Verborgen informatie in advertentie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Utah2
Berichten: 70
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Amsterdam

Verborgen informatie in advertentie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-04 20:36

Ik heb een advertentie voor een 3 jarig paard gezien wat mij zo op het eerste gezicht erg aanspreekt. Nu sprak ik een kennis met ervaring in het kopen en verkopen van paarden en die vertrouwde de informatie in de advertentie niet helemaal. Het gaat om een 3 jarig paard dus, ruin, vader Jazz en in de advertentie stond o.a.; niet beleerd, niet voor beginners. Mijn kennis dacht dat ze het paard daar al geprobeerd hadden te beleren, maar dat dat niet gelukt was en dat ze daarom adverteren met; niet beleerd, niet voor beginners.

Zelf vind ik het een beetje vergezocht, maar ik heb dan ook geen ervaring met het kopen van een paard via een advertentie op internet. Wat denken jullie bij deze advertentie? Ik ben gewoon eens benieuwd, omdat je wel vaker hoort dat mensen op internet hun paard mooier voordoen dan dat hij/zij in werkelijk is.


KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 20:37

Ik denk dat je kennis helemaal gelijk heeft Haha! Haha!:D


Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 20:38

ik heb altijd geleerd van paardenmensen dat als er "niet voor beginners" in een advertentie staat, dat er dan iets serieus mis is met het paard.

Nu hoorde ik toevallig dat afstamme;ingen van Jazz nooit de gemakkelijksten zijn, dus dat kan het ook wel zijn

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 20:41

Hmmz, als ik mijn haf tk zou zetten zou ik ook zeggen dat ze niet voor beginners is. Ze is absoluut niet gemeen, maar wel ontdeugend, en tja, zolang je niks vraagt is het goed, ga je haar aan het werk zetten geeft ze weleens (duidelijk) aan dat ze het er niet mee een is

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 20:42

tja Morrie is ook niet voor beginners, maar dat is geen enkele Noriker , nu vallen beginners gelukkig ook meestal niet voor een zware koudbloed gelukkig....
Niet dat ik goed kan rijden ofzo, in tegendeel, maar ik heb wel ruime ervaring met Norikers Haha!

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 20:46

Als er zoiets staat als apart karakter, of pittig maar goudeerlijk, dan weet je al dat het geen lieverdje betreft.

'Als het regent in mei, is april voorbij'

Utah2
Berichten: 70
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-04 20:51

Stennisje schreef:
Als er zoiets staat als apart karakter, of pittig maar goudeerlijk, dan weet je al dat het geen lieverdje betreft.


Maar dat staat er niet.

Maar is het echt zo ernstig gesteld met de informatie in advertenties mensen? Wat zijn nog meer voorbeelden waar ik in het vervolg op kan letten. Ik ben namelijk blij dat ik dit gevraagd heb, waarschijnlijk had mijn kennis dus wel gelijk, als ik dit zo lees!

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 20:56

Ik denk dat het moeilijk is bij elke advertentie waar bij staat 'niet voor beginners' te denken dat het om een moeilijk paard gaat.
Ik zie ook wel eens paarden te koop staan die al op aardig niveau lopen en goed presteren waar het dan ook bij staat. Zo'n paard is dan inderdaad niet geschikt voor beginners, maar voor iemand met ervaring kan dat een heel leuk paard zijn. Als zo'n paard echt moeilijk zou zijn zou ie ook niet kunnen presteren.

Het is ook heel persoonlijk, de één vindt een paard eerder moeilijk dan de ander.

Het blijft gewoon moeilijk om op papier het karakter in te schatten.

Ik wil ook altijd graag weten waarom een paard weg moet.
Kan de eigenaar er niet mee overweg of is er een andere reden.
Of hoe lang hebben ze het dier al?
Een paard wat men al jaren heeft gaat niet ineens weg om een moeilijk karakter (of ze hebben het beestje zelf verpest).
Laatst bijgewerkt door LBLGypsyCobs op 06-08-04 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt

'Als het regent in mei, is april voorbij'

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 20:57

Ik denk dat je je daarin vergist stennisje........... de moeilijkste paarden zijn de beste presteerders

Maar dan ook weer is moeilijk een rekbaar begrip

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 21:01

Ik zou bij Par ook niet voor beginners er bij zetten, maar dat gaat naar mijn idee ook wel voor een heleboel jonge paarden op.
Je moet het maar net kunnen en beginners tsja...kunnen dat meestal niet Haha!

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 21:05

Ik versta onder een moeilijk paard eentje die je de stal uitmept en waar je haast niet op kunt rijden.

Ik weet uit ervaring dat de paarden die op niveau presteren, toch wat meer op scherp staan en zo hun nukken kunnen hebben in de omgang.
Als je die energie de goede kant op kan krijgen, werkt het alleen maar in je voordeel inderdaad. Zo eentje toont vaak meer.

Maar voor elke combinatie geldt dat er wel een bepaalde klik moet wezen. Waar de een zo mee wegrijdt daar kan een ander weer niets mee.

Dat maakt de schriftelijke informatie in een advertentie zo lastig om doorheen te prikken.

'Als het regent in mei, is april voorbij'

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 21:07

Duidelijk Haha! Haha! Haha! en ook mee eens...

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 21:08

Hey niet stiekumpjes je post aanpassen............ nou slaat die van mij nergens meer op Haha! Haha! Haha!

Utah2
Berichten: 70
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-04 21:09

Stennisje schreef:
Ik wil ook altijd graag weten waarom een paard weg moet.
Kan de eigenaar er niet mee overweg of is er een andere reden.
Of hoe lang hebben ze het dier al?
Een paard wat men al jaren heeft gaat niet ineens weg om een moeilijk karakter (of ze hebben het beestje zelf verpest).


Ik heb geen idee waarom het paard weg moet. En ze hebben het paard uiterlijk 3 jaar (ouder is hij niet Haha! ) Ik heb enkel een advertentie gelezen die mij aansprak en het daar met een, op dit gebied ervaren, kennis over gehad. Hij raadde mij het meteen af te reageren, om de bovenstaande reden. En ik dacht dat het een beetje een overdreven reactie was en daarom vraag ik even wat andere kenners ervan zeggen.

isioma

Berichten: 1052
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: het diepe zuiden van Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 21:10

een paard dat niet beleerd is sowieso nooit iets voor beginners
als dat in de advertentie zo bijstaat zou ik ook zeer achterdochtig worden.
Wees vreselijk achterdochtig, als je advertenties leest.
Als dit er zo staat denk ik aan een verpeste draak, ofwel doordat er al wat mee geprobeerd is (zal wel metdie afstamming) en ofwel verpest ofwel een onmogelijk karakter

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 21:10

Maar bij een paard wat je op papier aanspreekt, ga je toch eerst kijken en even uitproberen. En als je dan slim bent leg je op papier een bepaalde proefperiode vast. Het karakter van een paard leer je nooit in een dag kennen.
Maar goed ook na een paar maanden ontdek je nog wel eens wat.
Maar als je een paard bijvoorbeeld een maand op proef hebt, dan weet je in grote lijnen wel waar je aan toe bent. Qua karakter dan.

'Als het regent in mei, is april voorbij'

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 21:12

ik zou bij mijn paard ook erbij zetten dat ze niet voor beginners is. ze is superlief en heeft een geweldig lief karakter, maar je mag absolut niet aan haar mond zitten. gisteren heeft een stalgenootje proberen te rijden op mijn paardje en die rijdt L2 nou die kreeg er echt niets mee voor elkaar. ze ging zelfs bijna steigeren, terwijl ze dat bij mij nooit doet. ze zat hem veel te veel in haar mond. dus het wil niet altijd zeggen dat een paard dan een gemeen karakter heeft.

Mensen met paarden hebben hemel op aarde, maar wanneer ze sterven valt er niets te erven![o]

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 21:12

Een paard dat voor de een onmogelijk is, is voor een ander een makkie.

en weer ga ik met stennisje mee

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 21:16

Utah2 schreef:
Ik heb geen idee waarom het paard weg moet. En ze hebben het paard uiterlijk 3 jaar (ouder is hij niet Haha! ) Ik heb enkel een advertentie gelezen die mij aansprak en het daar met een, op dit gebied ervaren, kennis over gehad. Hij raadde mij het meteen af te reageren, om de bovenstaande reden. En ik dacht dat het een beetje een overdreven reactie was en daarom vraag ik even wat andere kenners ervan zeggen.


Als ik het zo zie is het een paardje wat ze als veulen gekocht hebben en nu willen inrijden en waarmee ze tegen problemen aanlopen.
Het kan 2 kanten op:
Of ze zijn er bij nader inzien maar geeneens aanbegonnen.
Of ze zijn al aan het proberen geweest en hebben het beestje al een eind verziekt.

Hoeft geen probleem te zijn als je dat een uitdaging vindt en het niet erg vindt er een hoop werk aan te hebben.

Wil je toch op korte termijn lekker rijden zonder problemen is het inderdaad niet aan te raden.

'Als het regent in mei, is april voorbij'

Utah2
Berichten: 70
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-04 21:16

Ik wil het paard best uitproberen, maar dan zal ik er wel geld voor neer moeten leggen eerst om het beestje zadelmak te krijgen. Zelf ga ik hier niet aan beginnen. Het zou me misschien wel lukken, maar ik ben van mening dat het beter door iemand kan gebeuren die er meer ervaring mee heeft. En in een paard wat me dan misschien alsnog niet bevalt omdat hij "niet voor beginners" is, ga ik geen geld steken. Dat besteed ik dan liever aan een paard wat "geschikt voor beginners" is *LOL* *LOL* , daar zal ik hopelijk met mijn 11 jaren ervaring wel iets mee kunnen *LOL*. En er zijn wel meer paarden die mij in eerste instantie wel aanspreken, dus kom er vast ook nog wel 1 tegen die "geschikt voor beginners" is.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 21:18

hmmmm verstandig Haha! Haha! Haha!

voor mij is het een onderdeel van mn werk........ een onderdeel dat ik het liefst uitbesteed dat wel.

Utah2
Berichten: 70
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-04 21:19

En ik wil inderdaad graag iets hebben waar ik dit jaar lekker rustig mee aan het werk kan en die ik volgend jaar eens op een wedstrijdje uit kan brengen. En ik heb niet ontzettend veel tijd naast mijn werk, dus ik moet geen paard hebben waar ik eerst een uur mee moet vechten voordat ik aan het werk kan. Het lijkt me zeker een uitdaging, maar gewoon te weinig tijd voor. Huilen

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 21:21

Maar je bent wel zo eerlijk dat je niet aan iets begint waar je geen tijd voor hebt.
Stel dat je die 3jarige koopt en moet laten africhten, voor dat geld kan je wat kopen met veel meer ervaring.
Maar het is wel jammer als ie je zo aanspreekt, maar je weet dat het beter is van niet.

'Als het regent in mei, is april voorbij'

Utah2
Berichten: 70
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-04 21:41

Vind ik ook niet eerlijk tegenover een paard om er mee te beginnen als je er te weinig tijd voor hebt, hoe jammer het ook is. Maar misschien komt mijn tijd nog wel eens. Part-time werken ofzo Haha! .

Maar om even on-topic te blijven. Zijn er nog meer standaard advertentie teksten waarop ik moet letten? Of zijn hier al topics over?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 21:43

B klaar............. is net onder het zadel
L klaar is kan een leuke b proef lopen

enzovoort


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Marjelle1992, monsera, Rijsa en 29 bezoekers