heb een verzorgstertje (die ook mag rijden) en een bijrijdstertje (die lest er mee en gaat wedstrijdjes doen) Ze mogen dus alle2 rijden, borstelen, wandelen, zus van bijrijdstertje mag ook met de kar rijden. Verder komen er natuurlijk ook minder leuke klusjes bij kijken, mesten , opruimen, voeren, tuig schoonmaken.
Eerst hoefde niemand te betalen, maar omdat ik weer naar school ga, en dus niet veel kan werken, moeten ze in de winter een kleine bijdrage leveren. Omdat mijn pony's dan duurder zijn (hooi , stro )

Kris now she's an angel in heaven...

ChristaV
Berichten: 470
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Moerkapelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 13:21

Ik mag Beer beschouwen als mijn eigen paard en alles met hem doen. Ik ga 4 keer in de week naar hem toe. Eerst lekker poetsen e.d dan 10 minuten longeren. Daarna gaat hij lekker het land weer op. Hij is nu nog jong en hij staat in de zomer 24-7 op het land heerlijk voor hem en makkelijk voor mij. ALs hij wat ouder is ga ik wat meer met hem doen. Ik betaal de helft van de stallingskosten. Uitmesten e.d hoef ik niet te doen.

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 13:38

ik mag op m'n verzorgpony eigenlijk elke dag rijden of iets anders met haar doen.
Ik hoef niks te betalen maar omdat zij 3 paarden heeft, help ik haar in ruil daarvoor wel op stal zoals af en toe alle 3 uitmesten, poetsen en soms rij ik het paard van haar erbij.
geld betaal ik niet maar af en toe koop ik wel wat voor de paarden zoals een nieuw halster + touw, of haal bv zakken peen etc.

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 16:41

Mijn verzorgpony mag ik elke dag rijden als ik tijd heb, als ik weinig tijd heb toch graag even langs om hem aandacht te geven (daarom heeft zij verzorgsters genomen)
Ik les met hem maar de les betaal ik zelf en is gewoon daar. Als er nieuw voer gekocht moet worden of hij moet naar de hoefsmid/DA betaald de eigenaresse dat, maar ik koop wel af en toe zadelvet enz.
Verder moet ik als klusjes: water halen als dit op is, stal+wei uitmesten als deze vies zijn en hooi halen van de opslag naar het voerhok. Ik ben er dik tevreden mee!

Let love shine so bright

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 17:57

ik mag met mijn verzorgshets alles doen.. komen en gaan wanneer ik wil, rijden, naar buiten, gewoon alles. verder hoef ik in principe niks te doen... toen ze opt kleine land stonden wel poep ruimen maar nu niet meer.. zijn dus helemaal niks verplicht Lachen

noukske

Berichten: 797
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 22:38

Ik mag met mijn verzorghaffie gelukkig alles doen wat ik wil.
Ik mest wel de stallen uit, dit kost toch niet zoveel tijd en ik doe het graag voor de mensen omdat zij ook veel voor mij doen.
Bij de D pony die ik rijd hoef ik eigenlijk niets te doen behalve haar goed rijden Knipoog;) Eigenlijk heb ik het best goed getroffen Bloos

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 23:18

ik hoef niks te betalen, maar meot wel alles bepalen Knipoog bij arzu,
Ik heb ook een verzorgster, omdat ik 2 pony`s neit echt emer redt, ze staan een kwartier920 minuten) van elkaar af, en dna ben ik per pony zo`n 2 a 3 uur bezig. Verzorgster mag 2 of 3x komen, en ze mag1x rijden, de rest mag ze longeren of wandelen(ofzo).en nartuurlijk poetsen Lachen

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Trendiction en 113 bezoekers