B Proef: Volte draven en hals laten strekken... tips?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

B Proef: Volte draven en hals laten strekken... tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-02 17:59

Behalve veel oefenen? Ik heb er veel moeite met dat figuurtje (AXA volte, draven, hals laten strekken) omdat wal zodra ie teugelvrijheid krijgt, zn neus eruit drukt. Tussen A en K moet ik dan de teugels op maat maken (hoe doe je dat netjes?) en tussen K en E in stap. Ik krijg hem dan in stap nooit meer lekker rond omdat meneer bij het teugels op maat maken dus meteen gaat sterren kijken. Heeft iemand tips hoe ik dit figuurtje toch zo netjes mogelijk kan rijden met de probleempjes?

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!


Fitzroy

Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-02 18:38

Zowel het halsstrekken als het teugels op maat maken kun je dan in jouw geval het beste in kleine beetjes doen. Dus steeds een klein stukje teugel geven en op de zelfde manier ook weer oppakken. Tenslotte heb je een behoorlijk stuk voordat ze weer op maat moeten zijn.
En vooral niet de teugels losgooien, blijf contact houden met je paard!

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-02 19:20

Hou contact met de mond van het paard, gooi dus niet in 1 keer die teugels naar voren. Je moet er naar bendenen rijden....niet zich zelf naar beneden laten zakken. Dan gaan ze hangen.
Dus eigenlijk moet ze gewoon nageefelijk zijn en op de loodlijn lopen. Iets wat ze tegenwoordig op een B proef verwachten.

Greetz Kim

Vrijwilligers gezocht voor onderzoek!
info:http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=210362

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-02 20:04

Zoals het in die proef staat kun je het natuurlijk niet direct, als je dat nog nooit gedaan hebt.
Als hij van de teugel komt, kun je eens proberen op een wat kleinere volte, goed aan je binnenbeen houden, buitentuegel iets meer eraan dan de binnenteugel en dan geven (centimeter voor centimeter) met je binnenhand.
Het terugrijden naar de stap kun je dan het beste zoveel mogelijk op je zit doen en dus je hand voor houden. Dan zal hij waarschijnlijk makkelijker rond blijven.

Zo werkt het iig bij mijn paard..... Knipoog

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Brusi06, Duran123, estell__, OmgiliBot, Sica en 125 bezoekers