Kliko Race op 't Stratumseind - Eindhoven

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Kliko Race op 't Stratumseind - Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-04 09:23

Gisteravond ben ik even naar de stad gegaan om de primeur van het jaar mee te maken: de Palm Kliko Race. Gesponsord door jawel het biermerk met de grote blonde trekpaarden Haha! Het was een nieuw alternatief voor de vroegere kamelenraces die op last van de dierenbescherming zijn afgeschaft (ik geloof dat het iets te maken had met het beschadigen van de voetzolen van de kamelen op de straat).
Wat houdt het in en hoe gaat het in zijn werk: men neme vier trekpaarden met bellentuig en zetten die elk voor een grote maat groenbak met extra grote wielen en een soort burry eraan gemonteerd Cool
Elke kroeg (voor de niet-Eindhovenaren: 't Stratumseind is een straat met alleen maar kroegen, cafe's en eetgelegenheden, het uitgaanscentrum van Eindhoven) heeft een team dat het al dan niet verkleed opneemt tegen een ander team, winnaars gaan uiteraard door naar de finale. Je klimt in de groenbak als was het een soort van Romeinse strijdwagen (veel mensen waren dan ook verkleed als Romeinse ridder/ster, koning(in) oid.) neemt de leidsels in handen en daar ga je dan in flinke draf twee aan twee over de met vloerbedekking beklede straat (tegen het uitglijden). De paarden werden geleid aan halstertouwen en de begeleiders moesten nog flink rennen om ze te kunnen bijhouden!
Het was natuurlijk behoorlijk warm, vooral in het begin van de avond, dus de paarden zweetten flink, maar ze werden wel steeds afgelost. Er werd natuurlijk behoorlijk veel ge'kletst' met de leidsels op de konten maar volgens mij waren de paarden stoicijns genoeg om zich daar niet al te veel van aan te trekken Knipoog

Hier nog een stukje en een foto uit het Eindhovens Dagblad van afgelopen maandag 2 augustus:

"Paard met kliko over Stratumseind
Maandag 2 augustus 2004 - Werkpaard Ideal heeft gistermiddag het parcours op het Stratumseind verkend. Overmorgen wordt daar de traditionele race tussen de 32 horecabazen van de uitgaansstraat gehouden. Voor het eerst wordt er met een vuilnisbak achter werkpaarden geraced. Op de foto test Remi Lafaire - die namens café Little Duck gaat deelnemen - het parcours op gladde plekken. Het paard wordt in de gaten gehouden door Lambert Theunissens zoon Patrick. Volgens bedenker Emilio de Vlam van het gelijknamige productiebedrijf wordt er woensdag hoogstwaarschijnlijk zo'n zeshonderd meter projecttapijt op het parcours gelegd. „Er lag bij toeval een stukje, en het paard reageerde daar erg goed op.“ Eerder was de organisatie van plan om de straat vol te leggen met zand.
"

Afbeelding

Ik ben wel benieuwd of er meer Bokkers waren en wat die er van vonden?

"Many people don't know this, but it's possible to read something you don't agree with on the internet and simply move on with your life."


Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 10:38

Ik heb het wel aangeplakt gezien langs de weg als ik naar mijn werk ga. Maar ik ben er niet geweest. Was het leuk ja?

*Offtopic* Toen ik je titel zag, dacht ik kliko race? Dat is namelijk de bijnaam van mijn paard. En ik zag hem al door de bocht gaan! haha

:D M2 + 8 :D

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 10:39

Is dat trouwens ter vervanging van de kamelenrace??

:D M2 + 8 :D

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-04 11:24

Haha, beetje verwarrend dus, die titel Knipoog
Ik vond het wel een leuk idee, zeker voor herhaling vatbaar!
Enne ja het is ter vervanging van de kamelenrace, zoals ik al schreef.

"Many people don't know this, but it's possible to read something you don't agree with on the internet and simply move on with your life."

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 12:03

Nee, ik had wel willen gaan, maar had er helaas geen tijd voor. Ik had de aanplakbiljetten gezien en vroeg me al af hoe dit eruit zou zien...

* To Belg, or not to Belg *

Pauline
Berichten: 12186
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 12:40

Het valt mee dus...Ik vond die kamelenrace maar matig eerlijk gezged, en hier was ik ook niet zo kapot van.
Het werd verboden met kamelen opmdat dieren niet voor vermaak mogen worden gebruikt van de DB, maar paarden mag blijbaar wel Verward

Ach als ze echt die paarden hebben gewisseld en er geen paniek was, prima. Maar te vaak zie je in deze evenementen toch dat de dieren niet goed worden verzorgt, bv geen water ofzo, daar heb ik dan echt een hekel aan.

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-04 21:38

Nee paniek was er niet, het verliep allemaal prima.
Ik heb er op zich niet zo'n moeite mee, de eigenaren waren erbij en de paarden werden geleid, of ze water tot hun beschikking hadden weet ik eerlijk gezegd niet...
Tsja, waar trek je de grens, maneges en verhuurbedrijven genoeg waar de paarden ook met dit weer uren achter elkaar moeten werken in het stof... Haflingers en Fjordjes die zo'n giga huifkar met twintig man door het mulle zand moeten sjouwen... Voor vermaak van toeristen.
Maar goed ik dwaal af, anyways: Dan steekt een avondje de straat af draven daar nog helemaal zo slecht niet bij af!

"Many people don't know this, but it's possible to read something you don't agree with on the internet and simply move on with your life."


bora

Berichten: 1386
Geregistreerd: 30-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 21:44

Ik had ook willen gaan kijken, maar helaas door een zwaar gekneusde en verrekte enkelbanden ben ik tot een week bankzitten veroordeeld.

Maar het leek me wel een leuk, komisch gezicht.

Bora

Het is niet erg iets moois te verliezen beter verliezen dan dat je het nooit hebt gehad. (Heilige anthonius van Rowwen Hèze)

muppetmayo

Berichten: 3385
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: moordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 21:52

whahaha lijkt me echt leuk om te zien!!! ik zou stiekum ook nog wel mee willen doen whahaha

Onderschriftloos....

Onassa

Berichten: 6303
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Aan de rand van het grote enge bos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 11:03

Heel leuk, ware het niet dat vorige week onze groene kliko gestolen is Boos!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Annash, JeRekers, JudithO, Mark0919, Rije en 42 bezoekers