Vriendin.....of toch niet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
noukske

Berichten: 797
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Limburg

Vriendin.....of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-04 19:25

Hallo allemaal,
We kennen elkaar nu al 10 jaar, kwamen elkaar per ongeluk tegen in paardrijkleding en raakten aan de praat.
Sindsdien waren we onafscheidelijk.
Het was wel altijd zo dat zij me nooit alles vertelde, als ze een nieuwe verzorgpony kreeg hoorde ik het pas na 2 weken ofzo.
We begonnen samen op een nieuwe manege, deelden verzorgpaarden en hadden nooit ruzie. Alleen soms, omdat ik een ruiter ben met veel durf en altijd als een paard lastig was werd ik erbij geroepen. Dit viel haar soms zwaar, maar ik heb haar d'r nooit pijn mee gedaan, ik was voorzichtig.

Maar sinds 4 maanden is er veel veranderd.
Ze kreeg een verzorgpaardje, een springer.
Die heeft ze ongeveer 2 maanden gehad.
Daar moest ze dus weg en nu krijgt zij een eigen paard, met alle gevolgen van dien.
Opeens voelt ze zich te goed voor manege paarden, is ze gestopt bij haar verzorgpony's omdat die niet goed genoeg waren.
Ze komt met verhalen dat ze 1,35 springt, terwijl ik haar nog nooit meer dan 50 cm heb zien springen, hoger durfde ze niet.
Als ik dan vroeg ''goh wat leuk mag ik eens komen kijken'' mocht dat niet, steeds om een andere reden.
Zo ging het steeds slechter met ons.
Ik ergerde mij kapot, samen met nog vele anderen, aan de grote eigendunk, om het zo te noemen die ze ontwikkelde.

Zij heeft me echt pijn gedaan toen ik van een andere goede vriendin moest horen dat zij waren gaan kijken naar verschillende paarden en pony's (proefrijden), zonder dat ze mij in gelicht had dat ze een eigen kreeg, maar wel zo ongeveer de hele manege.

Het absolute ontploffingspunt kwam toen zij naar mijn les kwam kijken.
Ik rijd al 1,5 jaar een paard in de les, een erg pittige en onvoorspelbare merrie. Ik heb haar van de beginners dressuur les naar de gevorderden springles gereden. Als enige. Dit paard is gewoon ongelofelijk enthousiast met springen en dus fel. Zij durfde eerst nog niet eens op haar te stappen, maar nu ging ze mij haarfijn uitleggen hoe ik mijn paard terug krijg via mijn zit, en dat zij toch nog ooit eens een fatsoenlijk parcour met d'r ging springen Verward . Geloof me, ik heb alles al geprobeerd om haar terug te krijgen tussen de hindernis, maar uiteindelijk heb ik me maar aangepast. Knipoog
Dit zat en zit me nog steeds erg hoog.

Als ik haar om uitleg vraag voor haar gedrag l*lt ze zich er steeds uit.
En ik laat dit met me doen Verward
Vraag me niet waarom, maar toch steeds laat ik dit over me heen komen, terwijl ik normaal mijn mannetje sta en rechtuit zeg wat ik op mijn hart heb. Misschien omdat ik toch nog (te) veel om d'r geef als vriendin? Ik weet niet meer wat ik moet doen.
Zal ik haar keer op keer vergeven, of gewoon een punt zetten onder een 10 jaar lange vriendschap? Veel mensen zeggen: waarom doe je dit niet? je hebt genoeg andere vriendinnen, en ook een echte, ''beste'' vriendin, waarom heb je haar nodig??.
Ik weet het niet Verdrietig !

Ik ben gelukkig met mijn leventje, heel erg zelfs.
Alleen werpt zij er vaak een schaduw overheen.
bijv. we zouden naar ponykamp gaan, ik, mijn beste vriendin en deze vriendin. 2 weken van te voren komt ze aan: nouw ik ga toch niet, mijn ouders willen niet dat ik ga want ik krijg dus een eigen enz.
Zo'n dingen vallen dus altijd voor.
Ook zouden we naar het mecc gaan, met z'n 3tjes zoals al jaren.
Nu heeft ze doodleuk in haar naam staan, jippie naar het mecc met ...
een andere vriendin dus Verward
In principe heb ik hier geen problemen mee, maar ik weet niet wat ik ermee moet.

Sorry voor mijn ellelange verhaal, maar ik zit hier erg mee.
Wat zouden jullie doen??
Bedankt.


xSuusx
Berichten: 1299
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 19:36

hoi,

als jij al zegt dat je gelukkig met je leven bent zoals het nu is.
dan zal ik de vriendschap vergeten.
of eerst heel goed met haar praatten en proberen als het nmiet gaat zeggen vasn het werkt niet meer tussen osn enzo.

gr

Onderschriftloos

R_oOsZ

Berichten: 16
Geregistreerd: 04-08-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 19:39

heeiY
ik heb het ook meegemaakt. Niet helemaal zoals dit maar minder lange vriendschap enzo,
ik had een vriendin die ik van de basisschool kende ik ging elke dag met haar om. tussen de middag at ze bij me want ze woonde ver weg van school dus anders moest ze overblijven. Maar toen ging mijn andere vriendin opeens ook met haar om ons contact werd al wat minder en mijn vriendin en zij werden hartsvriendinnen. Toen was ik boos, ze had haar van me afgepakt. Later groeiden zij weer uit elkaar en gingen wij weer met elkaar om. Maar in groep 7 ging ik naar een andere school. Mijn vriendin en ik gingen toen allebei met haar om en dat ging goed.
Toen we naar de middelbare school gingen veranderde alles compleet. We belden haar heel vaak (normala zaten we elke dag 1,5 uur aan de telefoon) maar nu moest ze altijd snel ophangen of weg en ze deed erg ongeintresseerd. Toen zouden we op ponykamp gaan en hadden me vriendin en ik alles geregeld toen we haar belde dat alles geregeld was zei ze dat ze geen zin meer had. Toen kregen we ruzie en hebben we haar niet meer gebeld. Op msn is het toen uitgepraat en ze beloofde weer met ons om te gaan. Maar dat is nooit gebeurd.
Ze wist alles van me en dan is het opeens over. Doet veel pijn, maar ik geef je 1 tip: ga niet achter haar aan lopen maar ga gewoon verder met vrienden die wel in je geintresseerd zijn dan vergeet je haar en ben je blij dat je dat hebt gedaan

succes ermee Ach gut

xxx Rochelle

-*)(*- K HouW Fan Muh Sgatjuh MoonLight -*)(*-

Barvrouwke
Berichten: 3705
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 20:08

Ik heb het ook gehad. De enige manier om het op te lossen is het om het keihard in haar gezicht te zeggen. Als dat je niet lukt, schrijf alles op en spreek het in op haar voicemail of evt zelf gewoon over de post. Als ze een echte vriendin is, zal ze aangeven dat ze het wil veranderen anders is het aju.

Daphne18

Berichten: 229
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 20:10

Sommige vriendschappen blijven, sommige verwateren en andere vergaan gewoon. Dit lijkt me een duidelijk geval van vergaan! Een vriendschap is toch alleen een vriendschap als je leuk met elkaar kan praten, gezellig dingen samen kan doen, geinteresseerd en eerlijk bent tegen elkaar. Wat ik zo lees komt hier niks van terug, nouja, maar alleen van 1 kant. En als ik lees hoe zij is, lijkt ze me het niet waard om je er druk over te maken...

Sterkte iig, het is een vervelende situatie Ach gut

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 20:13

Jeetje...ze is dus nooit ECHT je vriendin geweest, al je toch gelukkiger zonder haar bent....
Dan weet je wat je te doen staat!
Je laat je anders gebruiken, ga lekker verder met je leven (zonder haar)!

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

noukske

Berichten: 797
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-04 20:13

Hallo allemaal,
Voor mijn gevoel moet ik haar ook loslaten.
Heb het gevoel alsof zij dat ook bij mij al heeft gedaan.
Hoe erg ik het ook vind....
Ik wil niet zielig doen, maar vind het erg moeilijk en wilde weten of ik nu gewoon egoistisch of jaloers ben.
Ik heb ook eerlijk toegegeven dat ik in het begin jaloers was, maar ik heb zelf mijn verzorgpony's en paarden dus heb niets te klagen.
Bedankt voor het lezen van mijn verhaal.
Dit stel ik erg op prijs
Groetjes

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 21:37

He Anouk

ik heb je dit al vaker gezegd en ik zeg het nu weer....laat haar vallan.
Ze blijft je bezeiken. Ik krijg alles te horen, dan vertel ik het jou en zij onteknt en later geeft ze toe.
Dat is je vriendschap echt niet waard.
Wordt maar vriendinnetjes met mij Haha!

Rona, Linanda en Oackly

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 09:22

laten waaien die meid, je zegt zelf dat je een andere beste vriendin heb, ga daar je energie voor gebruiken, die meid komt zichzelf vast wel een keertje tegen. Zal misschien moeilijk zijn, maar enk wel dat het veel beter is. Sommige mensen moeten eerst van hun troon vallen, voordat ze beseffen wat ze hebben/hadden

Griendheuvels Kate onze eige Shire Topper

Marrepar

Berichten: 13162
Geregistreerd: 23-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 10:56

laat haar vallen idd.
ik zou het niet pikken hoor.. Bloos

♥ Bijou is verkocht!.. L+9 & M1+5
[TK] exclusieve RABOBANK deken

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 11:02

Idd, het klinkt alsof zij nooit een vriendin is geweest, maar met je meelifte wat betreft ervaring en verzorgpony's ed.
En 3 meisjes bij elkaar is nooit een succes,
heb het zelf al twee keer gehad, je denkt gezellig met zn drieeen maar er wordt altijd weer onderling geroddeld.......
Nou ja ze moet haar maar redden met haar pony, wat doet ze dan nog op de manege?

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 11:06

lekker uitzwaaien zo een meid!

Daihyo

Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 11:10

Misschien eens gewoon met haar praten.
Misschien zit er iets wel dwars waar ze het niet over durft te hebben.
En dan is het aan haar om te vertellen. Misschien wordt ze wel heel boos.
Tsja, dan kun je gewoon beter zeggen dat je een vriendschap met haar niet meer ziet zitten.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

noekie_smile
Berichten: 524
Geregistreerd: 08-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 11:17

heej naamgenootje!! Tong uitsteken

ik zou er gewoon lekker der gang laten gaan en jij ook ze komt zichzelf nog wel tegen!! *LOL*
Succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 11:54

Ik zou inderdaad met haar gaan praten.. Als ze verder niks lost laat kan je dit misschien ook tegen haar zeggen.. Als ze dan boos word, pech, je hebt het geprobeerd, want als ze zo blijft doen is dat toch ook geen vriendin! Dan kan je dus gewoon zeggen dat je geen vriendin meer met haar wil zijn..

Succes Ach gut !

prompter

Berichten: 11041
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 14:18

Het klinkt niet echt geweldig - maar ik zou toch ook graag de andere kant van dit verhaal horen!

Extremely rare and Beyond Compare

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 14:26

noukske schreef:
Zal ik haar keer op keer vergeven, of gewoon een punt zetten onder een 10 jaar lange vriendschap? Bedankt.


Als je dit een hechte vriendschap noemt ???????? Verward

Gewoon lekker een punt achter zetten, geen energie meer in steken en lekker je eigen leventje gaan leiden. Laat haar maar lekker, ze komt zichzelf wel tegen.....

Enjoy your life!!!! OK dan!

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 14:40

Als je er ongelukkig van wordt, zou ik haar gewoon laten voor wat ze is.
Niet zeggen dat het over is, maar gewoon niet meer bellen e.d.
óf ze gaat je dan missen, of je leeft zonder haar verder.
Als ze je gaat missen en ze wil je 'terug' dan zeg je haar dat ze normaal moet doen voordat je weer vriendinnen wordt. pikt ze dit niet, nou dan is het geen goede vriendin.

Het is niet makkelijk, maar als zij jou ongelukkig maakt.. tja, dan is het duidelijk!
Maar dat van die tip met springen.. als je die nou van iemand anders had gekregen, zou je het dan wel op prijs stellen?

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 14:57

Ik zou haar gewoon een paar maanden in haar eigen sop gaar laten koken en geen contact meer met haar zoeken. Als ze nog bij draait, dan is het toch een echte vriendin, hoor je nooit meer wat van d'r, dan toch blijkbaar niet.

Roosch

Berichten: 36635
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 15:48

Arme Anouk!
Zet mij maar gewoon in je naam Tong uitsteken dan vraagt ze wie is Roos? O dat is een meiske dat ik al heel lang ken (enzovoorts..Tong uitsteken )Heel aardig meisje Tong uitsteken
Maak haar maar lekker jaloers en laat haar dan vallen! Lachen
Ik wil wel helpen Haha!
Groetjes roos de doos Knipoog

Your life is your own
You're in charge of yourself

[BEU] [FOTO] Onze reis naar Fins Lapland!


_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 15:56

Anouk even een vraagje, je zegt dat je die vriendin 10 jaar geleden een keer tegen kwam, toen was je 5 jaar dus???

Maargoed ik zou haar lekker laten gaan, desnoods zeg je een keer tegen haar dat je geen behoefte meer in contact heb met haar en verteld haar waarom. Wie weet bekeert ze ineens

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 16:26

een vriendschap die overgaat is altijd naar. Alleen al omdat je samen natuurlijk heel veel meegemaakt hebt. Maar het is wel duidelijk dat dit geen stand houd.
Vergeet niet dat elk mens veranderd in zijn doen en laten en als het zo gaat als nu, ben je denk ik gelukkiger zonder haar.
Niet te druk om maken en laat haar voor wat het is.
Wie weet komt ze vroeg of laat zelf eens met een initiatief omdat ze je mist.

http://www.helpmijnpaard.nl Osteopathie en paardrijlessen omg Apeldoorn eo

evatjuuh

Berichten: 446
Geregistreerd: 01-07-04
Woonplaats: egmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 16:53

hey

ik heb dit ook mee gemaakt met een langere vriend schap van af peuter al vriendinne ik ree paard zij niet (ook egt heel moeilijk dan oor )
zij woonde tegen over mij 10 stappen en was bij haar binne egt niet uit elkaar te halen ook niet toen wij 2 waren maar toen zij naar de hoogere school ging (ik niet ik naar groep 8 zu is namelijk 2 maanden ouder al mij) begreep zij ineens niet mee zij voelde zig perfeckt en ik niet maar in een k*t klas en gepest enz enz ....ik heb het heel moeilijk in de eerste gehad want wert er ook gepest er waren egt groepjes en daar hield ik niet van ......maar ik ben heel boos op haar geweest om dat ze me kei hard liet vallen voelde me aleen enz enz..en heb haar nooid meer gebelt ik had zo iest van ik vergeet haar wat egt de eerste tij heel moeilijk is precies als je egt iemand nodig heb..ik sprak haar nooid meer (ben verhuist en woon nu 200 meter van haar )......... dus nu ik in de 2 de zat (nu naar 3 de ga) heb ik een meisie ontmoed waar ik super mee kan op schieten doen alles zamen (al woon ik ver weg )zij net zo gek van paarden als ik *LOL* Haha! dus heel gezelig maar ze deed me weer verdriet toen ze na 3 jaar weer op dook en zij jah ik mis je en dit en dat (ik had eigelijk zak maar lkkr in de strond maar jah dat kon ik niet maken) ik ben met haar uit geweest en was heel leuk en heb er daarna (4 weken niet meer gesproken)

dus ik vind het nog leuk maar zij vind paarden egt super saai dus mag nix vertellen najah ik vindhet nu wel best ...

ik zouw laten vallen reken er wel op dat het pijn doet ........ zal voor je duimen Haha!

groetjes eva

DYSLECKT ..DUS NIET ZEUREN..
love hrappur mijn schat

noukske

Berichten: 797
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-04 18:19

Hoi,
We kennen elkaar indd al vanaf ons 5de.
(werd bijna zes, zij is 1 jaar ouder)
Toen liep ik al in paardrijkleding rond hihi.
We kwamen elkaar tegen bij een kennis met paarden waar ik soms heenging. Eventjes op die vraag van alacarlion,
Zij vroeg of ik het wel op prijs zou stellen als ik die tip van anderen zou krijgen. Om eerlijk te zijn: Ja.
Ik vind dat als je een tip geeft je wel moet weten waar je over praat.
Als bijvoorbeeld een andere vriendin van mij dat had gezegt, die concour springt Z en verschillende springpaarden heeft, had ik het op prijs gesteld.
Maar niet iemand die mijn paard niet kent en altijd bang voor haar is geweest. In elk geval toch bedankt.
Groetjes Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 85 bezoekers