Manege omgeving Leiden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Stal_Fiore

Berichten: 9328
Geregistreerd: 29-08-03

Manege omgeving Leiden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-04 13:10

Ik ben op zoek naar een leuke manege in de omgeving Leiden.

Wie kan mij helpen?

Groetjes,

Margriet

~ Noalie ~ Razzle ~
~ Myrtle ~ *voor altijd in mijn hart*

https://www.instagram.com/hinnikendgoud.zilver


Chantal173

Berichten: 1112
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 15:24

Leiden zelf heeft geen manege(s),in de directe omgeving zijn er wel wat te vinden.Ik denk dat Vreehorst(Voorschoten) het dichtsbijzijnde is voor jou(vanaf Leidschendam gezien dan).
Je kan iig even via deze link http://www.nationaletelefoongids.nl en dan op manege's zoeken onder leiden e.o.

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 16:09

Liethorp in Leiderdorp
Vreehorst in Voorschoten
Mandy's Hoeve in Valkenburg
Poelenburgh in Sassenheim
Jonker in Katwijk
Westkustruiters in Wassenaar

En dan wat verder op:
Bakker en Smit in Noordwijkerhout
Meeuwenoord in Noordwijk

sammetje

Berichten: 1654
Geregistreerd: 09-12-03
Woonplaats: nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 20:18

Vroeger (lang, lang geleden) heb ik bij manege liethorp in Leiderdorp gereden. Ik vond dit een hele leuke manege. Ze hebben goede paarden staan er werd altijd goed lesgegeven en er worden ook onderlinge wedstrijdjes enzo georganiseerd.

Bij Vreehorst heb ik ook nog een jaartje gereden. Ik vond het hier niet leuk! De paarden waren niet zo leuk en niet iedereen die daar lesgeeft is er goed in....

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 20:30

Apple schreef:
Poelenburgh in Sassenheim


Manege de Poelruiters bedoel je waarschijnlijk Knipoog

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 22:52

Die bedoel ik idd Haha!.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48205
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 22:55

De Ripse Ruiters, uit Rijpwetering... Lachen

Wat ik me er van kan herinneren is de sfeer er heel gemoedelijk, de paarden staan er goed bij, 2 (kleinere) buitenbakken/losgooibakken, binnenbak (of 2... weet ik niet meer), overdekte longeerplek...
Detail: Banjer is daar geboren... Haha!

Beber

Berichten: 2437
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 14:26

Waarom niet in Leidschendam zelf?

Stal_Fiore

Berichten: 9328
Geregistreerd: 29-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-04 17:56

Ik ben sindskort verhuisd naar Leiden, vandaar dat ik daar op zoek ben naar een manege. Ik woon vlak tegen Oegstgeest aan, maar zit ook regelmatig bij m'n vriend die op vliegveld Valkenburg werkt, dus daar i nde omgeving mag het ook zijn.

Super bedankt al voor de reacties. Ik ga eens kijken of die manege's ook een internet site hebben.

~ Noalie ~ Razzle ~
~ Myrtle ~ *voor altijd in mijn hart*

https://www.instagram.com/hinnikendgoud.zilver

Chantal173

Berichten: 1112
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 18:19

Xenophon(http://www.xenophon.nl) is nog niet genoemd,heb die naam weleens voorbij horen gaan bij m'n vroegere bijrijder(die had daar gereden).Ik kan je dus niks over de sfeer enzo vertellen.

Suel

Berichten: 547
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 18:52

chantal21 schreef:
Xenophon(http://www.xenophon.nl) is nog niet genoemd,heb die naam weleens voorbij horen gaan bij m'n vroegere bijrijder(die had daar gereden).Ik kan je dus niks over de sfeer enzo vertellen.


Daar kan ik je wel het een en ander over vertellen Scheve mond Ik heb er zelf 10 jaar gestaan. Het begon leuk en gezellig, maar met de jaren is het daar met de sfeer niet beter op geworden.
Zeker niet met een eigen paard.

Er wordt bijna van je geeist dat je wedstrijden rijdt (en wint) Veel mensen zijn daar in mijn tijd met ruzie weggegaan. Ik ben daarzelf ook niet op een leuke manier weggegaan. Ik ben zelf erg ziek geworden en krijg daar alleen maar gezeik mee....

Ik heb onlangs van iemand gehoord datzei daar ook weg wil. Ze vind het ook niet te harden meer. Schijnt niet veel beter geworden te zijn.

De lucht van ammoniak komt je overigens ook tegemoet als je de ponystallen in loopt...

Of het moet inmiddels drastisch veranderd zijn....

"May the horse be with you"

Nieuwe foto's op www.elisesundance.tk <- zit tijdelijk even redelijk chaotisch in elkaar...

21 aug - SGW / 4 sept - Spr / 2 okt - Spr / 16 okt Spr+Dr /

Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 11:37

Ik heb op manege Liethorp gereden (Leiderdorp).
Mijn ervaring is dat het een leuke manege is met goede paarden (eentje die Z heeft gelopen is geen uitzondering) waar fijn les wordt gegeven en ik vond er altijd een fijne sfeer (maar dat ik natuurlijk persoonlijk).
De manege heeft wel een nadeel, de mangepaarden staan in stands, hoewel ze goed verzorgt worden (goed tuig, schone frisse stallen) vond ik dat wel een nadeel.

Mijn moeder heeft een tijdje gereden op de westkustruiters in wassenaar, daar heeft zij het heel erg naar haar zin gehad, ook de paarden stonden er goed bij en lessen waren wel goed, alleen werd er weinig rekening mee gehouden dat zij af en toe een beetje angstig was.

vicky

Berichten: 3132
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Rijnsburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 11:42

Hoi
wil je echt gaan lessen of gewoon lekker rijden?
Ik heb een aantal pony`s staan waar tegen vergoeding op gereden mag worden ze staan in voorhout.

http://www.teamcarlee.nl http://www.endurancebythesea.nl Mijn dochter NK kampioen 2018 young riders ! Trots
[color=#FF8000]

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 15:21

Liethorp is 'n hele goede manege (ik ken Vreehorst en Xenophon ook, Poelruiters en Ripse Ruiters ken ik vaag, Mandy's Hoeve ook). Wel duur, je betaalt per kwartaal 160 euro, voor 1 uur in de week... Maar dan heb je wel prachtige paarden...
Ik denk niet dat ik hier foto's mag plaatsen, maar zoals Lieke zei, zijn Z-paarden geen uitzondering, zie [HAW] Jeej - Nu wel Joeri Haha! Lovers en [HAW] Mijn allereerste rijfoto's (bij 't tweede topic doen nog maar 6 foto's 't) . In 't eerste topic gaat 't om 'n Z-paard Lovers

Ohw verder... Vreehorst heeft geen leuke paarden, en niet altijd even goede les. Xenophon vind ik een aso-manege (de paarden werden gevoerd terwijl er proeven gereden werden Verward ) Poelruiters hoorde ik positieve verhalen over, maar leek me ook af en toe twijfelachtig. Ripse Ruiters, ik ken 'n paard wat daarvandaan kwam, die stond daar echt weg te kwijnen... Maar dat kan ook aan 't paard gelegen hebben.

You don't need eyes to see, you need vision.
De Jack Meagher methode is dè oplossing voor al je ontspanningsproblemen

Kelly_oud

Berichten: 197
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Leiden,,

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 22:29

Manege Xenophon in hazerswoude rijndijk daar zit ik op en heeeeeeeeeeeeeel leuke manege Haha! Haha! Heel gezellige manege en je mag veel met de paarden...Je mag er ook de paarden zelf opzadelen zodat je het zelf ook leert.Ze geven er heel leuk les en organiseren en elk jaar weer een ponykamp!! Haha! En dan nemen ze de eigen manege paarden mee.Ik ben 3x meegeweest op ponykamp en is ontzettend leuk.Je ken er ook pony's leasen...Dan rij je 3x per week.2x manege les en 1x bixie/clubles(ligt aan je leefdtijd).En dan heb je ook wedstrijden.Neem eens een kijkje op www.xenohon.nl misschien vind je daar meer informatie....Je kan een proefles nemen ik weet niet meer hoe duur het precies is.Als je niet genoeg informatie op de site vind bel dan 071-3413475

Groetjes kelly

~*~Dusty,,~*~Bruce,,~*~Irvin,, Me Sgatjjes(K)
(¯`·._.·[°o.O:+:Bruce:+:O.o°]·._.·´¯)
(·´¯`·.·(f) 9 Augustus 2005(f)·.·´¯`·)R.I.P (L)Bruce(L) Je blijft me Sgat 4 Life!


Kelly_oud

Berichten: 197
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Leiden,,

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 17:24

En welke manege is het nou geworden Verward Verward Of ben je nog aan het zoeken Knipoog ???

Kus kel

~*~Dusty,,~*~Bruce,,~*~Irvin,, Me Sgatjjes(K)
(¯`·._.·[°o.O:+:Bruce:+:O.o°]·._.·´¯)
(·´¯`·.·(f) 9 Augustus 2005(f)·.·´¯`·)R.I.P (L)Bruce(L) Je blijft me Sgat 4 Life!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Roosyes en 29 bezoekers