dierenbeul?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

dierenbeul?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-04 20:55

Ik weet niet meer of ik nou echt een dierenbeul ben of dat ze het gewoon allemaal zeggen voor de grap Verward

Het was de laatste best wel warm maar als ik dan tegen iemand zei ik ga even paardrijden zeggen ze allemaal dat ik een dierenbeul ben Verward

Terwijl ik zelf denk dat jean het allemaal aan kan!hij is tien jaar oud, mankeert niks waarom zou die met een beetje warmte niet kunnen lopen?

Wordt zo gek van dat gezeur!

Zijn er nog meer van die mensen?



korlin
Berichten: 100
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 21:06

Boos! jij bent geen dierenbeul! maar het kan wel vervelend zijn voor het paard dat het zo warm is en ook nog hard werken.
als ji dat moest doen vond je dat denk ik ook nbiet egt leuk!

dit is mijn mening hoor. Cool
doei doei! Cheese!

stem op mijn site www.imonline.nl/manege-nes
0m de 2 dagen weer!

Authentic

Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 21:07

Ach man, als het in de natuur een beetje warm is, en de wilde paardjes worden achterna gezeten door een hongerig beest, zeggen ze toch ook niet "ach stop maar, het is zo warm, ik eet jullie vanavond wel op".

Als het paard echt niet kan, zou ik het niet doen, maar een jong paardje overleeft het denk ik wel...

Morgen.
...

Glorie.

lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-04 21:11

hard werken hoeft hij echt niet.. het was misschien een half uurtje rijden ofzo!en hij wordt daarna lekker afgespoten dus het is best te doen..
Als hij het echt niet aan kon gaat hij der ook niet van door als hie het toch te warm had Lachen

Het gaat mij gewoon ook om het idee dat mensen zeggen: jha dierenbeul laat dat beest lekker staan enzo Verward

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 21:16

met deze warmte kies ik (zowel voor mijn paard als voor mezelf) ervoor om 's avonds te rijden, midden op de dag staan ze lekker onder de bomen in de wei

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 21:31

ja idd. hijzou het wat zwaarder hebben dan normaal maar als je niet een uur zit te beulen op je paard is er niks aan de hand hoor,.
Gewoon rustig aan doen als het zo heet is of lekker buiten rijden
EN idd sochtends vroeg rijden OF savonds wat later.

lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-04 21:35

ja idd dat probeer ik ook zoveel mogelijk hoor want zo overdag kan het behoorlijk warm zijn maar vandaag kwam het even anders uit en dan gelijk dierenbeul tegen je oren geslingerd Verward

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 21:58

Als het anders uitkomt, rij ik dus gewoon niet. Ik ga met dit weer ook niet lopen joggen, dus waarom zou ik het mijn paard wel laten doen?

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 22:01

Tuurlijk niet. Je gaat toch ook niet school afzeggen of je werk als het een beetje warm is? Of als he te koud is? Wat een raar gedoe. Wel vind ik dat je nu niet het uiterste van je paard hoeft te vergen

En wie rijdt daar op zijn paard door de prairie?

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 22:05

ach die mensen moeten niet zeiken.
je bent echt geen dierenbeul.
kijk, ik vind het niet leuk om te rijden met die hitte, dus dan rij ik gewoon niet.
maar als je wel wilt rijden moet je dat gewoon doen, je paard gaat er echt niet dood van..

leeg zonder Vliegje... 26-03-2001 -- 29-12-2008.. Ik mis je zooo
Mijn arme Vliegje moest veel te snel gaan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 22:07

Ik moet gewoon als het heet is werken in kas, mag niet wachten tot savonds 8 uur, of stoppen voor 10 uur.
Ben ik nu een mensenbeul?

Authentic

Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 22:18

Serendipity1 schreef:
Tuurlijk niet. Je gaat toch ook niet school afzeggen of je werk als het een beetje warm is? Of als he te koud is?


Goed idee! Bloos!

"Waarom was je er gisteren niet" "Het was zooo warm, dus ik ging maar naar het strand Haha! "

Morgen.
...

Glorie.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 22:18

Werken moet ik, rijden niet, das het leuke van Hobby, maar ieder zijn eigen keus

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 22:40

Die paarden in Athene moeten straks bij misschien wel 40 graden op topniveau presteren. Mijn paard werkt ook gewoon, liefst wle op koelere tijden en na een kwartiertje een stappauze. Anders kan ik de hele zomer niet werken en dan wordt meneer superstijf, dat is ook geen pretje toch?!!

Culemborg here I come!!

qt_shetties

Berichten: 3385
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: Kudelstaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 23:18

Neej je bent geen dierenbeul!!!! Maar je moet er wel rekening mee houden, dat paarden ook een zonnensteek kunnen krijgen als ze moeten werken met warm weer! En ik denk dat het ook niet lekker is voor je paardje om te moeten werken als het heet is. Waarom rijde je niet 's avonds of 's ochtends??? Is voor jullie allebij lekkerder!

Kris now she's an angel in heaven...

kimmie261

Berichten: 19192
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 07:33

je bent geen dierenbeul hoor, enne ik rij gewoon ook midden op de dag...en maak ze ook nog goed moe..

de paarden lekker douchen erna,en ze hebben weer 23 uur om uit te rusten...

Oliver

Berichten: 4478
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 09:00

Zhivago schreef:
Ach man, als het in de natuur een beetje warm is, en de wilde paardjes worden achterna gezeten door een hongerig beest, zeggen ze toch ook niet "ach stop maar, het is zo warm, ik eet jullie vanavond wel op".

Als het paard echt niet kan, zou ik het niet doen, maar een jong paardje overleeft het denk ik wel...


Dat voorbeeld van die paarden in het wild is een beetje raar. Ik bedoel die paarden moeten dan kiezen tussen verscheurd worden door een hongerig beest of een eind hard galopperen in de warmte. Nou dan wist ik het ook wel.
Maar als je als paard mag kiezen tussen een uur werken in de bak of een middagje lekker in de schaduw in de wei staan. Dan staan ze liever in de wei.
Maar een paard gaat heus niet dood een even werken in de warmte.

Oliver

Berichten: 4478
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 09:01

En je bent geen dierenbeul hoor. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 09:07

Ik moet zeggen dat als ik geen les heb, dus niet verplicht overdag hoef te rijden, dat ik dat dan ook niet doe.

Oliver

Berichten: 4478
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 09:09

Met dit warme weer rijd ik altijd 's avonds. Ik heb dan zelf ook geen zin om te rijden en ik doe Hieke er ook geen plezier mee.

marjoleinie

Berichten: 1521
Geregistreerd: 20-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 09:35

nee je bent geen dierenbeul, het is wel slimmer om ´s avonds te rijden.

Tiffie

Berichten: 517
Geregistreerd: 24-07-04
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 09:54

Ik zou zelf niet gaan rijden in die hitte maar die paarden moeten beweging hebben dus ik zou het nniet ziellif vinden hoor

Tiffany Love Ya More Than A *Onderschrift Can Say
Profiel bewerkt!! Haha!
Nino & Black Beauty Manege gaat weg Boos!

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 10:02

Op de pensionstal waar ik sta word ook regelmatig flink gereden met dit weer. Daarna gaat dan wel de tuinslang erop maar toch vind ik het niets...Uiteraard moeten die mensen het zelf weten, ik denk ook niet dat een gezond paard het niet aan kan. Maar ik lig zelf ook met dit hete weer liever met een boekje in de schaduw. Dus mijn paardje hoeft het lekker niet. Knipoog

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 10:04

Er zijn mensen die met 30°C op jumping, sgw, dressuur wedstrijd gaan.
Die paarden leveren dan een zware inspanning, ik heb ze wel al na dat zware werk een beetje sloompjes en hard bezweet gezien, maar dood nog niet hoor Haha!

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 10:10

Ik zou het mijn paard in elk geval niet aandoen, dan ga ik iets vroeger mijn bed uit!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anoushka, Bontfire, BulletjeBeer, josien_m_, Mark0919, MirjamRobin, pjer, Vagabondo en 40 bezoekers