paardenmensen of mensen met paarden

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

paardenmensen of mensen met paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-04 16:25

laatst hoorde ik deze opmerkingen: je hebt paardenmensen en je hebt mensen met paarden. nou vroeg ik mezelf af vinden jullie jezelf paardenmensen of mensen met paarden?

Ik heb zelf zoiets van ik ben wel altijd met paarden bezig rij elke dag en zorg ook zo goed mogelijk voor mijn paardje, maar ik ben niet echt opgegroeid met paarden. Ik ben wel op mijn 8ste begonnen, maar ik rij niet echt wedstrijd of zo. en ik weet ook niet echt alles van de bouw en zo af. wel een paar dingen, maar niet zoals die echte paardenmannetjes die je op de keuring altijd ziet. voor mij zijn dat de echte paardenmensen en als ik dan zo kijk heb ik zoiets van ik ben meer een mens met een paard.
wat jullie? en waarom wel of niet?

Mensen met paarden hebben hemel op aarde, maar wanneer ze sterven valt er niets te erven![o]


Chade

Berichten: 458
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 16:33

Ik vind paardenmensen mensen die echt paarden begrijpen, die met ze werken elke dag zoals een soort paardenfluisteraar doet en die weet wat er in zo`n beest omgaat als het pijn heeft of ontembaar is. Wij zijn daarintegen mensen die paarden hebben, wij verzorgen en rijden ze zo vaak mogelijk en rijden er misschien als die mogelijkheid is mee wedstrijden Als een dier ziek is roepen we de veearts bijvoorbeeld Wij zijn een hele andere soort mensen ook wel paardenmensen maar dan op een andere manier, snap je Amvbeek??

Ray --» M`n Tinker

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 16:43

Jammer...is al een topic over geweest! Schijnheilig

Duncan

Berichten: 1562
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 16:44

ik ga geen dingen over mezelf zeggen, dat is nl voor iedereen verschillend. de een zou mij een paardenmens vinden, de andere een mens zonder paard.... hee, iedereen kan dus paardenmens zijn, maar niet iedereen heeft een paard Knipoog

Een paardebnmens vind ik iemand die helemaal voor de paarden gaat, waar het als het ware in de genen zit (word bv beroepsruiter) en je moet ontzettend veel respect hebben voor het wezeen paard. Vooral dat laatste hebben de meeste mensen met paarden niet...


KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 16:47

Ik wil mezelf wel als een paardenmens zien. Niet omdat ik alles zou weten, maar meer omdat ik wel een paard aan kan voelen........... en daarop kan handelen.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 16:48

Ik zie mijzelf als iemand met een paard. Ik draai wel al wat jaartjes mee en heb ook een jaartje gewerkt in de paarden. Maar dat maakt mij nog geen echt paardenmens vind ik.

Dat is inderdaad iemand die er veel gevoel voor heeft, weet waar hij/zij mee bezig is en vaak ook iets van een eigen stal heeft (hiermee doel ik eigenlijk op dat ze er fulltime ermee bezig zijn).
Al zijn er meer dan genoeg mensen met een eigen stal die bij mij niet in aanmerking komen als paardenmens. Om de simpele reden dat ze veel te weinig van paarden afweten en/of er geen gevoel voor hebben.

Er zijn naar mijn mening maar weinig ECHTE paardenmensen.

_Rebec
Berichten: 4352
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 21:09

die zin heb ik toevallig gehoord van iemand. en ik vond het wel wat hebben. maar er zijn maar weinig echte paardenmensen. ik heb met die vrouw daar hele gesprekken meegevoerd etc. maar dat ga ik hier niet allemaal plaatsen. er zijn wel typisch dingen voor mensen met paarden

'Iedereen gunt je van alles zolang je het maar niet hebt'

Ayasha
Blogger

Berichten: 57831
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 21:23

we zijn paardenmensen Lachen
we houden er van. En gaan ze niet weg doen omdat ze een litteken hebben , of niet meer mooi zijn.
we zouden ze wel weg doen omdat het gewoon niet klikt...
in dat geval is het ook beter voor het paard Lachen

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 21:38

mensen met paarden kan iedereeen zijn .. elke jan PIEP. maar paardenmensen weten het hoe en wat van deze dieren.
WAnt als je een hond heb ben je een mens met een hond ipv een honden mens. Dus ik zie me zelf als een paardenmens. ik denk dat iedereen hier op bokt wel een paardenmens is.

boeflover

Berichten: 6041
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 22:05

ik voel mezelf ook een paardenmens, zou niet weten wat ik moest doen als ik geen paarden had, echt het grootste deel/hele leven hangt af van paarden. maar met de beschrijvingen die hier staan ben ik maar een mens met paarden.. Tong uitsteken


Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 11:54


Toos paardloos

Senja

Berichten: 371
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 12:58

Weet ik veel.
Ik denk ook niet dat een paardenmens iemand is die er veel vanaf weet.
Het is de manier van het omgaan.
Of je kunt het, of niet!

Mensen hebben wel eens gezegt, dat ik in de omgang wel een paardenmens ben. Lachen
Maar uiteraard weet ik ook niet alles!
Maar ik ken mensen...
Dat zijn echt mensen met paarden, ookal weten ze er dan alles vanaf.
Je kunt het, of je kunt het niet!

I'm not weird, I'm gifted!

draaakje

Berichten: 4702
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Boekel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 13:03

ik zou zelf niet graag een paardenmens genoemt worden, want wat ik mee heb gekregen van de "echte" paardenmensen is niet veel goeds... geef mij maar liever iemand met een hart Knipoog

nee niet iedereen die een paard heeft is zo.
ik zie het woord paardenmens als een "scheld woord" want wat ik vaak zie is dat het die mensen om het geld gaat.

waarschijnlijk zien de meeste mensen het omgekeerd en vinden een paardenmens juist weer iemand met een hart voor paarden.

snappen jullie het nog Scheve mond

I'll be with you, I'll be waiting for you,On the other side,And the winds that blow they'll guide you home,Get you through the night,It will all be right
Izzy Khaleesi

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 13:55

Hmm..een mens met paard(en) zie ik meer als mensen die n paard kopen voor de 'status'.
En zich er verder niet al teveel in verdiepen, en er dus ook weinig tot geen verstand van hebben.

Wat ik zelf ben? Allebei niet denk ik, ik zal dr wel ergens tussen inhangen, want ik weet nog lang niet genoeg. En ik ben er ook niet vanaf mn 1ste levensjaar mee opgegroeid.

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 14:14

Ik zie het helemaal anders geloof ik. Een paardenmens zie ik als iemand die helemaal voor het paard gaat, en probeert hem zo goed mogelijk te verzorgen en te begrijpen en altijd het beste wil voor zijn paard.

Een mens met paard zie ik als iemand die een paard heeft puur als gebruiksvoorwerp, en idd de status.

[o]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 14:45

De meeste mensen die een eigen paard hebben noemen zich paardenmensen, valt mij altijd op.
En als je geen eigen paard hebt ben je minderwaardig/ hoor je er niet bij en kun je noooooooooooit een paardenmens zijn.

Gelukkig weet ik zelf wel beter Haha!, qua omgang met paarden en dan bedoel ik dus echt omgang, en niet rijden) heb ik bij sommige paarden dingen voor elkaar gekregen waar anderen nog niet van durfden te dromen.

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 15:46

Hmmm ik denk dat je de reacties toch wel kunt raden.
TUURLIJK vind iedereen van bokt zichzelf een paardenmens Rolleyes
Al heb ik daar bij sommige mijn twijfels bij. Schijnheilig

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 16:55

verootjoo schreef:
Ik zie het helemaal anders geloof ik. Een paardenmens zie ik als iemand die helemaal voor het paard gaat, en probeert hem zo goed mogelijk te verzorgen en te begrijpen en altijd het beste wil voor zijn paard.

Een mens met paard zie ik als iemand die een paard heeft puur als gebruiksvoorwerp, en idd de status.

JUIST ben ik met je eens

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 19:17

Ik zelf ben het type mens met (eigenlijk zelfs zonder) paard.
Maar ik rij bij mensen die echt paardemensen zijn, daar leer ik dus echt enorm veel van.

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 19:18

Oja, onder paardemensen vallen in mijn ogen mensen die altijd in de paarden hebben gezeten van jongs af aan, niet iemand met een eigen paardje in de wei of op een pensionstal.

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

Kendra

Berichten: 8713
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 19:41

Oude discussie en gezien bovenstaande reacties zeer verschillende opvattingen..........wat zijn paardenmensen??
- als je van paarden houdt
- als je een soort paardenfluisteraar bent
- als je altijd paarden hebt gehad
- enz. enz.???????????
Het is een term van niks waar iedereen z'n eigen interpretatie aan geeft.

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 21:58

Ik vind mensen met paard: iemand die alleen voor haar paard komt om te rijden, uitmesten, poedertje pilletje geven, alles dus heel oppervlakkig doen.

Paardenmensen daarin tegen vind ik mensen die voor elk paard klaar staan. Als een ander paard wat heeft, die gelijk probeert te helpen, meeleven. Ik vind een paardenmens dus meer voor het dier dan voor het rijden, enz.

Ik ben dus een paardenmens. Haha!

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 22:03

gebruik de zoekfunctie en je vind er heel erg veel over

Viral Horses /3 : Instagram - Tiktok - YouTube

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 22:43

Weet ik niet of ik een paardenmens ben, of een mens met paarden.. Geen van beide denk ik, zal er wel tussen hangen..

En dan heb je de definitie van paardenmens, of mens met paarden nog.. Met de definitie hiervan ben ik het met verootjoo eens!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, BritHittepit en 28 bezoekers