Muis is ziek.. wat kan dit zijn?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Muis is ziek.. wat kan dit zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 17:10

zoals de titel zegt. onze muis is ziek.
Het lijkt wel een soort.. zomerexceem ofzo Scheve mond
Kip heeft op zijn oortjes en in zn nek en op zn hoofdje allemaal schilfers, in zn nek is het ook kapot, een soort kloof geworden.
hij is van mn zus, ik denk dat we hem maar meenemen naar de DA..
iemand een idee wat het kan zijn:?


Tropico
Berichten: 1333
Geregistreerd: 18-11-03
Woonplaats: In een hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 17:13

Heb je 2 muizen in 1 hok ??
Dan kan het zijn dat ze gestoeit hebben die van mij doen dat ook en dan komen er wel eens schilfers vrij door het te hardhanidg zijn.

Zit ze alleen ? dan zouden het verschillende dingen kunnen zijn
kijk eens op: www.muizenpagina.tk en dan bij ziekte. succes

Ik heb net even gekeken en Muizen zijn verder gevoelig voor tumoren en huidirritaties, veroorzaakt door bijvoorbeeld parasieten als vachtluis,schurft of mijt.

chillse

Berichten: 1198
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 17:17

ik had vroeger ook muizen, en die zijn allemaal dood gegaan aan ziektes.. 1tje at zijn eigen oren en staart op, echt té ranzig om te zien.. het was ook echt zielig, hij had opt laatst geen oren meer..
DA had er wel wat voor gegeven, maar het hielp niet echt, dus toen maar een spuitje, want hij had er echt last van. Misschien kan jou da er nog iets mee, misschien zijn het idd wontjes van een ander dier?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 17:18

Ik denk schurft dan.. Kip zit alleen in een hok.
tis een soort van exceem ofzo!

Tropico
Berichten: 1333
Geregistreerd: 18-11-03
Woonplaats: In een hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 17:19

Huidmijt en vachtluizen zijn schadelijke parasieten die overigens niet vaak voorkomen. Ze kruipen in de huid van de muis en zal korsten en eczeem veroorzaken bij je muis. Je kan naar de dierenarts gaan, maar ook in de betere dierenwinkel zijn hier sprays voor (Bijvoorbeeld Anti-Mijt van Bogena, verkrijgbaarbij o.a. Rentenaar).

Ik zou voor de zekerheid even laten kijken door de DA voor een diagnose. Daarna kun je altijd nog een spray halen vaak ben je goedkoper uit als je de spray bij een dierenwinkel haalt dan als je het bij de dierenarts haalt

Tropico
Berichten: 1333
Geregistreerd: 18-11-03
Woonplaats: In een hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 17:23

Alacairion schreef:
Ik denk schurft dan.. Kip zit alleen in een hok.
tis een soort van exceem ofzo!


Als ze alleen in een hok zit kan het ook uit verveling zijn dat ze zichzelf open krabt muizen zijn sociale dieren dus leven liever in paartjes of groepen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 17:24

Mja ik heb net gelezen op die site ja Lachen
hm ik baal dr wel van, heb mn zus die muis als verjaardagskado gegeven in Juni..
Eigenlijk zou ze een kip krijgen, maar nu heeft ze dus een muis die Kip heet, want mn ouders wilden geen kip.. (ook geen muis, maar ach Schijnheilig )


Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 17:29

Misschien dan toch een 2de muisje erbij als dat beter is? Lachen

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 17:31

Hmmm.. maar als het dan toch schurft is krijgt die het ook..!

Tropico
Berichten: 1333
Geregistreerd: 18-11-03
Woonplaats: In een hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 17:47

Daarom eerst even langs de DA is het geen schruft of mijt dan zou je er een 2e muis bij kunnen doen. Wat is het een man of vrouw ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 17:57

mannetje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 17:59

Is de kooi wel goed schoon dan? Scheve mond

Het kan ook mijt zijn, voor de zekerheid zal ik naar de DA gaan, zo snel mogelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 21:11

ja de kooi is goed schoon (duhuh)
Ja, hij is van mn zus.. maar hij gaat idd naar de DA binnenkort Lachen

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 21:25

Mag ik vragen waar je muis op zit?
Ik weet dat het inderdaad schurft is. Je kan bij de DA een middeltje halen of bij de Dierenspeciaal zaak. (is wel iets goedkoper.) Dat heb je in spray of in shampoo. Bij allebei de middellen uitkijken voor de oogjes.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 23:17

Het kan idd goed door verveling komen, maar een tweede muis erbij is geen optie als het een mannetje is Met een vrouwtje erbij heb je zo 100 muisjes lopen. Met een mannetje erbij zullen ze elkaar niet heel laten En dat kan doorgaan tot één van de twee dood is Scheve mond
Niet naar de dierenspeciaalzaak gaan voor een middeltje, want zelf kan je die diagnose simpelweg niet stellen. Gewoon morgenochtend even bij de DA langs. Het kan mijt, schurft of een infectie zijn en alledrie is goed te behandelen. Mocht het allemaal niet helpen, is het waarschijnlijk het beste om het diertje in te laten slapen.
Succes ermee!

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie