Wat te doen in Giethoorn?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
PRE

Berichten: 255
Geregistreerd: 30-06-09

Wat te doen in Giethoorn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-09 14:43

Yeah eindelijk vakantie, eindelijk van dat eiland af.
Ben zelf wonend in Schiermonnikoog, en ik kan je vertellen dat het fijn is om voor de vakanties eens lekker van het eiland af te komen. :D

Wel ja, mijn vriend heeft besloten dat we naar Giethoorn gaan.
Zelf wou ik liever naar Tjechiƫ maar vriendlief durft niet in het vliegtuig, en ik wil niet zo lang in de auto zitten.

Nu gaan we dus naar Giethoorn, maar zoals man eigen moeten de vrouwen maar beslissen wat we gaan doen, want als het aan hem ligt is dat dus luieren. :D

Nu wonen hier vast wel mensen in Giethoorn, maar wat moet ik echt hebben gedaan als ik daar vandaan kom?


corientjuhh

Berichten: 9820
Geregistreerd: 19-11-07
Woonplaats: In een hunebed

Re: Wat te doen in Giethoorn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 14:45

Bootje varen, met zo'n punter of een hele lange kano tocht maken
Ik ben met schoolkamp en een paar keer gewoon in Giethoorn geweest
Met de boot vond ik het leukste :D

Dilanda D; B+1 *verkocht Duoaparte; B+7 *verkocht
Nistral B+26 (pr 198) L1+28 (pr 199,5) L2+11 (pr 193,5) M1+18 (pr 185) M2+2 (pr 183,5) nu vollop in de western naast BB springen Nobi beleerd

PRE

Berichten: 255
Geregistreerd: 30-06-09

Re: Wat te doen in Giethoorn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-09 14:46

Hij heeft zowieso een boot gehuurd daar, maar om nou echt hele dagen op een boot te zitten nee.
Veel op het water zijn doen we zowieso wel, maar is er buiten dat om ook iets leuks? :D

corientjuhh

Berichten: 9820
Geregistreerd: 19-11-07
Woonplaats: In een hunebed

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 14:56

Giethoorn in
Heel mooi :)

Dilanda D; B+1 *verkocht Duoaparte; B+7 *verkocht
Nistral B+26 (pr 198) L1+28 (pr 199,5) L2+11 (pr 193,5) M1+18 (pr 185) M2+2 (pr 183,5) nu vollop in de western naast BB springen Nobi beleerd

Marijee

Berichten: 6532
Geregistreerd: 07-01-06

Re: Wat te doen in Giethoorn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 12:16

Giethoorn is heel mooi, ben er zondag nog geweest, met een feestje :j Kano varen en gewoon in een roei bootje is ook harstikke mooi, kan je allemaal van die leuke tussenvaartjes in :j

PRE

Berichten: 255
Geregistreerd: 30-06-09

Re: Wat te doen in Giethoorn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-09 14:22

Oke dankjewel!


corientjuhh

Berichten: 9820
Geregistreerd: 19-11-07
Woonplaats: In een hunebed

Re: Wat te doen in Giethoorn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 15:04

Wanneer gaan jullie?

Dilanda D; B+1 *verkocht Duoaparte; B+7 *verkocht
Nistral B+26 (pr 198) L1+28 (pr 199,5) L2+11 (pr 193,5) M1+18 (pr 185) M2+2 (pr 183,5) nu vollop in de western naast BB springen Nobi beleerd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 16:11

Mwah in Giethoorn zelf is niet bijster veel te beleven.
Ja zomers veel Duitsers en Japanners enzo :+
Je hebt er o.a. nog de Oude Aarde, da's wel grappig... museum/winkel met edelstenen e.d.
En euh uiteraard 't Olde Moat Huus, een oude echte Gieterse boederij. (museumboerderij)
En vlakbij Gierhoorn heb je de Dwarsgracht, ook erg mooi... je kan o.a. met een pontje naar Jonen, ook leuk.
En aan het einde van de Dwarsgracht heb je restaurant de Otterskooi, kan je heerlijk eten.
Als het goed is kan je ook nog met een excursie van natuurmonumenten een rondvaart maken en langs een eendenkooi. Is ook een aanrader, erg mooi.

Je kan met de Punter over het Wiede (meren) heen. Dat is best leuk. En door Giethoorn zelf natuurlijk.

Op donderdag (vooral 's avonds) kan ik je aanraden om naar Meppel te gaan. Daar is nu iedere donderdag, Donderdag Meppeldag. De hele dag is er van alles te doen in de stad en 's avonds zijn op de pleinen en andere plekken in de stad bandjes. Altijd super gezellig en druk!

Vanuit Giethoorn kan je ook makkelijk naar de Weerribben (Kalenberg), ook erg mooi en je kan er Dr. Simon (Rick Engelkes spotten, want die woont daar :+ :D)

Via Steenwijk en Havelterberg ben je zo in Havelte, bij de Hunebedden en er is een mooie vlindertuin in Havelte.

En geen idee wanneer je er bent, maar mocht je in de tijd van CH de Wolden er zijn, ga daar dan ook heen :D Super mooi concours :j Half uurtje rijden ongeveer vanaf Giethoorn.
http://www.chdewolden.nl

Zo, nou dat was mijn Giethoorn promo wel zo'n beetje haha.
(gut, lees het net nog eens door en ik lijk niet echt enthousiast haha, daar moet je maar even doorheen lezen. Mijn moeder komt van de Dwarsgracht en mijn hele familie woont daar, of in Giethoorn... dus ik heb het inmiddels wel eens gezien daar :+ Maar voor toeristen enzo kan ik me voorstellen dat het leuk is, vooral veel mooie natuur en oude dingen. Maar qua bruisend leven en entertainment moet je er niet zijn... dan moet je toch echt richting Meppel of Steenwijk. )

PRE

Berichten: 255
Geregistreerd: 30-06-09

Re: Wat te doen in Giethoorn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-09 10:34

Bedankt voor de info!
Inmiddels ben ik al terug, en heb ik het heel leuk gehad. :D

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Wat te doen in Giethoorn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 15:06

En wat hebben jullie allemaal gedaan?
Zelf ben ik er laatst geweest met mijn werk. Erg leuke dag gehad. Prachtig dorp. Wij hebben gepunterd en gefietst.

PRE

Berichten: 255
Geregistreerd: 30-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-09 09:51

Varen varen en nog eens varen, vriendje heeft wel een eigen boot, aan veel aan terasjes gezeten, wandelen fietsen. :)
We hebben nog in die winkeltjes gekeken, naar het museum geweest, etc. :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 79 bezoekers