hond (1,5jr) met epilepsie, iemand ervaring?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

hond (1,5jr) met epilepsie, iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-04 19:21

onze hond heeft epilepsie, teminste hij heeft nu in 3 maanden tijd ongeveer 3 aanvallen gehad.
Hij is nog jong, 1,5 jaar.
Weet iemand meer over epilepsie?
Onze dierenarts zei dat hij pas in aanmerking komt voor medicijnen als hij meer dan 1 x in de 2 weken een aanval krijgt.
De aanvallen zijn erg zwaar die hij krijgt.. zou hij er oud mee kunnen worden?
Ik ben heel erg verdrietig en maak me erg ongerust..
Ik wil hem nog lang niet kwijt.. !!

Mi Caro Mexx & Skyfall LM
Wat een rijkdom als je 2 zelf gefokte paarden in de wei hebt staan... **Trots**


CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 19:26

wij hebben een kat gehad met epilepsi
was erg zielig, had omde twee a 3 dagen een aanval en meestal sn8s
lag altijd op de trap te slapen, t domme beest, want dan hoorde je sn8s dus ineens ... bonkerdebonkbonkbonk!!!
viel dat ding tijdens een aanval van de trap
medicijnen sloegen niet aan
maar ze is wel redelijk oud geworden
ze was door het vallen wel deels verlamd geraakt .. maar ook als we haar in de huiskamer hielden, ging ze nog op tv of kasten liggen waar ze ook weer afviel
was n beetje een hopeloos beestje
en was gedumpt door andere mensen
ze heeft naar mijn weten nog n heerlijke tijd gehad bij ons Knipoog
maar elke epilepsie is anders..

Authentic

Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 19:29

Onze Jack Russel heeft op 2 of 3-jarige leeftijd 1x een aanval gehad, maar daarna nooit meer Verward . Ik kan je helaas niet helpen dus...

Morgen.
...

Glorie.

sans6

Berichten: 7894
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Winkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 19:58

kan het geen calcium-tekort zijn?? Wij hadden een pony die daar last van had, en zulke aanvallen had, net epilepsie!

You're immortal until proven otherwise

Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-04 20:12

sans6 schreef:
kan het geen calcium-tekort zijn?? Wij hadden een pony die daar last van had, en zulke aanvallen had, net epilepsie!


nee het is een aanval, hij is ook na elke aanval door de dierenarts onderzocht en die heeft het ook vastgesteld.
Hij begint te rennen, gaat dan stuiteren, valt op de grond of knalt ergens tegaan, en gaat dan heel hard shaken, slijmen, ogen wijd open en hij plast.. het is echt heel erg eng.. we durven hem nu ook niet meer alleen te laten..

Mi Caro Mexx & Skyfall LM
Wat een rijkdom als je 2 zelf gefokte paarden in de wei hebt staan... **Trots**

twinducklin
Berichten: 2339
Geregistreerd: 30-04-02
Woonplaats: Zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 01:49

Wij hebben een hond gehad die ook last van epelepsie-aanvallen had.. Bij haar was het meestal zo dat ze vaak een aanval kreeg als ze zich te druk maakte (bijv te lang doorspelen, vooral met warm weer) we probeerden dat dan ook te voorkomen, want natuurlijk niet altijd lukte..
Ze kreeg ongeveer iets van 1 keer per maand zo'n aanval (in begin) Wat bij haar hielp was haar oppakken en tegen je aan houden, en ondertussen rustig tegen haar praten.. Het leek dan in ieder geval altijd of ze sneller weer " uit" de aanval was.. (weet natuurlijk niet hoe groot je hond is, onze was maar een kleine dwerg poedel) Toen ze ouder was (jaar of 12) kreeg ze ineens super veel aanvallen achter mekaar (in een nacht iets van 6 aanvallen, en dan ging dag erna door) Toen heeft ze dan ook medicijnen gekregen.. Ze is nog 14 jaar geworden, redelijk oud dus..

Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-04 17:59

twinducklin schreef:
Wij hebben een hond gehad die ook last van epelepsie-aanvallen had.. Bij haar was het meestal zo dat ze vaak een aanval kreeg als ze zich te druk maakte (bijv te lang doorspelen, vooral met warm weer) we probeerden dat dan ook te voorkomen, want natuurlijk niet altijd lukte..
Ze kreeg ongeveer iets van 1 keer per maand zo'n aanval (in begin) Wat bij haar hielp was haar oppakken en tegen je aan houden, en ondertussen rustig tegen haar praten.. Het leek dan in ieder geval altijd of ze sneller weer " uit" de aanval was.. (weet natuurlijk niet hoe groot je hond is, onze was maar een kleine dwerg poedel) Toen ze ouder was (jaar of 12) kreeg ze ineens super veel aanvallen achter mekaar (in een nacht iets van 6 aanvallen, en dan ging dag erna door) Toen heeft ze dan ook medicijnen gekregen.. Ze is nog 14 jaar geworden, redelijk oud dus..


ja onze hond maakt zich ook druk voordat hij een aanval krijgt, maar de DA zegt dat het er niets mee te maken heeft.
Ook gaat hij van te voren zitten hikken, en wordt druk.
Ik denk ook dat er wel een verband is tussen zijn gedrag en die aanvallen.

Mi Caro Mexx & Skyfall LM
Wat een rijkdom als je 2 zelf gefokte paarden in de wei hebt staan... **Trots**

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 19:00

Misschien eens bij een homeopaat vragen? Misschien kan hij iets preventiefs voorschrijven; je weet het maar nooit! Heb het met een hond ook gehad, maar niet zo frequent (paar keer per jaar).


twinducklin
Berichten: 2339
Geregistreerd: 30-04-02
Woonplaats: Zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 11:32

Wij hadden ook altijd het idee dat er verband lag tussen gedrag en die aanvallen.. Ook omdat het gewoon altijd zo was, als ze zich druk maakte dan kreeg ze weer een aanval. Niet altijd meteen maar eigenlijk wel dezelde dag nog.. Ik heb geen idee wat je er tegen kunt doen (behalve medicatie, maarja die worden pas voorgeschreven als het echt heel erg vaak voorkomt net wat je zegt)
En over het alleen laten, tja je kunt er gewoon niet altijd bij zijn.. Daar kun je niet wat aan doen lijkt me..
Bij mijn hond was het echter niet zo dat hij eerder dood is gegaan daardoor.. Dat is namelijk ook niet uiteindelijk oorzaak geweest.
Ik zou het gewoon goed in de gaten houden, kijken of de aanvallen niet meer worden enz.. Meer kun je toch niet doen. Sterkte ermee!!

Avanti_haf

Berichten: 427
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Katwijk aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 13:56

Als jij wilt dat je hond medicijnen krijgt dan moet je dat gewoon doen desnoods bij een andere arts .de hond moet ze dan wel levenslang blijven slikken.mijn hond heeft ze ook iets van 7 jaar geslikt

Wij hebben een nieuwe hobby.... paardenvoetbal... zie topic paardenvoetbal in haw

Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-04 09:48

Avanti_haf schreef:
Als jij wilt dat je hond medicijnen krijgt dan moet je dat gewoon doen desnoods bij een andere arts .de hond moet ze dan wel levenslang blijven slikken.mijn hond heeft ze ook iets van 7 jaar geslikt



dat is het nou juist, (alle) artsen (tot nu toe) schrijven ze pas voor als de aanvallen geleidelijk komen, dus 1 x per 2 weken ofzo, maar dat is nog niet zo.. we schrijven nu alles op, en dan kijken ze of hij in aanmerking komt, hij zit er natuurlijk wel vanaf zijn 1e levensjaar heel zijn leven aan vast, en hij komt er ook niet meer vanaf.
Snap je?

Mi Caro Mexx & Skyfall LM
Wat een rijkdom als je 2 zelf gefokte paarden in de wei hebt staan... **Trots**

Funnygirl
Berichten: 579
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 17:27

Wij hebben een new foundlander gehad die epilepsie had. Kreeg echter maar een paar aanvallen per jaar (althans die wij zagen) Dan was hij totaal van de wereld. Hebben echter nooit overwogen om medicijnen te geven. Hij is 5,5 jaar geworden maar had toen bot kanker. Als het niet erger wordt zou ik voorlopig nog geen medicijnen gaan geven. Die van ons leek alsof hij de marathon in 5 min had gelopen maar heeft hier nooit iets aan over gehouden.

nadezda

Berichten: 1852
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 19:51

Wij hebben ook een hond gehad die op 5 jarige leeftijd epelepsie kreeg en we kregen daar medicijnen voor die hij dagelijks moest nemen.
Hij is 15 jaar geworden en oveleden aan kanker.
Dus met de epelepsie kunnen ze heel oud worden, er zijn erg goede medicijnen voor.
Als je wil kan ik misschien wel achterhalen hoe het medicijn heette?

twinducklin
Berichten: 2339
Geregistreerd: 30-04-02
Woonplaats: Zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 02:20

Mja er zal een goede reden achter zitten waarom ze nog geen medicijnen krijgt.. Ze komen er inderdaad nooit meer vanaf, en waarom medicijnen geven als het niet echt noodzakelijk is.. De aanvallen zijn misschien dan niet goed, maar het slikken van die medicijnen zeker ook niet..

Onze hond kreeg ook nooit medicijnen, (en die had het ook van een jaar of 2) pas nadat ze echt een nacht begonnen is met aanvallen en daar eigenlijk niet meer uitkwam totdat de medicijnen aansloegen.. Toen was ze een jaar of 12.. Al die jaren heeft ze dus gewoon zonder medicijnen gedaan en ze heeft nooit wat overgehouden aan die aanvallen..
Succes ermee!!

Naomi21

Berichten: 2493
Geregistreerd: 05-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 11:51

ons bastaardje is er 16 meegeworden zonder medicatie...

Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-04 19:27

geweldig, ben opgelucht.. het is gewoon zo akelig om te zien!! maar in ieder geval bedankt!!!

Mi Caro Mexx & Skyfall LM
Wat een rijkdom als je 2 zelf gefokte paarden in de wei hebt staan... **Trots**


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot en 86 bezoekers