wratjes!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

wratjes!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-02 15:48

Tallie heeft ineens allemaal kleine wratjes op dr neus zitten, moet ik die gewoon laten zitten, worden het er steeds meer, moet er een DA naar kijken?????

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 15:50

Nee hoor er hoeft geen DA naar te kijken. Ze gaan vanzelf ook weer weg. Komt vaker voor bij jonge paarden. Helemaal niet ernstig...alleen een stinkgezicht. En ik heb me laten vertellen dat het bij paarden voorkomt met een verminderde weerstand. Vitaminekuurtje misschien?

Rivendell

Berichten: 6820
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 19:39

Heb ooit een oud trucje geleerd van een oude paardenfokker. Je plukt wat paardenbloemen, breekt de steel doormidden zodat het witte spul eruitkomt en dat smeer je op de wratjes.
Klinkt gek, maar het hielp prima bij mijn Welshje.

tiaa
Berichten: 29
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 17:18

Je kan gewoon wratten middel bij de drogist halen wat je ook voor je zelf kan gebruiken.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 17:49

tiaa schreef:
Je kan gewoon wratten middel bij de drogist halen wat je ook voor je zelf kan gebruiken.


Nou dat doet me een partijtje zeer al je het bij jezelf gebruikt! En dat wil je op de neus van je paard smeren? Lekker ben jij!

Gewoon geduld hebben, ze vallen er vanzelf af.

irma

Berichten: 115
Geregistreerd: 29-03-02
Woonplaats: soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 20:28

Bij jonge paarden komen wratten voor. Vooral als ze een verminderde weerstand hebben. Bij oudere paarden kunnen het sarcoides zijn.
Ik weet niet hoe oud jouw paard is. Laat het anders toch maar door een dierenarts nakijken. Mijn paard van 10 jaar heeft sarcoides. Ze is momenteel onder behandeling bij de paardenkliniek in Utrecht. Ze krijgt
4x injecties met BCG met tussenpozen van ongeveer 4 weken. Ik moet zeggen het gaat erg goed.