Hoeveel eten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

chillaxing

Berichten: 3954
Geregistreerd: 17-08-03

Hoeveel eten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-04 12:58

Hoii ..
Zondag moet ik op ponykamp en ik weet dus niet hoeveel eten Givanni mag hebben. De baas zegt als ze 3 kilo per dag krijgt is het goed Scheve mond Zoveel eet het paard van me nicht en die is 1.74.. Ik dacht zel aan een halve kilo biks 's ochtend en een halve kilo melange 's middags en 's avonds een halve kilo biks.. Of zou dat teveel zijn voor een pony van 1.20 die elke dag rijd? Voor meer info over de pony kan je in mijn profiel kijken

                    What doesn't kill makes you stronger..


Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 13:05

Je moet hem gewoon geven wat hij anders ook altijd krijgt. Niet opeens meer of minder geven. Als de baas altijd 3 kg geeft waarom zou je dat dan veranderen? Die pony is eraan gewend, toch??

chillaxing

Berichten: 3954
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-04 13:10

Hij heeft nog nooit 3 kilo gehad.. Altans als ik heb voer krijgt hij hetzelfde als ik net zei een halve kilo per keer

                    What doesn't kill makes you stronger..

ellepel

Berichten: 47325
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 13:12

denk dat je zo wel goed voert.. even kijken wat ze daar aan hooi krigjen en of ze ook dik in het gras staan.
dan kun je denk ik ook wel terug naar smorgens en sávonds een halve kilo biks

Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 13:22

ow, sorry verkeerd begrepen.

Ik bedoel alleen dat je die pony gewoon moet geven wat hij anders ook krijgt. En wat Ellepel ook zegt, als er voldoende gras is kan ook wat minder geven. Ligt ook aan het rijden wat je dan doet, het is met ponykamp toch meestal lekker rustig rijden i.p.v. zwaar aan het werk. Dus gewoon aanpassen.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 13:25

Idd, waarom ineens meer gaan voeren ?
Als de pony niet van arbeid veranderd, in dezelfde wei blijft staan etc, hoeft het voer ook niet omhoog.

Gewoon blijven voeren wat ie nu krijgt als verder alles hetzelfde blijft, behalve dat jij weg gaat

chillaxing

Berichten: 3954
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-04 13:34

Ik voor hem dus maar heel weinig en ik weet niet wat ze normaal krijgt.. Dan zegt hij weer dat ze 3 kilo moet en dan weer dat ze maar een handje per dag mag Scheve mond Ik word echt zo moe van die vent

                    What doesn't kill makes you stronger..

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 13:39

Gewoon blijven voeren wat je nu voert, en pony in de gaten houden.
Je hebt wel van die voerschema's maar daar geloof ik niet zo in, ik voer liever op het oog. Dus gewoon kijken hoe de pony er bij staat, de conditie is e.d en daar je voer op aanpassen

banish

Berichten: 965
Geregistreerd: 09-03-01
Woonplaats: Leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 13:41

Davanni"]
Hij heeft nog nooit 3 kilo gehad.. Altans als ik heb voer krijgt hij hetzelfde als ik net zei een halve kilo per keer
[/quote]

[quote="Davanni schreef:
Ik voor hem dus maar heel weinig en ik weet niet wat ze normaal krijgt.. Dan zegt hij weer dat ze 3 kilo moet en dan weer dat ze maar een handje per dag mag Ik word echt zo moe van die vent


Sorry,maar ik snap het niet meer Blond

Banish-foto's van Gera in mijn profiel!!!

WWW.HUIZERD.NL/KONIJNEN

chillaxing

Berichten: 3954
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-04 13:42

Idd.. Maar die pony is nu veel, veelste dik.. ik heb al zó vaak gezegt dat ie minder moet voeren maar hij denkt dat hij het altijd zelf beter weet. Iedereen zegt het trouwens hoor.. Scheve mond

                    What doesn't kill makes you stronger..

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15443
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 17:43

3 kg krachtvoer voor een pony die recreatief bereden wordt, vind ik persoonlijk erg veel Verward
Mijn arabiertje krijgt 1 kg per dag, meer dan genoeg, terwijl ze toch snel mager wordt.
Ik zou toch nog eens overleggen met de eigenaar voordat je op kamp gaat. Grote wisselingen in voer zijn niet goed, en een omschakeling van 3 naar 1 kg is wel erg groot.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 18:47

Nu al veel te dik.. krijgt 1 kilo biks en een halve kilo melange...

Haal er eerst maar een halve kilo biks af, als je dat er door kan krijgen bij die man. Het is je verzorgpony neem ik aan ?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Armani1985, Bytespider en 126 bezoekers