Thuis gaat het rijden goed (denk ik telkens: als ie zo loopt op de wedstrijd zit ie bij de eerste 3) maar kom ik dan op een wedstrijd duurt het een kwartier voordat hij aan het losrijterrein gewend is, zodat ik eindelijk aan rijden toekom. Wanneer ik dan de ring binnenrijd is er zoveel spanning dat hij helemaal blokkeerd, stil gaat staan en overal komt behalve op de hoefslag. (nageeflijkheid is dan totaal zoek). Ik heb zoveel geprobeerd en ben ten einde raad, nu we 2 jaar verder zijn en er nog niets verbeterd is.
(een dag van tevoren in de ring rijden helpt zelfs niet, wanneer ik dan de wedstrijd heb doet ie net alsof alles "vreemd" is)
Laat je paard Goed naar binnen kijken en laat haar wijken op het been. als je in de proef zit. En ze vind een bepaald gedeelde doodeng. ga dan eerst ff snel op de volte waar ze het niet eng vind het laat haar goed naar binnen kijken en wijkend voor het been naar buiten te krijgen. Ook met het inrijden gaat aan het been maken. want als ze stilstaat dat je ahar zo naar voren kan drukken. Ik weet het het is zo heel er gvetvelend. Thuis ging t ook goed maar soms ook schrikkerig maar op wedstrijden echt een ramp. En dat is natuurlijk dood zonden dus goed aan het been maken. en wijkend naar buiten rijden. Ook helpt schouderbinnen waarts goed op de zijde waar ze schrikkerig is. En dan overdreeven schouderbinnenwaarts goed met je binne been inkomen... en naar binnen laten kijken als ze onderhals er op zet en haar rug weg drukt mag je best een por geven met je been. En belonen als ze er langs is geweest. ook al ist in de proef even. het mag niet Maar dan de eerste wedsrtrijden maar geen wp door dat je beloond anders rijd je bijna ook geen winstpunten als je paard heel erg schrikt want naar een tijdje als hij meer ervaring heeft opgedaan en weet dat hij jou kan vertrouwen dan zal hij vast minder schrikkerig zijn. En veel mee nemen naar concoursen ook al doe je niet meej je kan toch veel ervaring op doen. Mijn pony is nog wel schrikkerig soms maar al een heel stuk minder.. Succes!:)