angst..

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sirius_

Berichten: 10937
Geregistreerd: 09-01-01

angst..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-02 20:36

het is maar een gevoel. maar wat doe je met een depressieve beste vriend die een moeilijk leven heeft gehad en nu vage namen gebruikt op msn zoals mayby i should die?
juist, bang zijn..
wie weet wat ik moet doen? hij zei me geen zorgen om hem te maken maar ik weet het niet..
ik zou het op prijs stellen als mensen die hem en mij kennen er niks over zeggen irl want ik wil niet met mijn gevoel rondstrooien maar ik ben zo bang om hem te verliezen of dat hij enge dingen gaat doen Huilen


jouw te zien glimlachen
is voor mij voldoende
jouw ogen te zien stralen
en jou te horen praten
maakt voor mij alles vertrouwd
en als ik niet verder wil
ben jij er voor me
om me te steunen
en onbewust te laten weten
dat ik niet zonder je kan.



Gaby
Berichten: 3384
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 22:00

ik ben soms ook depressief , en weet een beetje hoe je je dan voelt.
ik ken die jongen niet irl , maar ik kan misschien wel iets zeggen.

als je het echt helemaal niet meer ziet zitten ( zoals jouw vriend ) , zit je vaak niet op woorden als ' met zelfmoord ( om het recht-toe-recht-aan-te zeggen ) los je niks op ' te wachten. die jongen denkt blijkbaar van wel ( dat kan ik fout hebben ).

ook zit je vaak niet te wachten op woorden als 'ga eens met een psycholoog praten ' .
veel mensen ( ook niet-depressieve mensen ! ) willen niet met een psycholoog praten , omdat deze mensen , volgens hun idee , niet hebben meegemaakt , wat zij nu meemaken ( de psycholoog kan niet 'meevoelen' en veel mensen zitten er niet op te wachten hun prive-leven met onbekenden te delen ).

wat kun je misschien wel doen ?

je kent hem irl , dus je weet wel een beetje wat hem bezighoud , denk ik.
misschien heb je zelf ook wel een depressieve peiode meegemaakt. in dit geval , kun je misschien op een goed moment met hem hierover praten.
laat hem weten dat je met hem meevoelt , maar probeer geen wonden te helen ( ga geen schooljuffrouw spelen of zo iets ).

ook kun je misschien tegen hem zeggen , als je denkt dat het moment daar is , dat het jou veel pijn zou doen als hij 'weg zou gaan'. ga hierbij niet smeken en dring je niet aan hem op , maar zeg het rustig en laat hem er over na denken. misschien komt hij dan tot een verstandige conclusie.

ik hoop dat ik niks kwetsends heb gezegd. zo ja , dan bied ik mijn excuses hiervoor aan.
ik hoop dat het snel beter zal gaan met die jongen.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 23:48

Eerlijk aan hem vragen waarom hij dan dat soort nicknames op MSN gebruikt terwijl hij zegt dat jij je geen zorgen hoeft te maken....

Probeer een eye to eye gesprek aan te gaan en alles bij jezelf te houden. Daarmee bedoel ik dat je aan geeft dat jij bang bent. Dat jij denkt dat er iets is en daardoor bang bent dat ie iets geks gaat doen. etc etc.
Misschien komt ie los en wil hij zijn evt. probleem met jou bespreken.

Ik wens je iig veel sterkte en wijsheid toe.

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

divana

Berichten: 948
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 23:52

op dit moment ken ik iemand die ook errug depri is, dat is iemand waarvan ik zoveel hou!! En hij zegt ook van was ik er maar nooit geweest en dat soort dingen. Misschien kan ik je helpen omdat ik nu ook in zo'n situatie zit.

Als hij zulk soort dingen zegt, moet je er niet al te diep op in gaan, daar maak je jezelf ook kapot mee, luisteren zal hij niet.

Je moet hem wel laten voelen dat hij heel speciaal is, speciaal zoals geen ander is en dat je m echt nodig hebt.

Afleiding, ga leuke dingen met hem doen, ga leuke gesprekken met hem aan, klinkt misschien heel egoistisch maar als jij het over leuke dingen hebt dan zal hij zich ook vrolijker gaan voelen

en ff voor jezelf, maak van zijn problemen niet jouw problemen, t is heel moeilijk ik weet het, ik heb er ook heel veel moeite mee maar als je van zijn probs jou probs maakt word jij misschien ook depri en heeft ie niets meer aan jou!! Probeer een beetje afstand (niet teveel) van zijn problemen te houden en vooral niet erover doorgaan.

K hoop dat ik je n beetje heb kunnen helpen als je nog iets wilt weten ofzow of wilt praten kan je me altijd pb-en

KUSZIES SASKIA HOEFJES DIVANA!


XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-02 00:25

Ik ben er ook geweest, wil overigens niet zeggen dat alle gevallen hetzelfde zijn, maar ik heb ook met de vraag rondgelopen waarom ik nog leef na alles wat er gebeurd is. Ik wilde er ook een eind aan maken, dat heb ik mensen ook laten weten, en daar heb ik aan de ene kant spijt van, en aan de andere kant weer niet. Ik heb er wel spijt van omdat ik mensen bang heb gemaakt, maar ben er wel achtergekomen dat er veel mensen zijn die me erg zullen missen, en ze hebben me geholpen de leuke dingen van het leven te laten zien. Dat het niet allemaal kl*te is. Wat ik wel een aantal maanden heb gedacht. Ik had al meerdere malen uitgestippeld hoe ik het zou doen en hoe het zou zijn als ik weg was. Ik kon mijn ouders dit niet aandoen. Na het verlies van mijn broer was ik het enige wat hen nog op de been hield.
Misschien zijn deze acties van die jongen wel een schreeuw om aandacht. Je weet het nooit zeker, maar je kunt het natuurlijk proberen. Overigens heeft men het vaak over de vraag of ze misschien wel dood moeten gaan. Dit resulteert vaak op veel aandacht van zijn of haar omgeving, waarna het weer allemaal koek en ei is.

Ik hoop dat zijn problemen niet zo erg zijn. Probeer erover te praten als een vriendin, niet als een schooljuffrouw of psychiater. Daar heeft hij waarschijnlijk geen behoefte aan. Ik heb nu weer doelen in het leven en ben van plan die te realiseren. Misschien heeft hij dat ook nodig.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Sirius_

Berichten: 10937
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-02 12:41

bedankt voor de reacties. gisteren leek alles goed te gaan, ik bedoel hij was vrolijk, we hebben afgesproken om volgende maand op vakantie te gaan met nog 3 anderen, niks depri meer. maar zat ik gister avond met hem te chatten, krijg ik een berichtje van een ander binnen (noem hem ff h)- een goeie vriend van mij en zijn beste vriend (dacht ik dan) - dat hij h helemaal verrot heb lopen schelden, gedreigt hem in elkaar te slaan. en waarom? omdat h een opmerking had gemaakt over god want die jongen is in ene heel gelovig, sinds 2 weken ofzo, en h niet en ze hadden een meningsverschil daar over. ik antwoordde naar h dat kan hij niet hebben getypt, zo is hij niet, niet zoals ik hem ken. en toen vroeg ik mezelf af, ken ik hem dan wel?
als iemand binnen een dag zo kan omslaan.. is dat wel normaal? Scheve mond

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 13:05

Ik ken die jongen niet dus ik kan weinig zinnigs zeggen wat je zou kunnen doen. Ik kan alleen maar zeggen: probeer eens met hem te praten als hij dat wil. Jij kent hem heel goed dus misschien dat je hem kunt helpen.

Geen onderschrift.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _San87_, cariena1, ComscoreBot, fnpetter1990, Indy_Mouse_9, JudithGigi, Malle_meid, Manou, Mrskiwi, Rooss_24, Tomboy0, xPabloBokt, Zebrastreep en 72 bezoekers