Wie kent de hengst Stuyvesant XX en nog meer.....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Roosje17

Berichten: 133
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: 'n dorpje in 't zeeuwse

Wie kent de hengst Stuyvesant XX en nog meer.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-04 19:56

Nu ik mijn merrie heb laten dekken (nu 2 maanden drachtig) door Winckenburgh, ben ik een beetje de stamboom van Winckenburgh aan het uitpluizen.
Van moederskant (Fanory) kan ik veel vinden (allemaal Gelders), maar van vaders kant (stuyvesant xx) kan ik niks vinden (allemaal volbloeden).

Dus wie heeft info over deze hengst (misschien een fotootje)?
Ik heb al op www.paardenfokken.nl gekeken, maar daar staat alleen de afstamming, kleur en stamboeknummer van bovengenoemde hengst.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, ook info over de ouders van Stuyvesant of een eventuele site met (engelse) volbloedhengsten is welkom.

Ohja, zoek ook al heel lang een foto van de KWPN hengst Oldenburg (v. Inschallah).

Alvast bedankt. *LOL*


Anne_GTI

Berichten: 18198
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 20:00


MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 20:05


chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 20:28

Stuyvesant heeft overigens nog een goedgekeurde achterkleinzoon; Ramiville. Het toevallige is dat ik van de week nog aan deze hengst zat te denken.
Weet iemand wat er van hem is geworden?

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 22:20

Ramiville (Ramiro x Renville x Stuyvesant xx), die is goedgekeurd bij ZfDP toch? Die is nog een tijd door Julian Kraay gereden. Ik weet niet waar hij nu is.

Magic Rodrigo is een kleinzoon van Stuyvesant xx via moeder Celoma. Op de Star Sale veulenveiling dit jaar komt een kleinzoon van Celoma (Furore uit Leloma v. Voltaire).

Suzanne F.

Berichten: 49168
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 11:00

Hee jouw merrie is zeker familie van Nandafanory?? Mooie merrie is dat. Een Winckenburgh toch??

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

paars

Berichten: 5550
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 16:40

Er staat in de nieuwste IDS ik geloof bij de rubriek "doopceel" een paard waarin afstamming ook Stuyvesant XX zit. daar staan de namen van paps en mams Stuyvesant XX ook in.
Als je de IDS niet hebt kan ik het vanavond wel ff voor je nakijken.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 16:46

paars schreef:
Er staat in de nieuwste IDS ik geloof bij de rubriek "doopceel" een paard waarin afstamming ook Stuyvesant XX zit. daar staan de namen van paps en mams Stuyvesant XX ook in.
Als je de IDS niet hebt kan ik het vanavond wel ff voor je nakijken.


Dat gaat over Rodrigo, die had ik hier al genoemd. De Indorado x Stuyvesant xx, die onder Edward Gal zilver won bij de 5 jarige dressuurpaarden op het WK in Verden. Uit de Loma-stam van Sietse van Dellen.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 20:20

En van Dellen heeft echt visie wat paarden fokken betreft!

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 10:08


...Dreaming with my eye's wide open...

Roosje17

Berichten: 133
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: 'n dorpje in 't zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-04 14:34

Zo, bedankt voor de reacties! Maar het heeft nog geen resultaat opgeleverd.
Heb nog geen foto of info over Stuyvesant XX of Oldenburg Huilen
Maar ik heb nog een mailtje gestuurd naar MissHIS, dus misschien heeft zij nog wat.

Wel leuk al die paarden met Stuyvesant XX in de stamboom, zijn dan toch indirect familie van mijn toekomstige veulen!! (als alles goed gaat)

Ohja, Suzanne F. mijn merrie is geen stamt niet af van Nandafanory hoor!
Mijn merrie is een Oldenburg x Purioso x Rigoletto en ik heb ze laten dekken door Winckenburgh (Stuyvesant x Utopia). Haha!

Vinden jullie dit trouwens een goede combi?

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 14:42

Hmm ik ken alle hengsten niet zo goed, maar het klinkt interessant.

Kun je er meer over vertellen?

Waarom Winckenburgh?

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

Roosje17

Berichten: 133
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: 'n dorpje in 't zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-04 15:02

Ik heb gekozen voor Winckenburgh omdat:

1. Hij een koel karakter doorfokt (Winckenburgh is volbloed x Gelders) en mijn merrie dus een echte bloedkikker is.
2. Hij een korte rug doorfokt en mijn merrie is vrij lang.
3. Hij een verticale korte hals doorfokt en mijn merrie een vrij lange en horzontale hals heeft (voor zover ik dat kan beoordelen).
4. Hij maat doorfokt (Winckenburgh is 1.72) en mijn merrie is vrij klein (1.55).
5. Hij niet overbouwd is en mijn merrie wel een beetje.

Deze bovenstaande punten waren (voor mij) de slechte punten die verbeterd moesten worden aan mijn merrie.

De meest goede punten van mijn merrie zijn:

1. Een mooie bouw.
2. Goede bewegingen en goede springmanieren.
3. Zeer sterk en hard op de benen (nooit ziek of kreupel)
4. Zeer veelzijdig.

Ik wil graag een veulen wat zowel goed kan lopen als springen. Winckenburgh en mijn merrie hebben allebij goede bewegingen. Winckenburgh springt redelijk en mijn merrie is springgefokt.
Winckenburgh en mijn merrie hebben allebij harde benen en een goed exterieur.

Een bijkomstigheid voor de keuze van Winckenburgh is dat hij (toevallig), hier in de buurt staat en natuurlijk dekt. Omdat mijn merrie 16 jaar is (dit wordt haar tweede veulen), wilde ik de kans op slagen(drachtig worden) zo hoog mogelijk houden.
Ook is Winckenburgh niet zo duur, dus voor een eerste keer (voor mij), leuk om te proberen.

Als het veulen 3 is, is mijn merrie 20. Die kan dan met de VUT en ik kan verder met het veulen.

Dat laatste natuurlijk als alles goed gaat, maar dat is de planning.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 16:31

Roosje17 schreef:
Zo, bedankt voor de reacties! Maar het heeft nog geen resultaat opgeleverd.
Heb nog geen foto of info over Stuyvesant XX of Oldenburg Huilen
Maar ik heb nog een mailtje gestuurd naar MissHIS, dus misschien heeft zij nog wat.


Alles komt goed... Heb alleen nu even geen tijd om alle mail te beantwoorden, maar dat komt zsm.

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 17:04

Je mag trouwens in je handen knijpen dat ze dracht want het sperma was vorig jaar niet optimaal meer. De stal waar ik stond daar stond Winckenburg ook en hij is in het echt super stoer en idd heel erg koel

...Dreaming with my eye's wide open...

Roosje17

Berichten: 133
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: 'n dorpje in 't zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-04 19:39

Mijn merrie was in twee keer drachtig. Tijdens de eerste hengstigheid was ze heel erg gespannen (met praam) en is het niet gelukt. De tweede keer pakte het wel maar toen was ze veel minder gespannen (zonder praam) omdat ze de hengst al kende. In principe kwam de 2e keer goed uit want ze is nu uitgerekent op 15 mei, dat is een mooie datum. Niet te vroeg en niet te laat.

Hier in de buurt dekt Winckenburgh op het moment heel veel, en ik moet zeggen: bijna altijd met resultaat (drachtig). Bij een privestal hier in de buurt dekte hij 4 merries en er waren er 3 in een keer drachtig. Ik weet dus niet of het sperma nou zo slecht is......of zijn de merries hier in Zeeland zeer vruchtbaar??? Haha!

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 09:54

Hij was toen een tijdje uit de running dus misschien door dat hij nu regelmatig dekt dat het sperma goed is. Hij had toen d'r tijd nog al laast van gehandicapte spermacellen... en wie weet in zeeland heel vruchtbaar Knipoog

...Dreaming with my eye's wide open...

Roosje17

Berichten: 133
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: 'n dorpje in 't zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-04 13:27

Gehandicapte spermacellen??? Daar heb ik nog nooit van gehoord.
Krijg je dan ook mismaakte veulens of redden deze spermacellen het gewoon niet?

Heb dit jaar al 5 veulens van dit jaar gezien van Winckenburgh hier in de buurt (vorig jaar heeft hij hier ook al veel gedekt) maar die zien er normaal uit.
2 hele chique (van chique merries)
2 hele klassieke (van gelderse/groningse merries)
1 hele grove (van een hele grote grove merrie).

Heel verschillende veulens dus. Ben daarom heel benieuwd wat er bij mijn merrie uitkomt.... *LOL*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MizzMontana, Vitas en 145 bezoekers