kreupel bij keuring

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
leisy
Berichten: 3
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: omg sittard (limburg

kreupel bij keuring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-04 13:00

hoi,
ik heb nu al het tweede paard binnen een week laten keuren en ook deze is niet goed gekeurd door de dierenarts.
ik zal even uitleggen waarom.
toen ik daar kwam had ze al links achter een hoefijzer af.
en dat was op maandag en dinsdag zou ze gekeurd worden.
de zondag ervoor heeft me kennis haar op de harde grond laten draven op de volte en toen was er niets aan de hand.
maar bij de dierenarts draafde ze met links voor kreupel op de volte op de harde grond.de dierenarts zei dat het niet aan het ijzer kon liggen,want op dat been is ze waarschijnlijk vroeger een keer hoefbevangen geweest(was te zien op de foto van 2 jaar terug)
de dierenarts zei dat het geen zin zou hebben om terug te komen als ze wel fatsoendelijk beslagen was.
nou heeft de eigenaar haar gister laten beslaan en haar vanmiddag op de volte gepakt in draf.en ze liep weer normaal allebei de kanten.rara hoe kan dat?zou de dierenarts dan toch voor 1 keer ongelijk hebben gehad en zou het dan over zijn?
wie kan mij tips geven,want ik zou dit paardje heel graag willen maar ik ga het gebruiken voor de springsport dus ze moet wel in orde zijn.
hopelijk reageert iemand
groetjes daisy

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 13:01

Ik zou verder gaan kijken en een andere DA inschakelen.
Desnoods nogmaals foto's laten maken.
En als ze verder goed is en jij het risico aandurft zou ik haar gewoon kopen.

dorothee
Berichten: 38
Geregistreerd: 14-05-04
Woonplaats: brasschaat Antwerpen Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 14:24

laat hem eens keuren door meerdere DA's niet iedereen ziet een bepaalde "fout"

veel succes!!!!!!!

yolande

Berichten: 309
Geregistreerd: 04-08-04
Woonplaats: Egmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 15:00

Je kunt hem nog een keer laten keuren maar ik zou zoeken naar een ander paard!

leisy
Berichten: 3
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: omg sittard (limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-04 22:39

hoi,
oke maar k was nog 1 ding vergeten te vertellen.
ze is een hele tijd alleen maar recreatief bereden en heel af en toe een sprongetje.en nu heb ik zaterdag en maandag goed met haar gesprongen vooral maandag,en dan kan het misschien ook zijn dat ze dinsdag stijf en onregelmatig liep van de spierpijn in combinatie met het losse ijzer toch?
groetjes daisy

daylee

Berichten: 82
Geregistreerd: 30-07-04
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 20:14

Koop daar geen paard, en als de paarden afgekeurd worden is de rekening voor de verkoper! Ik zou hem nooit daar vandaan kopen als hij afgekeurd werd. Het is een mooie smoes voor hen.. dat zijn ijzer er af lag!

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 01:49

het kan wel degelijk aan t ijzer liggen had ik ook bij mijn paard, maar die was verder op de fotos van nu en een paar jaar geleden helemaal goed. maar als dit paard al een x hoefbevangen is geweest zou ik daar toch mee oppassen en ze is alleen nog maar recreatief gereden de laatste tijd. ik denk zelf eerlijk gezegd dat dit paard voor de recreatie een uitstekend paard is, maar jij wil de sport in en dan moet je toch preciezer zijn!hoe graag je t paard ook wilt.....wat heb je aan een paard dat niet goed is uiteindelijk?niets!
als je m perse echt wil laat m dan klinisch en rontgologisch helemaal keuren, als die dan goed is heb je zekerheid!suc6 ermee!!