leren western singel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vigel1

Berichten: 703
Geregistreerd: 25-02-04
Woonplaats: Heijningen

leren western singel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-04 23:03

hoi

Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe singel en nu
zag ik een mooie leren singel, maar ik weet helemaal niet wat daar de voor en nadelen van zijn
Wie o Wie kan mij hiermee helpen


alvast bedankt

Groetjes
Liane

patriciavg
Berichten: 114
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 01:52

Ik vind het nadeel van een leren singel dat het sneller schuurt (weet niet of hetgeenjehebt gezien iets van bont erom heen heeft?), het niet echt zacht materiaal is (en aangezien de singel zich toch op een redelijk gevoelige plek (achter de elleboog) bevindt...), als het nat wordt en te snel opdroogt erg veel last heeft van slijtage en je er veel onderhoud aan hebt... Tja... wat nog meer.
Laat ik het zo zeggen... het heeft niet mijn voorkeur aangezien de bovenstaande redenen al meer dan genoeg aanleiding geven het niet te gebruiken. Om meteen mijn 'voorkeur' wel mee te geven: ik gebruik een neopreen singel; makkelijk schoon te houden, redelijk zacht, bij goed gebruik weinig slijtage... wat wil je nog meer???

Succes!

DubbelFun

Berichten: 88764
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 10:36

Leer hoeft echt niet te schuren hoor, als je maar een goeie hebt. Ik heb een Torsion singel met voorgevormde beenuitsparingen, bekleed met heel zacht soepel leer.
Afbeelding

smax
Berichten: 3139
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 17:46

Ben zelf altijd voor neopreen geweest, maar nu ik die foto van hierboven mij heb gezien, moet ik zeggen, zo 1 wil ik ook

vigel1

Berichten: 703
Geregistreerd: 25-02-04
Woonplaats: Heijningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-04 11:03

Bedankt allemaal ben weer een stuk wijzer geworden
(is trouwens een hele mooie leren singel SugarMiss )