divoza of horselover??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

divoza of horselover??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-02 10:07

Ik wil dus een nieuw zadel kopen maar ik zit nog te twijfelen over wie ik langs zal laten komen, divoza of horselover.

iemand die mij kan vertellen wie ik t beste kan laten komen???

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-02 13:14

geen van 2
ga naar een goede zadelmaker in de buurt. die heeft er verstand van.
divoza en horselover schijnen alleen maar zadels te willen verkopen, ook als het niet goed past....

Pegasus

Berichten: 1066
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-02 18:47

Ben het met lissy eens.
Niet ver van ons b.v. zit de ruitershop in Harmelen.
Die komen met een heel busje vol met zadels naar de stal en dan mag je er diverse op je paardje uitproberen.
Zo kom je er beter achter welk zadel voor jou het beste zit.
En daar zit enorm verschil in, geloof me.
Tevens wordt natuurlijk gekeken of het zadel goed op het paard past.
Na een tijdje (maand of zo) komen ze nog eens langs om te
controleren of het zadel nog goed aansluit op de rug van het paard.
Zoniet dan worden de kussentjes bijgevuld.
Ze zijn natuurlijk niet de goedkoopste maar leveren daarvoor
wel prima service.
Je zou bij divoza kunnen informeren of ze dat ook zo doen.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-02 20:04

Geen van twee. Ze naaien je alleen maar. Het zijn dozenschuivers, zonder verstand. Laat fugens in soest komen. Is stukken goedkoper en rekend geen voorrijkosten. Scheeld algauw 6 honderd gulden op een wat duurder zadel. (zoals stubben)

groet.

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-02 20:07

Je zit in het Noorden hè.....ligt divoza op zich voor de hand als je één van twee wilt laten komen.
In Hollandscheveld (Dr.) zit btw ook een goede zadelmaker, als je meer wilt weten hoor ik het wel via pb/mail.

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-02 20:26

Ik heb tot nu toe betere ervaringen gehad met het verkoop van zadels bij Divoza dan bij Horselover.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-02 20:31

Geen Divoza of Horselover, hoorde ik slechte verhalen over.
Vraag anders eens een instructeur bij jullie in de omgeving of iemand met een paard in jouw buurt wat hun ervaringen zijn.
En misschien is Fugens uit Soest dan een optie?

Je kunt ook een nieuw onderwerp op dit forum zetten met als titel: Mensen uit het noorden, waar kopen jullie je zadel?
Dan heb je meteen reacties van mensen uit jouw omgeving, althans dat hoop ik voor je.
Ikzelf heb het zadel in Arnhem gekocht bij ruitersportzaak Kevenaer.
Erg goed bevallen, ze vragen per telefoon wat je wensen zijn, wat voor soort paardje je hebt, en als ze komen nemen ze dus de soort zadels mee waar jij naar zoekt.
Pas nadat een zadel goed op het paard ligt, vragen ze je er op te zitten om uit te proberen.
En Cerise was ook blij met die man, want ze kreeg naderhand een paar heerlijke paardensnoepjes... Vingers aflikken !

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-02 20:57

divoza niet doen echt niet die man probeert je inderdaad zadels aan te smeren die niet goed op je paard liggen ga inderdaad beter naar een echte zadelmaker.

horselover ken ik niet qua services

Pugi

Berichten: 1205
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-02 21:25

Waarom zou iemand je nu bewust een slecht passend zadel aansmeren Verward
De goede naam van het bedrijf wordt door het slijk gehaald door praatjes, je moet kosteloos weer een keer naar zo'n klant toe omdat ie problemen krijgt met een zadel.
Dikke onzin dus.
Geen enkel bedrijf doet dit en als ze het wel doen dan waren/zijn ze allang failliet.
Geen enkel goedlopend bedrijf kan het zichzelf permiteren om slecht passende zadels te verkopen.

Pugi

Berichten: 1205
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-02 21:25

dione schreef:
Waarom zou iemand je nu bewust een slecht passend zadel aansmeren Verward
De goede naam van het bedrijf wordt door het slijk gehaald door praatjes, je moet kosteloos weer een keer naar zo'n klant toe omdat ie problemen krijgt met een zadel.
Geen enkel bedrijf doet dit en als ze het wel doen dan waren/zijn ze allang failliet.
Geen enkel goedlopend bedrijf kan het zichzelf permiteren om slecht passende zadels te verkopen.

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-02 23:28

En tweespan dan??? die zit hier ook wel in de buurt, iemand daar ervaringen mee???

manzano

Berichten: 23928
Geregistreerd: 22-10-01

re

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-02 23:55

Met divoza heb ik weinig ervaring, dus daar kan ik niets over zeggen. Met de zadelverkoop op zich van de horselover heb ik ook geen ervaring, maar met het bedrijf wel. Heb zelf heeeel kort gewerkt. En kom er vaak als klant (woon er heel dichtbij) en het gaat ze alleen maar om de verkoop. Mensen in de winkel hebben praktisch geen verstand van zaken en ze proberen je vooral om je maar het duurste aan te smeren. Veel suc6 verder. Groetjes!!!!

Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-02 00:56

Doet Tweespan niet in die Fryso-zadels speciaal voor Fiezen? Ik weet niet wat voor gewone zadels die verkoopt, maar van die Fryso-zadels hoor ik wel goede berichten. In de nieuwste hoefslag staat weer eens een overzicht van bekende ruitersportzaken, niet allemaal even goed, maar er staan er ook een aantal in Friesland in. je zou er eens kunnen kijken en zien wat hun assortiment is en wat informatie inwinnen. Als je namen wilt weten, laat het dan even weten, dan typ ik ze even voor je over.

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-02 07:01

Meppel!!!
weet zo gauw ff de naam niet meer, maar die man die midden in Meppel een zadelzaak heeft, die is erg goed en weet tenminste waar die het over heeft, goede service, niet te duur en met het oog op het paard (natuurlijk ook voor jou, maar het paard opzich is heel belangrijk bij hem), hij heeft het nl vooral over de kamerbreedte van het zadel en niet over de inches (das alleen maar voor de kont van de ruiter nl).
perfect, werkelijk waar, als ik weer een zadel nodig zou hebben, ga ik daar weer naar toe (ookal woon ik ongeveer aan de helft van de andere kant van het land).
hij heeft wel een beetje een rommeltje in zn winkel, maar daar moet je doorheen kijken.

oja, de naam is me te binnen geschoten, Van Triest uit Meppel, als je zn nummer wilt hebben PB dan even.

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-02 10:57

toen ik mijn eigen pony kreeg, ben ik gaan shoppen bij Divoza. Heb daar dus ook alles gekocht. Ik werd heel vriendelijk geholpen en na mijn gedachten smeerde ze je niks aan hoor. Ik heb daar een goed zadel gekocht, en heb er geen slechte ervaringen mee. DUz divoza kan ook goed zijn hoor.

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-02 10:59

dione schreef:
Waarom zou iemand je nu bewust een slecht passend zadel aansmeren Verward
De goede naam van het bedrijf wordt door het slijk gehaald door praatjes, je moet kosteloos weer een keer naar zo'n klant toe omdat ie problemen krijgt met een zadel.
Dikke onzin dus.
Geen enkel bedrijf doet dit en als ze het wel doen dan waren/zijn ze allang failliet.
Geen enkel goedlopend bedrijf kan het zichzelf permiteren om slecht passende zadels te verkopen.


Niet bewust misschien nee, maar er wordt niet goed gekeken of het zadel past, d'r werd aan mij gevraagd of het zadel lekker zat en klaar was meneer, hij heeft nieteens gekenen of het zadel goed lag !
Dat noem ik dus slechte service en ook mensen bij mijn rijvereniging hebben diezelfde ervaring.
Uiteindelijk heb ik een GOEDE zadelmaker kunnen ontdekken in Groningen en uiteindelijk dus een nieuw zadel gekocht.