Buitenland ongerust: Pim Fortuijn nieuwe Haider?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Buitenland ongerust: Pim Fortuijn nieuwe Haider?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-02 19:40

Dat hoorde ik net op het nieuws op 2. Nederland werd flink neergehaald in kranteartikelen uit Engeland, duitsland, Italie etc. Er werd zelfs een vergelijking gemaakt met Haider. Pffff... en dan te bedenken dat de Nederlander in dat Haider gedoe de eerste was die riep dat ie geboycot moest worden...

Overigens zag ik net Pimmetje (zo heeft onze kat ook Knipoog ) In een erg intelligent interview bij 2 vandaag ofzo en daarbij maakte ie nogal duidelijk dat ie geen flauw idee had wat te doen. De presentartrie zei zoiets van 'Fortuijn heeft wel ideeen maar nog geen concrete voorstellen'
Tsja, pfffff... ideeen heb ik ook wel... Dat vond ik ook zo vervelend met het 'uitvogelen' op wie ik wilde stemmen. Iedereen zei wel dat ze de criminaliteit wilden verminderen en meer rekening wilden houden met het milieu, maar hoé daar hadden ze niet allemaal over nagedacht geloof ik.
Het zou ook een mooie zijn, als er een partij was die zei 'tegen de criminaliteit gaan we niks doen en we zijn vóor milieuvervuiling' Knipoog

Maar wel een beetje banketstaaf als je op Pimmetje gestemd hebt en je ziet dan zo'n tv interview waarbij ie ronduit toegeeft dat ie geen flauw idee heeft wat te doen. Mogen ze mij daar ook wel neerzetten Knipoog Maargoed, misschien is dat juist wel goed zo'n interview scheelt misschien voor de volgende verkiezingen LN stemmen Haha!

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 19:45

het is toch ook vreemd dat t verkiezingsprogramma van LN uit 7 a4tjes bestond terwijl andere partijen hele boekwerken hadden? de problemen weten ze te vinden nu de goede oplossing nog. daarom vind ik t nu nog te vroeg om op zo'n partij te stemmen, ze hebben nog niets waargemaakt.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 20:30

En schoppen kan iedereen, maar de problemen oplossen.........
Bovendien heb je je ook nog eens te houden al allerlei regeltjes en wetten......

Enne, de grenzen dicht is geen oplossing voor alle problemen lijkt mij!
Als dat Pim zijn enige oplossing is verwacht ik nog vele ''gezellige'' uurtjes lachen met (lees: om) deze man.....

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 22:18

populariteits mannetje, die pim.

lekker inspelen op gevoelens, maar concrete plannen om het land echt te besturen ho maar..

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 22:44

Ok het is nou geen helder licht..Maar hij is wel de enige in die hele politiek die zegt wat iedereen denkt maar niet durft te zeggen.Daarom stemmen denk ik ook zoveel mensen op hem.
Goed het is nog maar afzien wat voor plannen hij heeft en hoe hij het gaat oplossen.

divana

Berichten: 948
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-02 00:42

Opzich vind ik dat pim in sommige dingen errug gelijk heeft!! Ik vind ook dat holland nouw zo'n beetje vol is!!!!!!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-02 00:52

Hij schudt de boel eens flink wakker. De 'echte' politici schrikken zich rot, worden bang en gaan nu misschien eindelijk eens iets nuttigs doen. Wat dat betreft doet hij het zo slecht nog niet.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-02 01:06

Margreet schreef:
Hij schudt de boel eens flink wakker. De 'echte' politici schrikken zich rot, worden bang en gaan nu misschien eindelijk eens iets nuttigs doen. Wat dat betreft doet hij het zo slecht nog niet.


Oke oke, hij schopt precies tegen de zere plekken van de Nederlanders. Maar imo moet hij dan wel met oplossingen komen. Enkel met schoppen kom je niet ver.

En andere politici wakker schudden, heeft dat nut? Ik vraag me af of zij daadwerkelijk hun programm gaan aanpassen omdat 1 man dat zegt.
In 1998 heeft paars toch al verlies geleden en ondanks dat signaal zijn ze toch ook op dezelfde voet verder gegaan.

Ik heb niet op Pim gestemd en zal dat ook op 15 mei niet doen. Laat hem eerst maar eens met oplossingen komen....en die heeft hij niet.....

Zoals Wim Kan ooit zei: " Elke morgen lees ik stom verbaasd in de krant wat ik nu weer wil".

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-02 01:18

Buitenzorg"]
[quote="Margreet schreef:
Hij schudt de boel eens flink wakker. De 'echte' politici schrikken zich rot, worden bang en gaan nu misschien eindelijk eens iets nuttigs doen. Wat dat betreft doet hij het zo slecht nog niet.


Oke oke, hij schopt precies tegen de zere plekken van de Nederlanders. Maar imo moet hij dan wel met oplossingen komen. Enkel met schoppen kom je niet ver.
[/quote]

Helemaal waar. Dat schoppen doet hij absoluut goed en daar mag hij wat mij betreft nog wel even mee doorgaan, een frisse wind door de ingekakte politiek. T is dat Leefbaar Laren niet bestaat, anders had bij de gemeenteraadsverkiezingen mijn stem gekregen, een extra houtje op het vuur, landelijk krijgt hij 'm zeker niet.
Structurele oplossingen hoeven we van hem niet te verwachten denk ik, maar ook niet van Paars.
Maar in z'n eentje zal hij toch nooit kunnen regeren, het zal altijd een coalitie worden al zullen de andere partijen waarschijnlijk hun uiterste best doen om hem daar buiten te houden.
De frisse wind, de nieuwe ideeën van hem, het verstand en de uitvoering van een andere partij.
Dat lijkt mij een prima combinatie. En op die mogelijke andere partij zal ik dus stemmen.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-02 01:19

Buitenzorg"]
[quote="Margreet schreef:
En andere politici wakker schudden, heeft dat nut? Ik vraag me af of zij daadwerkelijk hun programm gaan aanpassen omdat 1 man dat zegt.


Ik denk dat het wel nut heeft. In een democratie bepaalt het publiek toch wat er gebeurt...naja...dat laten ze je geloven tenminste, soort referendum geval (je mag kiezen, maar uiteindelijk, ongeacht wat de uitkomst van het referendum is, bepalen zij nog altijd wat er gebeurt).
En het is niet zo dat 1 man het zegt. Duizenden mensen hebben op Lijst Pimmetje gestemd, en laten hiermee duidelijk weten dat ook zij vinden dat Nederland vol is. Ik vind er niets discriminerends aan trouwens. Er wordt overigens niemand uitgegooid. Zijn statement over die grondwet over discriminatie gaat hem toch nooit lukken, dus daar maak ik me geen zorgen over.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-02 02:51

Daarom zei ik ook in eerdere topics: Pim is een eendagsvlieg en heeft geen progamma. Ronduit dom als je erop gestemd hebt dus. Die ideeen zijn leuk, zie ik ook wel wat in (in sommige) maar een fatsoenlijke basis op dit aan te pakken; no way.

Kortom weggegooide stem.

wakker geschud? Dat zijn ze nu wel, hopelijk heeft dat als gevolg dat het niet nodig is om op LN te stemmen bij de landelijke verkiezingen.

Ben benieuwd hoelang die man leeft......Ik zou niet meer rustig kunnen slapen 's nachts.....

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-02 12:03

Daar gaan we weer, je ziet het Pim leeft!
Overal staat ie te kijk en wordt ie ook wel (dat proberen ze) te kakken gezet... Maar hoeveel mensen zijn het wel niet met hem eens. Een aantal verkiesbaren lopen met staart tussen benen weg....
Pim wordt constant het vuur aan de schenen gelegd, da's ook een beetje hilariteit zoeken. Natuurlijk kan ie nog niks waar gemaakt hebben, beetje dom, hij moet nog de kamer in.
Hoelang moeten we nog wachten op iemand die juist pakkende dingen zegt. Moeten we dan maar weer 4 jaar (dacht ik) wachten en bepaalde mensen aan laten klungelen? Nee hij doet het netjes en zal met zijn ideeën nog wel wat stemmen krijgen. Nederland wordt wakker.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-02 12:21

Branca schreef:
Nee hij doet het netjes en zal met zijn ideeën nog wel wat stemmen krijgen. Nederland wordt wakker.


En dat is het hele euvel rondom Pim. Hij heeft op zich idee-en waar ik me in sommige absoluut kan vinden en met hem eens ben (lang niet met alles!), maar hij moet zich zelf ook waarmaken. Nogmaals, met enkel schoppen komt ook hij niet ver......

Ik ben beniewd wat hij daadwerkelijk waar gaat maken en op welke manier.....

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-02 12:59

Ik ben het zo beu dat er mensen zeggen dat hij 'zegt wat iedereen denkt maar niet durft te zeggen'! Gatverdegatver, alsof jij weet wat een ander denkt. Heel fout vind ik dat!!!

Persoonlijk vind ik dat mensen met hersens die goed functioneren niet op Fortuyn stemmen. Schop me maar van bokt, maak me maar af, maar extreem rechts stemmers zijn vaak ook niet al te inteligent: veel schreeuwen en geen argumenten. Net als Pimmetje zelf, die in het debat ook bij directe vragen begon met schreeuwen. de inhoud is dan ver te zoeken.

En dat zoveel mensen daar intrappen getuigd ervan dat we een dom volk zijn die niet genoeg van het verleden heeft geleerd. Erg beangstigend.

Kga maar emigreren denk ik... Knipoog

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-02 13:28

Gail schreef:
Ik ben het zo beu dat er mensen zeggen dat hij 'zegt wat iedereen denkt maar niet durft te zeggen'! Gatverdegatver, alsof jij weet wat een ander denkt. Heel fout vind ik dat!!!

Persoonlijk vind ik dat mensen met hersens die goed functioneren niet op Fortuyn stemmen. Schop me maar van bokt, maak me maar af, maar extreem rechts stemmers zijn vaak ook niet al te inteligent: veel schreeuwen en geen argumenten. Net als Pimmetje zelf, die in het debat ook bij directe vragen begon met schreeuwen. de inhoud is dan ver te zoeken.

En dat zoveel mensen daar intrappen getuigd ervan dat we een dom volk zijn die niet genoeg van het verleden heeft geleerd. Erg beangstigend.

Kga maar emigreren denk ik... Knipoog



Absoluut mee eens!!! En we hebben een hoop domme mensen!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-02 13:47

Nav het hele verhaal (en de hype) rondom Pim F. is het maar weer eens bewezen dat slechte publiciteit niet bestaat.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-02 14:22

Zal ik je wat leuks vertellen? Ik vind dat PF helemaal niks toevoegt aan een zo kleurloze massa die wij politiek noemen. Vandaar dat ik (ben waarschijnlijk ook kleurloos, maar goed) niet ga stemmen, niet gestemd heb en ook niet denk ooit te gaan stemmen. PF trapt tegen de zere plekken maar komt niet met pleisters aan lopen om ze dicht te plakken. Fout. Waarom? Daarmee help je niemand, jezelf neit, je overbuurman niet maar al helemaal 'Het Nederlandsche Volk' niet. Dus hou dan je mond. Het enige wat helpt is gewoon niet stemmen. Dan wordt de opkomst te laag en dan gaan ze misschien wel eens onderzoeken of het nog wel nut heeft, of dat ze misschien eens concreet dingen moeten gaan doen.
Ik vond het helemaal frappant toen ik hoorde dat veel van de verkiezingsprogramma's geen millimeter afwijken van 4 jaar geleden. Je zou toch zeggen dat de Paarse Partijen er iets van waargemaakt hadden, niet dus. Nou, dan heeft stemmen toch ook absoluut geen nut? Want ik durf te wedden dat LN, PF en al die andere schenenschoppers er net zo weinig van bakken als Paars nu doet/gedaan heeft. Waarom? De beste stuurlui staan altijd aan wal en kunnen er zelf ook nooit wat van. Nee, zolang ik lekker door het bos mag rijden, er af en toe weliswaar afflikker maar verder nergens last van heb en kan doen wat ik wil (met alle risico's van dien) vind ik het best. Als wij nou een Hitler II hadden ofzo, dan moet er wat aan gedaan worden. Ik wil niet zeggen dát ik dan ook daadwerkelijk iets doe, maar dan zie ik het nut er meer van in. Nu moet ik speciaal langs het stemhokje gaan. Is misschien 100 m om, maar dat heb ik er al niet eens voor over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-02 14:34

Laui! schreef:
Zal ik je wat leuks vertellen? Ik vind dat PF helemaal niks toevoegt aan een zo kleurloze massa die wij politiek noemen. Vandaar dat ik (ben waarschijnlijk ook kleurloos, maar goed) niet ga stemmen, niet gestemd heb en ook niet denk ooit te gaan stemmen. PF trapt tegen de zere plekken maar komt niet met pleisters aan lopen om ze dicht te plakken. Fout. Waarom? Daarmee help je niemand, jezelf neit, je overbuurman niet maar al helemaal 'Het Nederlandsche Volk' niet. Dus hou dan je mond. Het enige wat helpt is gewoon niet stemmen. Dan wordt de opkomst te laag en dan gaan ze misschien wel eens onderzoeken of het nog wel nut heeft, of dat ze misschien eens concreet dingen moeten gaan doen.
Ik vond het helemaal frappant toen ik hoorde dat veel van de verkiezingsprogramma's geen millimeter afwijken van 4 jaar geleden. Je zou toch zeggen dat de Paarse Partijen er iets van waargemaakt hadden, niet dus. Nou, dan heeft stemmen toch ook absoluut geen nut? Want ik durf te wedden dat LN, PF en al die andere schenenschoppers er net zo weinig van bakken als Paars nu doet/gedaan heeft. Waarom? De beste stuurlui staan altijd aan wal en kunnen er zelf ook nooit wat van. Nee, zolang ik lekker door het bos mag rijden, er af en toe weliswaar afflikker maar verder nergens last van heb en kan doen wat ik wil (met alle risico's van dien) vind ik het best. Als wij nou een Hitler II hadden ofzo, dan moet er wat aan gedaan worden. Ik wil niet zeggen dát ik dan ook daadwerkelijk iets doe, maar dan zie ik het nut er meer van in. Nu moet ik speciaal langs het stemhokje gaan. Is misschien 100 m om, maar dat heb ik er al niet eens voor over.


Schijnbaar heeft "democratie" voor jou niet veel betekenis. Je kunt beter blanco stemmen dan niet stemmen. Zolang je stemrecht hebt, kun je er maar beter iets mee doen; zodra Pim hier in dit land iets te vertellen krijgt kan het wel eens gedaan zijn met het actieve stemrecht voor vrouwen.
Ooit sprak ik lang met iemand uit een Zuid Amerikaans land waar ze na decennia van dictatuur eindelijk een democratische staatinrichting hadden (ik zat toen in USA). In dat ZA land is stemmen verplicht, omdat het een waardevol iets is dat beschermd moet worden. Daar in dat land is het schijnbaar de enige manier om de democratie in stand te houden.
Bovendien was het 50 jaar geleden niet normaal dat vrouwen over actief stemrecht beschikten. Door niet te stemmen verloochen je in mijn ogen wat men in die tijd voor ons bereikt heeft. Dat alleen al is een reden om de gang te maken naar het stembureau, voor mij is dat 500 meter om, maar nog steeds in hetzelfde parkeergebied, dus geen probleem.

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-02 14:37

Bedankt, ik ben dom....

hengst

Berichten: 82
Geregistreerd: 03-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-02 16:47

divana schreef:
Opzich vind ik dat pim in sommige dingen errug gelijk heeft!! Ik vind ook dat holland nouw zo'n beetje vol is!!!!!!


En waar merk jij dat aan dan?

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-02 17:51

Citaat:
Hoelang moeten we nog wachten op iemand die juist pakkende dingen zegt.

De juiste dingen zeggen is niet zo moeilijk. De waarheid zeggen is veel moeilijker. Natuurlijk kan iemand opstaan en roepen dat we minder dit en meer dat moeten hebben, maar daarmee ben je er nog niet. Dat paard niet veel heeft waargemaakt, misschien, maar zo hoog van de toren afblazen als Pim is ook een beetje een afknapper vind ik. Ben benieuwd of ie íets van zijn 'ideeen' daadwerkelijk in de praktijk kan gaan brengen. Want schreeuwen en schoppen kan iedere debiel.
Toch vind ik niet dat er zo negatief gedaan moet worden over de afgelopen paar jaar. Zo slecht gaat het niet met Nederland, vind ik.

En wbt Laui, idd, je moet blij zijn dat je stemrecht hébt. Dus enkel als er een Hitler aan de macht zou komen, zou jij de moeite nemen om tegen te gaan stemmen? Dan ben je al te laat.
Citaat:
Het enige wat helpt is gewoon niet stemmen. Dan wordt de opkomst te laag en dan gaan ze misschien wel eens onderzoeken of het nog wel nut heeft, of dat ze misschien eens concreet dingen moeten gaan doen.
Hmmm... wie moeten dan concreet dingen gaan doen? Wíj zijn toch degene die indirect regeren? Dus wíj moeten stemmen, zo niet hebben we geen poot om op te staan als de politiek iets besluit waar je het niet mee eens bent. Mooie boel zou dat zijn als iedereen besloot om maar niet te gaan stemmen!

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-02 22:16

Ik vind het echt raar dat Pim zoveel stemmen heeft gehad, ik ben absoluut tegen hem!!! Hij kan wel schreeuwen dat hij zoveel wil veranderen maar ik denk niet dat hij dat doet, en ik hoop het ook niet!!!
Oke, sommige dingen heeft hij gelijk in maar in heel veel dingen vind ik hem walgelijk!!!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-02 00:48

Gail"]
Ik ben het zo beu dat er mensen zeggen dat hij 'zegt wat iedereen denkt maar niet durft te zeggen'! Gatverdegatver, alsof jij weet wat een ander denkt. Heel fout vind ik dat!!!
[/quote]

Nou...daar ga je de mist in. Hij zegt inderdaad wat men denkt, en is daarmee de eerste. Hoe het komt dat ik dat weet? Hij heeft niet voor niets 17 zetels in Rotterdam. Mensen die niet denken op de manier waarop hij denkt, stemmen niet op hem.

[quote="Gail schreef:
Kga maar emigreren denk ik... Knipoog


Ja 'k ook...k*tland Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 10:40

Tsja, Pim heeft geen flauw benul en geeft dat kennelijk toe. die anderen zitten boordenvol plannen waar ook niets van terecht komt. En wat is dan het verschil in resultaat? In limburg was iemand die zich kandidaat had gesteld, de versplinterde pluchen partij of zoiets. Hij was de enige die zijn belofte na zou komen! Hij beloofde namelijk niets te zullen doen! ik lag helemaal dubbel, want op zo iemand kun je ook heel goed stemmen om kenbaar te maken dat je het geloof in de rest verloren bent.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 10:50

Zodra Pim aan de macht komt is er inderdaad een reeel gevaar dat we internationaal gezien politiek geboycot worden...lijkt me heel terecht, dat deden wij immers ook toen Haider aan de macht kwam in zijn land..


Onder het motto Gelijke Monniken, Gelijke Kappen zou dat ook voor ons moeten gelden....
Lijkt me toch wel een goede reden om niet voor die kale man te kiezen op 15 mei. Ook al ben je het nog zo met hem eens....je wilt niet weten wat voor beerput er dan wordt opengetrokken.....