Ergernis aan kinderen (nouja, meer ouders)

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Ergernis aan kinderen (nouja, meer ouders)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-04 20:52

Hebben jullie dat ook weleens?

Lopen we woensdag in burgers Bush, in de Ocean. Hier staan overal duidelijk bordjes dat je er rustig moet doen, niet op de ramen van de aquaria mag tikken, etc.

En keer op keer rent schreeuwend, lachend en gillend hetzelfde groepje kinderen langs.
1x vol tegen mij op, dus ik van: Hallo! Kijk eens uit!!
Pokkejong met zo'n zeikstemmetje terug: Hallo.....
Had echt zo iets van, moet je hierkomen, laat ik je even haaien van dichtbij zien Stoom uit je oren

Op een gegeven moment rende ze weer langs, tussen de muur en adriaan langs. Dus adriaan zet geniepig een stap opzij, waardoor het ventje klem kwam te zitten. Ventje boos....

Nu heb ik zelf geen kinderen, maar ik kan best begrijpen dat het soms moeilijk kan zijn om die kids rustig te houden, maar je kan ook overdrijven!
Als ze willen ravotten, ga dan lekker naar de speeltuin!

Ook zoiets in de bush.
Zit er midden op het pad een mooi vogeltje, dus wij heel rustig kijken, komt er een klein kind aan: "vógel!!!" *schop*
En de ouders maar lachen.

Kan me daar echt zo gruwelijk aan ergeren! Of ligtdat nu aan mij?

[edit]suffe typo[/edit]
Laatst bijgewerkt door LadyMadonna op 06-08-04 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt


Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 20:54

als het aan jou ligt , dan ligt het aan ons beide Stef
soms........
ouders, je zou ze

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Ann

Berichten: 13234
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 20:59

Hey, niet alle ouders zijn zo, ik durf gerust te beweren dat mijn twee kinderen zoiets niet doen. Als we ergens zijn, gedragen ze zich, en anders weten ze wat er gebeurt...
Ze spreken volwassenen met u aan, mogen niet brutaal zijn, en hebben geleerd netjes dank u wel te zeggen als ze iets krijgen.

Gillian
Mei 1993 - Sept 2016

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 21:02

Ben het wel met je eens hoor stef........

Ik heb zelf een 5 ...bijna 6 jarige en soms is het heel moeilijk om haar in toom te houden........ soms wil ik haar ook niet in toom houden.

Maar ze weet zich te gedragen, en er zit een stopknop op....... er zijn momenten dat ze zich helemaal kan uitleven en er zijn momenten dat dit niet kan........ gelukkig begrijpt ze dat goed.

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 21:03

Oohhhh je bent zeker niet de enige. Soms kom je een kind tegen (vorige week nog) dat zich op 3 jarige leeftijd al gedraagt als een prinsje/prinsesje. Heerlijk de aandacht vragen, manipuleren etc. Als ik ergens een hekel aan heb....

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl


isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 21:05

ik bven dan zelf ouder en soms heb ik ook zoiets van, moest dat mijn kind zijn Boos! maar goed, mijn zoontje is 3 jaar en soms is ie ook best wel te druk hoor, ik treed wel op!

zo was ik onlangs in de zeeman!

komt ie af met een bellenblaas, dus ik zeg van, zet dat eens gelijk terug, dat mag niet he, komt er gelijk een verkoper aan, mevrouw, heb je dat wel betaald, ik zeg, nee hij komt er mee aanzetten en moet het terugzetten, ja maar mevrouw, uw kind mag daar niet aankomen, ondertussen een hele hoop mensen errond aan het luisteren natuurlijk, ik zeg nee dat weet ik, ik zeg toch dat ie het terug moet zetten, ja maar mevrouw, u moet het nu wel betalen, ik was zo pissig, en wou het bellenblaasje pakken en terugzetten maar sven die had het ondertussen open gedaan en viel de inhoud op de grond, verkoper, nog kwader, ik heb het potje gegeven en gezegd, had je de boel eerst aangekeken dan stond je over de 5 minuten niet de zooi op te ruimen en liep zo pissig weg!

GÜNTHER 01-11-1999
SVEN 24-07-2001
CHEYENNE 06-02-2006
-6kg

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-04 21:07

Ann schreef:
Hey, niet alle ouders zijn zo, ik durf gerust te beweren dat mijn twee kinderen zoiets niet doen. Als we ergens zijn, gedragen ze zich, en anders weten ze wat er gebeurt...
Ze spreken volwassenen met u aan, mogen niet brutaal zijn, en hebben geleerd netjes dank u wel te zeggen als ze iets krijgen.


Zeg toch niet dat alle ouders zo zijn?

Ann

Berichten: 13234
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 21:09

Zo heb ik het ook niet opgevat, Stef Knipoog

Gillian
Mei 1993 - Sept 2016

PN_anne

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 21:14

tjha... kan soms irritant zijn... maar ik kan me er niet druk om maken.. was vroeger zelf ook zo.. en daar konden mn ouders echt niet altijd wat aan doen

Pepper

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 21:20

vooral als ik de kids niet heb een dagje. dan erger ik me groen en geel aan dat gejank. Dan zeg ik ben ik blij dat ik ze niet heb en rust heb haahha

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-04 21:34

PePpeRL0vE schreef:
tjha... kan soms irritant zijn... maar ik kan me er niet druk om maken.. was vroeger zelf ook zo.. en daar konden mn ouders echt niet altijd wat aan doen


Ik ben opgevoed met heel veel respect voor de natuur, of het nou een musje is, of een tropisch vogeltje in de bush.
Moest het hart niet in mijn donder hebben om naar zo'n beestje te schoppen, want mijn vader schopte me (bij wijze van spreke) de complete bush door....

Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 22:20

ligt denk ik groetndeels aan opvoeding, mijn uk van 2 gedraagt zich prima, kan rustig mee naar n rstaurant oid en zal zeker niet de boel bij elkaar krijsen, tuurlijk soms heeft ie ook wel s n boze bui en dat mag best, dat hebben we allemaal, maar hij kan zich prima gedragen in t openbaar, en thuis ook!

ben zelf dol op kids maar bij ons oppas gezin zitten er 2 (broer en zus) en die hebben grote mond en kramen woorden uit waarvan ik nog niet eens wist dat ze bestonden, dat zijn echt van die draken, eigenlijk hardstikke zielig want ze zitten daar 5 dgn p week, maar daar krijg ik jeuk van in mijn handen!

Ubie (Brusvein) Haakon (Hisco) en Indigo (Ismo) onze 3 Fjorden musketiers!!!
http://www.bokt.nl/markt/ad/17225/rober ... o-boek-pre

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 22:22

valt me op dat paarden mensen over het algemeen ook goed opgevoedde kids hebben

Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 22:28

gijsenkim schreef:
valt me op dat paarden mensen over het algemeen ook goed opgevoedde kids hebben



ha, ja daar zit wat in, uiteindelijk moet je ze toch allemaal opvoeden he, kind, maar ook paard, hond kat etc, wil niet zeggen dat dat t zelfde is tuurlijk n kind of huisdier maar opvoeding hoort erbij.

soms vind ik me zelf streng en heb ik t idee dat ik alleen maar dingen als;'nee, mag niet, niet doen, afblijven"etc zeg maar uiteindelijk kan ik m wel met n gerust hart overal mee naartoe nemen omdat ie weet wat wel en niet mag! *LOL*

Ubie (Brusvein) Haakon (Hisco) en Indigo (Ismo) onze 3 Fjorden musketiers!!!
http://www.bokt.nl/markt/ad/17225/rober ... o-boek-pre

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 22:30

Ik voed mn kind hetzelfde op als een paard............. en het werkt Haha! Haha! Haha!

Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 23:03

haha nou t enige wat ik daarin wel bij allebij zeg is; voetje: bij de een als ie zijn schoentjes moet aan/uit trekken en bij de ander als de hoeven moeten worden uitgekrabd!

Ubie (Brusvein) Haakon (Hisco) en Indigo (Ismo) onze 3 Fjorden musketiers!!!
http://www.bokt.nl/markt/ad/17225/rober ... o-boek-pre

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 00:31

Ik vraag me af wat er de afgelopen 25 jaar veranderd is aan de opvoeding van kinderen. Toen ik een jaar of 5 was wist ik heel goed dat ik in de supermarkt niets mocht pakken zonder toestemming. Ik zette het dan ook niet op een bleren als mijn moeder mij iets niet toestond. Ook kon ik gewoon rustig in een restaurant zitten, zonder te gillen, janken of andere rare geluiden te maken. Etc etc. Ik noemde mn ouders ook niet bij de voornaam. Dit vind ik ook zo'n raar fenomeen. Mamma is mamma en niet Truus (bij wijze van spreken)

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 00:54

Je kan de stelling ook andersom toepassen: mensen met vervelende paarden/honden hebben ook vervelende kinderen. Heeft alles met consequent zijn te maken.

Overigens heeft die kleine van mij tegenwoordig een tik met dieren die dood zijn.... gevolg: ik sta regelmatig begrafenis rituelen uit te voeren achter de schuur als de kat weer eens met een dood vogeltje is komen aanlopen. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 08:04

Oh bah ik weet waar je het over hebt. Ik erger me ook vaak dood aan die 'grommen'. Altijd maar wild doen en voor je voeten lopen. Rolleyes Ik was zelf vroeger helemaal niet zo. Scheve mond

Ik wil dan ook geen kinderen. Vork

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 08:16

Kinderen in de supermarkt dan... Rolleyes

Hessy
Berichten: 89
Geregistreerd: 23-07-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 09:00

Wij gingen ook een keer naar Blijdorp op een dordeweeksedag (dinsdag),speciaal gepland, want dan zitten die kids lekker op school Haha! Haha! Komen we aanrijden neeeee allemaal bussen, Boos! Boos! ,nou en toen werden we heeeel bang. Maar toch naar binnengegaan( ).Hadden ongeveer 5 lagere scholen schoolreisje aaaahhhh.
Echt weer iets voor ons Verdrietig gr hessy

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 09:06

Ik vraag me ook af hoe dat zo gekomen is dat veel kinderen nu zo brutaal zijn.
ja, wij als kind waren vroeger ook niet heilig, maar schelden, dieren schoppen enz, nee, dat kwam niet in je op. Laat staan doen.
En wat Kim ook zegt, je wist gewoon waar je kon ravotten en waar niet.

Ik kom niet veel in de kerk, maar soms kom je er niet omheen, dan zie je daar de kinderen rennen in de gang pad, schreewen enz.

Vroeger gingen wij wekelijks naar de kerk en dan zat je braaf een uur stil, want dat hoorde daar toch zo

Martie

Berichten: 2392
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 09:45

Ik zie ook wel overeenkomsten tussen kinderen opvoeden en paarden africhten maar het laatste gaat toch wel sneller, vind ik. Mijn pony was toen hij vijf jaar was verder dan mijn kinderen (hoewel ik het niet in de supermarkt uitgeprobeerd heb Lachen ). Hoewel Spoky beter bleef stilstaan en wachten als ik dat zei heb ik toch nooit echte problemen met mijn 'veulentjes' gehad Lachen. Je moet gewoon consequent zijn maar ook geen onmogenlijke dingen vragen. Ik hoop maar dat ze dit niet lezen trouwens....
Ik ben nu als zij-instromer bezig met de PABO-opleiding (leerkracht basisonderwijs) dus ik kan straks nog veel africhtingstechnieken gaan oefenen, vermoed ik *LOL* Ben benieuwd wat ik nog tegenkom....

pmarena

Berichten: 47927
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 09:46

En het mooiste is nog : als jij geconfronteerd wordt in een winkel met een zo'n etterbakkie dat z'n boekje VER te buiten gaat en je grijpt in , alleen al door iets ervan te zeggen , dan krijg je nog een krijsende moeder op je dak ook Scheve mond

Bij de drogist een tijd geleden een ventje van een jaar of 3 , begint net een beetje redelijk te kunnen praten , gaat achter de balie in een pot dropjes zitten klauwen en ervan eten. Kassameisje was bezig dus zei er alleen even kort iets van in de trant van : hou daar eens mee op , dat mag niet ! Ventje gewoon doorgaan , zij was klaar met klant en had de moeder gespot , die vond het ook niet nodig om dat jong uit die droppies te komen vissen. Dus zei pakt dat ventje bij z'n arm en trekt hem uit die droppies , spuugt dat kreng in haar gezicht en geeft haar een schop tegen haar schenen al krijsend dat ze een k*twijf is. Moeder ook nog eens kwaad eroverheen....

Je zou die 2 toch gelijk voor de leeuwen willen werpen Stoom uit je oren

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 09:48

Nou, als ik sommige ouders zie, dan denk ik 'het zal met die kinderen ook wel nix worden'
Trouwens, over paarden en kinderen Haha! Mijn vriend werkt in de kinderpsychiatrie en hij zite altijd heel veel overeenkomsten met het opvoeden van een paard en het opvoeden van een kind. Consequent zijn, straffen en belonen etc. Heel grappig!!

Faber quisque fortunae suae