3 jarige jazz x goodtimes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Equira

Berichten: 1219
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Groningen

3 jarige jazz x goodtimes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-04 17:38

Voor mijn zusje zijn we op zoek naar een nieuw pony. Nu hebben we een 3 jarige e pony jazz x goodtimes, moeder keur gezien. Maar ik heb totaal geen verstand van KWPN bloed. Wat vinden de kenners hier van? We zoeken iets wat goed beweegt en ook een leuke sprong zou kunnen maken, zijn we bij dit beestje dan een beetje aan het goede adres.


Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 17:40

Lijkt mij op papier een heethoofdje.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 17:49

Tyrza, dat is op papier idd wel zo, maar hoe vaak is dat juist niet. Zelf heb ik een Apollonios x Amor, dat is heethoofd maar stugge bok, en Imker is de goedheid zelve.
Staar je niet blind op het papier, op een papier kun je niet rijden....

Toos paardloos

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 17:50

Daarom zeg ik er ook bij dat dat op papier, dus theoretisch kan zijn Lachen

Equira

Berichten: 1219
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-04 17:53

Ik staar me ook absoluut niet blind op papier. Maar was gewoon benieuwd wat er voor meningen waren over deze afstamming. We moeten zowieso vanavond eens bellen, heb alleen nog maar een advertentie gezien. Maar verveelde me, vandaar even een vraag op bokt Haha! Bedankt alvast voor jullie reacties.


CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 17:55

jazz geeft meestal niet bepaald de makkelijkste nakomelingen
vaak zijn ze erg flegmatiek
ook goodtimes fokt veel flegmatieke paarden door..

het zou mijn combinatie iig zeker niet zijn !
maar misschien valt het wel 100 % mee

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 18:29

Bij ons op stal hebben we ook een 3-jarige Jazz. Nogal een heethoofdje en ongeduldig typje!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 18:32

Lijkt mij een geweldig paardje! Ben benieuwd!

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 19:10

crossmonster schreef:
vaak zijn ze erg flegmatiek


Jazzen een Goodtimes-en Verward Verward Verward

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 19:11

Dat vond ik eerlijk gezegd ook nogal verbazend, Jazz flegmatiek? (Flegmatiek betekent toch lui, of niet soms?)

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 19:15

Nou nou Koortje, flegmatiek betekent euh... dat je er wat meer werk aan hebt zeg maar Schijnheilig

Lui dus idd Knipoog

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 19:15

Flegmatiek betekend laconiek; onverschillig en niet snel geprikkeld tot extra prestatie. Idd bepaald geen kenmerk voor de Jazz nafok.

Goodtimes geeft brave beestje. Leuke, sympathieke, eerlijke rijpaarden waar je voor de verandering eens 'gewoon plezier van kan hebben'. Best een verfrissend idee hoor, een braaf paard. Zouden meer mensen eens moeten proberen

Ik had zelf geen Jazz op een Goodtimes gezet; dan krijg je idd een pony. Niet noodzakelijk in stokmaat, maar wel een gestopt beestje met dunne pootjes en een kort halsje. Het Thellwell-typje, maar dan in paardenmaat Haha! Kwa karakter kan het alle kanten op, dus het kan zeker ook reuze meevallen!

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Suzanne F.

Berichten: 49169
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 20:11

T ken vriezen en t ken dooien... Haha!

Geen idee wat ik me ervan moet voorstellen, ik denk een zenuwachtig, schrikkerig en kijkerig dier, wel eerlijk, niet teveel maat.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 20:14

Suzanne F. schreef:
Geen idee wat ik me ervan moet voorstellen, ik denk een zenuwachtig, schrikkerig en kijkerig dier, wel eerlijk, niet teveel maat.


Zul je zien dat het het tegenovergestelde is Haha!

Eerst het paard maar bekijken en dan de papieren (tenzij je er mee wilt fokken Knipoog)

Beber

Berichten: 2437
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 22:13

Het zal wel een mooi diertje zijn, maar denk ook dat de kans op een pittig karakter groot is.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 22:16

WendyK schreef:
? We zoeken iets wat goed beweegt en ook een leuke sprong zou kunnen maken, zijn we bij dit beestje dan een beetje aan het goede adres.


Daar heb ik mijn twijfels over

Men kan alleen discussiƫren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Equira

Berichten: 1219
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-04 22:16

Dees schreef:

Ik had zelf geen Jazz op een Goodtimes gezet; dan krijg je idd een pony. Niet noodzakelijk in stokmaat, maar wel een gestopt beestje met dunne pootjes en een kort halsje. Het Thellwell-typje, maar dan in paardenmaat Haha! Kwa karakter kan het alle kanten op, dus het kan zeker ook reuze meevallen!


Maar het zal dus geen paard worden begrijp ik, dat is namelijk ook niet de bedoeling Haha! , laatst ook een super leuk beestje gezien, maar was net 3 en nu al krap 1,56. Wel heel jammer, mijn oom(die de pony koopt), mijn nicht, mijn zusje en ik vonden het een super leuk beest. Maar helaas, mijn zusje wil echt nog een aantal jaren bij de pony's blijven. Ik ben heel benieuwd wat dit is.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 03:03

Mijn mening...

2 generaties is te weinig om te weten, misschien kun je ons iets meer vertellen over de afstamming.
Ik kan je vertellen dat een fokker je beter begrijpt wanneer je meer informatie geeft.
De meeste fokkers vinden het plezierig wanneer je je openstelt, zolang je maar niet een ADHD bui krijgt Knipoog

Ik wil graag meer weten, Good Times is fantastisch gefokt.
Ik zou dat zelf niet kiezen met Jazz erbij.
Dat is waarschijnlijk gedaan om Jazz zijn manier van tonen, maar of zijn nakomelingen ook genoeg Tritt en beweging hebben om hoger te komen.

Tja, dat zal de tijd ons leren.

Maar ik wil graag meer weten over de moederlijn Lachen

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 08:57

Ik ken zelf 2 Goodtimes en die waren nou niet de rustigste onder het zadel, maar heel spooky. Bovendien waren ze behoorlijk stug in de aanleuning.

Op stal waren het overigens wel schatten Knipoog

Equira

Berichten: 1219
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-04 10:50

adriana schreef:
Mijn mening...

2 generaties is te weinig om te weten, misschien kun je ons iets meer vertellen over de afstamming.
Ik kan je vertellen dat een fokker je beter begrijpt wanneer je meer informatie geeft.

Maar ik wil graag meer weten over de moederlijn Lachen


Helaas ik weet niet meer dan dit, ik hoor vandaag of er achter de pony is aan gebeld, ik koop m zelf namelijk niet, maar mijn oom koopt een pony voor mijn zusje. Zodra ik meer weet, zal ik je het doorgeven.

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 10:51

Ik denk dta het een leuk ding is. Een dresuurpony die ook nog een leuke sprong kan maken. Ik heb fijne nakomelingen van Jazz gezien en ook hele fijne van goodtimes. ken ook een een goodtimes die heel lekker kan bewegen en goed spring, maar waar je toch wel aardig voor moet kunnen rijden. Anders dan is het binnem de kortste keren een grote nachtmerrie.

Ik denk dat het een leuk sportpaardje kan zijn,

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 11:53

Leuk sportpaardje ok, maar hoeveel ervaring heeft jou zusje WendyK.

De kans is groot dat dit niet een gemakkelijk dier gaat worden.

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

Equira

Berichten: 1219
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-04 14:00

Mijn zusje heeft, even denken, zo'n 7/8 jaar ervaring en dan bedoel ik niet op een manege 1 keer per week rijden, maar de hele week de mogelijkheid om te rijden. Toen ik stopte met de pony's, heeft zij mijn pony overgenomen. Uit ervaring weet ik dat die pony ook niet altijd even makkelijk is. Ik vind dat ze goed rijdt, ik denk, weet eigenlijk wel zeker, dat ze wel een moeilijk beestje kan hebben, de vraag is alleen of mijn oom die op stal wil hebben Verward . We zien wel.

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 17:43

Ik ken een Jazz ruintje, Erg makkelijk in de omgang, maar kan soms op stal heet zijn.
Maar zeer leergierig.
Moeilijk om te oordelen hoor.
Op papier lijkt het inderdaad niet de makkelijkste.
Maar dan kan ook 100% mee vallen.

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *

Anike

Berichten: 1932
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 18:01

Ga er gewoon bij kijken! Dan weet je wat voor een het is.. Knipoog
Nu ga je namelijk allemaal dingen bedenken wat het voor een is (gezien de afstamming), maar eigelijk weet je nog niks..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 122 bezoekers