moeite met in galop blijven

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

moeite met in galop blijven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-02 18:29

Ik heb met rijden de laatste tijd zo een probleem met galoperen.
Hij rijdt mooi rond in stap en draf, maar als ik dan in galop wil valt hij eerst helemaal uit mekaar en ik kan hem maar niet netjes op de hoefslag krijgen en in galop houden.
Ik drijf hem voor mijn gevoel toch veel aan.
Iemand tips???
Laatst bijgewerkt door tallie op 09-03-02 18:44, in het totaal 4 keer bewerkt

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-02 18:39

Overgangen, overgangen en overgangen.

Liever 10 meter in galop en dat JIJ bepaald wanneer ie weer gaat draven, als 100 meter galop en dat HIJ bepaald dat hij weer gaat draven.

kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-02 19:32

Tja bekend probleem hoor. Weet niet hoe oud je paardje is? Maar kan heel goed een probleem zijn met het evenwicht.
Wat Carola ook zei, veel overgangen rijden inderdaad zodat het niet te vermoeiend is voor lange stukken.
Veel buiten rijden. Lange rechte stukken....heerlijk.
Enne Travers en schouderbinnenwaarts oefenen om het achterbeeen sterker te maken.

Greetz Kim

tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-02 19:58

mijn paardje wordt vier
Dus nog niet zo heel oud.
Ik rijdt af en toe wijken voor het been en dat gaat al heel aardig.

ilse_
Berichten: 15
Geregistreerd: 04-05-01
Woonplaats: son

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-02 12:02

hoi tallie.

Ik heb ook lang een paard gereden die moeite had met zijn galop. Ik heb dat probleem toen een keer voorgelegd aan een instructeur en die kwam met de volgende oplossing.
Iedere keer als je paard uit de galop terug in draf valt moet je hem stilzetten even laten staan en dan weer opnieuw aangalloperen. Dan heeft hij zo door dat het minder moeite kost om gewoon door te galloperen omdat hij anders steeds stilgezet wordt en hopenlijk houd hij dan op met steeds terugvallen.
Ik weet niet of dit een oplossing is voor jou probleem maar voor mij heeft het toen geholpen.

succes ermee!!!!!!!! Ilse

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-02 13:07

hoi,

Wat Carola zegt is juist, veel overgangen rijden en korte stukken in galop, consequent zijn en belonen. Beter een kort goed stuk dan een lang slecht stuk met veel geklungel daar houdt het paard en jij een veel beter gevoel aan over. Het kan een teken van verzet zijn; heeft hij het hier voor altijd goed gedaan, ben jij op eens iets anders gaan doen? Ook weet ik dat jonge paarden wel eens vaker zo'n fase hebben. Ze proberen natuurlijk ook hun grenzen te verleggen, hoe je hier op een goede manier een oplossing vind ligt aan jou. Overleg hier goed met je instructie over.