Wedstrijd Zenuwen!!!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Wedstrijd Zenuwen!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-02 22:55

Ik wil me gaan opgeven voor een wedstrijd maar ik ben al zenuwachtig als ik er aan denk!!
Ik moet nog me startkaart krijgen maar ik wil in april gaan starten.
Maar waar ik zo bang voor ben is, dat alles fout gaat en dat iedereen dan denkt: Nou die kan die pony ook niet aan!!

En meestal is Odin heel kijkerig in een vreemde omgeving, vooral als ik in een binnenbak moet rijden. Dan wil ie nooit op de hoefslag enzo. Heeft er iemand daar nog tips voor?

En mag je je zweepje omwisselen tijdens de proef? En mag je je pony aanmoedigen tijdens de proef ( bv. als je in draf wilt dat je dan een geluidje maakt).

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 23:02

ach, niks van al die anderen aan trekken met al hun commentaar.

denk maar aan het gezegde: De beste stuurlui staan aan wal.

jij rijdt voor jezelf en de ervaring die jij en jouw pony opdoen toch?
gewoon er niet teveel van verwachten de 1e keer, dan kan het alleen maar meevallen.

lees ff de startkaart troubles ff na, aangezien je zei dat je in april wilt geen starten maar de startkaart zelf nog niet hebt, aangezien dit de laatste tijd nogal lang duurt nl.

zweepje moet in de hand in welke hij hoort (binnenhand toch Verward ) en aangezien je in de proef ook van hand verandert, wisselt het in welke hand hij hoort en hoor je dus de zweep van hand te verwisselen (snap je het nog? hihi)

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

spokey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-02 10:13

nee niet je zweepje verwisselen je moet hem in 1 hand houden. Ik was laatst wezen kijken op een wedstrijd van stalgenoten. Hun verwisselde elke keer hun zweepje later zei iemand dat dat niet mocht krijg je strafpunten voor. Vind het zelf onlogisch want je leert dat je hem moet veranderen. Dus op wedstrijd niet veranderen!!!!!!!1

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-02 13:45

oh sorry, ik dacht dus juist van wel, maar ok.

moet je denk ik maar eens heel goed de wedstrijdregels doorlezen
www.hippix.nl , daar zal het vast wel ergens staan.
want weet nog niet echt of het nou wel of niet moet, rij zelf bijna nooit met zweep, dus ook niet op wedstrijden, dus heb er geen ervaring mee.

als je met zweep rijdt, denk er dan wel aan dat je niet met je zweep in je hand mag groeten.

bijv. als je met je zweep in je rechterhand binnen komt en als je dan gaat groeten, doe je je zweep (en teugels) in je linkerhand en groet je met je rechterhand, daarna pak je de zweep weer over, net zoals op het eind met het groeten.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-02 14:26

je mag je zweep wel overpakken maar hoeft niet. Je kan het paard storen tijdens het overpakken daarom wordt er vaak aangeraden om niet je zweep over te pakken.
Ik heb trouwens een keer -2 gehad omdat ik de zweep in mijn rechterhand hield. Natuurlijk de bond opgebeld en die vertelde me dat dat gewoon mocht en dat die strafpunten dus verkeerd gegeven waren. Tja weer een jury die pony's niets vind tussen de paarden.

er waren er trouwens meer die de zweep in de rechterhand hielden en die hadden geen srtafpunten. De organiserende vereniging vond het allemaal erg vervelend maar zo konden er niets aan doen want desbetreffende jury was allang weg.

Fitzroy

Berichten: 25144
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-02 15:40

Art. 109-5 van het wedstrijdreglement:
Bij het halthouden voor de jury neemt de deelnemer de teugels en de zweep in de linkderhand!
Je moet je zweep dus tijdens het groeten links hebben daarna mag je zelf weten wat je er mee doet maar het geeft vaak onrust om te verwisselen.

Stemhulpen zijn ook verboden, dit levert je iedere keer dat je dat doet 1 strafpunt op.

Felloowtjo
Berichten: 25
Geregistreerd: 05-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-02 15:51

Officieel mag je geen stemhulpen gebruiken, maar ik heb nog geen jury (in de B bij de pony's) gezien die er strafpunten voor gaven. Probeer het in ieder geval niet te doen! Alvast heel veel succes!

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-02 18:56

Maar de jury zit toch meestal in een auto of in een hokje? Hoe kunnen ze dan horen dat je je stem gebruikt.

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-02 19:15

Fitzroy schreef:
Art. 109-5 van het wedstrijdreglement:
Bij het halthouden voor de jury neemt de deelnemer de teugels en de zweep in de linkderhand!
Je moet je zweep dus tijdens het groeten links hebben daarna mag je zelf weten wat je er mee doet maar het geeft vaak onrust om te verwisselen.

Ik dacht dat daarmee bedoeld werd dat je het allebei in een hand pakte, maar dan nog wel de zweep aan de rechterkant kan houden. Dat je dus alles vanuit je rechterhand overpakt, inclusief zweep. Dom? *LOL*