Ratelband schenkt Tokkies een huis

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Ratelband schenkt Tokkies een huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-04 14:05

Het heeft dus toch z'n voordelen als je met je kop op de tv bent geweest Schijnheilig
    Ratelband schenkt Tokkies een huis

    Emile Ratelband gaat een huis kopen voor de Tokkies. Dat meldt de website van de Ikon, de omroep die een documentaire over de beroemdste aso-familie van Amsterdam uitzendt.

    De 'Tokkies' hebben al maanden geen vaste verblijfplaats meer, nadat woningcorporatie Het Oosten ze uit hun huis aan de Burgemeester van Leeuwenlaan zette. De woningcorporatie nam deze maatregel na een ernstige burenruzie vorige zomer, waarbij een bovenwoning in vlammen opging.

    Familietrots
    Het achterstandsgezin kreeg landelijke bekendheid door aandacht van tijdschriften en televisiemakers. Sinds januari wonen de zeven familieleden bij vrienden, kennissen, familie, in tehuizen of op straat.

    Toen Emile Ratelband een aflevering van de IKON-documentaire Familietrots zag, besloot hij contact op te nemen met het gezin. Sindsdien is de familie op huizenjacht en in gesprek met een aantal makelaars.

    'Verdomhoek'
    In de diverse portretten komen de 'Tokkies' naar voren als asociaal gezin, maar volgens Ratelband is dat onzin. Hij vindt juist de samenleving asociaal en niet het gezin.

    "Het gezin is door een cummulatie van ellende in de verdomhoek geraakt. De woningbouwvereniging, noch de GG&GD trekt zich iets aan van hun problemen. Hulpverleners kijken naar regels, niet naar mensen'', aldus de voormalig lijsttrekker van zijn eigen politieke partij.

    'Geef ze een hengel'
    Moeder Hanna Tokkie is ernstig ziek, vader Gerrie Ruijmgaart zag zijn eigen bedrijf jaren geleden failliet gaan. Ratelband wil dat Ruijmgaart en zijn zoons in een nieuw bedrijfspand hun werk als glaszetter hervatten, om een bestaan voor de zeven gezinsleden op te bouwen.

    Hij heeft makelaars opdracht gegeven voor de Tokkies een woning met een winkel te zoeken, zodat de vader daar aan de slag kan. "Je kunt mensen wel een visje geven, maar je moet ze ook een hengel geven, zodat ze zelf kunnen hengelen."

    Ratelband wil een signaal afgeven door de familie een nieuw onderkomen te schenken. "Er zijn tienduizenden mensen zoals zij, die van bureaucratie en regelgeving de dupe worden. We maken ons druk om Sudan en Irak, maar vergeten onze eigen problemen."

    Honkbalknuppels
    Een jarenlange burenruzie in de Burgemeester van Leeuwenlaan escaleerde in augustus vorig jaar. Twee families gingen elkaar met honkbalknuppels te lijf, er werd geschoten en een bovenwoning werd in brand gestoken. Bij de vechtpartij raakten vijf mensen gewond en de politie arresteerde acht mensen.

    Woningbouwvereniging Het Oosten begon naar aanleiding van de ruzie een procedure om de 'Tokkies' uit hun huis te zetten. De rechter besliste dat de uitzetting terecht was.


    Bronnen: IKON, Algemeen Dagblad




DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 14:14

Whaha, ik moest nogal lachen om dit bericht. Maar het is wel aardig van meneertje Ratelband!

IcePrincess

Berichten: 7741
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 14:17

Meneer Ratelband, ik wil graag een huis met een atelier Vriendjes zijn?

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 14:19

Is het huis naast Ratelband niet toevallig vrij ? Schijnheilig Haha!

Digitale tekeningen van je huisdier of paard: www.HHD-Foto.eu

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 14:24

Hij heeft ergens wel gelijk, maar ik vind niet dat hij hier iets mee oplost

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

inka

Berichten: 937
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Bemmel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 14:33

Waar kan ik mijn wensen naar toe mailen?
Ik wil een huis met zwembad, stallen, weiland, binnen en buitenbak, springtuin ehhhhm......
Oh ja aan de rand van de veluwe.

PAS OP!!!!! zwanger dus alles wat je zegt kunnen mijn hormonen tegen je gebruiken Lachen

Op zoek naar lp's? Ga dan naar: http://www.blue-rain.nl

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 14:37

ach ze passen goed bij elkaar Tong uitsteken
Altijd al geweten dat die ratelband gek was.

'Wil je me alsjeblieft vertellen welke kant ik op moet vanaf hier?'
'Dat ligt er aan waar jij naar toe moet,' zei de kat.
'Dat kan mij niets schelen,' zei Alice.
'Dan doet het er niet toe welke kant je opgaat' zei de kat.

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 14:38

Belachelijke actie van meneer Ratelband. Zal wel een publiciteitsstunt zijn.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 14:41

Ik weet niet wat ik hiervan moet vinden hoor...........

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 14:47

Hee die zou toch verhuizen naar verweggistan als hij zijn weddenschap had verloren?
Wat een idiote actie weer. Sowiezo, die familie Tokkie, als je dat leuk vind is het wel erg gesteld met je normen en waarden...

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Baytje
Berichten: 405
Geregistreerd: 07-08-02
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 14:50

is dit een soort van vrijbrief? gedraag je zo asociaal mogelijk, zorg dat dit in de pers komt en t komt vanzelf goed...lang leve Nederland!

sjalalala....twiedeliediedie!

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 14:52

In een woord:BELACHELIJK!
Er zijn gezinnen die er veel erger aan toe zijn dan de Tokkies Verward !Laten ze gewoon lekker een baan zoeken met zijn allen dan komt er zat binnen om zelf iets te kopen.Een baan hebben heeft trouwens nog meer voordelen:Je verveelt je niet,zuipt minder,rookt minder en je bent minder thuis zodat de buren zich ook niet aan je hoeven te ergeren. En inderdaad:Misschien willen Ratelband's buren hun huis wel verkopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 14:57

Als hij ze maar geen hutje op de hei geeft, wonen ze straks naast ons hutje Tong uitsteken
Je zult zulke mensen maar naast je krijgen, is je eigen huis direct niets meer waard en omdat het dan hun eigen huis is zijn ze er bijna niet meer uit te zetten.

lieke2
Berichten: 2127
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 15:01

gijsenkim schreef:
Ik weet niet wat ik hiervan moet vinden hoor...........


Niet zo moeilijk hoor: niet te geloven!
Hij gaf vanochtend zelf op de radio te kennen dat de meeste mensen hard moeten knokken om in zo'n situatie er weer boven op te komen. Waarom deze mensen ook niet?
Omdat meneer Ratelband nu eenmaal voldoende geld heeft en weer eens positief in het nieuws wil komen. Er kwam ook nog achteraan dat iedereen zijn boek maar eens moet gaan lezen Verward (ofwel wij financieren dan dat huis van de tokkies)
Ook nog wat, deze mensen willen wel iets voor zichzelf gaan doen, ze zoeken een pand in A'dam of in Wassenaar Verward
Ga gewoon werken zoals iedereen!

Enne hij heeft geen gelijk: waarom kunnen deze mensen zich niet een beetje gedragen? ze hebben het zichzelf moeilijk gemaakt. Een ander kan het wel en zij niet? Gaat er niet in hoor.

Vandaag is morgen voorbij....

Als je veel doet, kan je veel doen
Als je niks doet, doe je vaak niks

Tijd om te leren/werken? Ban jezelf!

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 15:07

Het zullen je nieuwe buren worden!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 15:33

inka schreef:
Waar kan ik mijn wensen naar toe mailen?
Ik wil een huis met zwembad, stallen, weiland, binnen en buitenbak, springtuin ehhhhm......
Oh ja aan de rand van de veluwe.

Ratelband is nog op zoek naar een nieuwe vriendin, dus ik zou zeggen: doe je best!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 15:48

Oh jakkes Lovely!!!!!!
Al was het de laatste man op aarde...........

hobbelheks

Berichten: 8843
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 15:55

jemig die gast is echt niet goed wijs
ik hoop dat ze niet mijn buren worden (en eigenlijk gun ik dat niemand)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 16:02

ik vind ze ook niet zielig, eerder crimineel...


IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 16:04

Hhhmm gelukkig is het huis van onze toekomstige buren net verkocht...stel je voor...
Nee hoor die mensen maken het er zelf ook wel naar, er zijn zoveel mensen ziek, failliet gegaan ed..en die kunnen zich toch nog gewoon gedragen.....

Waarom denkt meneer Ratelband niet aan alle uitgeprocedeerde allochtonen die zich beter hebben aangepast aan de "nederlandse samenleving" dan dit gezin ooit zal doen....??

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 16:13

Gelukkig is er geen huis met winkel bij mij in de buurt... *gaat op haar knietjes*

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 16:17

lieke2 schreef:
Ook nog wat, deze mensen willen wel iets voor zichzelf gaan doen, ze zoeken een pand in A'dam of in Wassenaar Verward
Volgens mij Amsterdam en Osdorp.. Is wel even wat anders hoor Knipoog

Vond het wel grappig, volgens Ratelband waren ze niet asociaal omdat ze Meneer EN Mevrouw tegen hem zeiden Knipoog

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

lieke2
Berichten: 2127
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 16:48

Nee hoor, Wassenaar, want dan kon de dochter daar de spullen die de rijkeren niet meer willen hebben ophalen en weer in Amsterdam verkopen in een soort van kringloop winkel......

Hoe krijgen ze het verzonnen.
Gelukkig willen ze niet in Oss wonen, huis naast ons staat nog wel te koop....

Vandaag is morgen voorbij....

Als je veel doet, kan je veel doen
Als je niks doet, doe je vaak niks

Tijd om te leren/werken? Ban jezelf!

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 17:00

Ook mijn bek valt open.

Als je een goede daad wil doen, doe dan ook een goede daad!
En deze daad vind ik niet niet echt onder goede daad vallen.
Als het nou een gezin was die onterecht in de problemen is gekomen, maar dit gezin?
Die heeft er zelf een aardig handje aan meegeholpen om in de problemen te komen.

*Na regen, komt zonneschijn... zegt men*

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 17:24

Laat Ratelband die club maar in huis nemen, kijken of ze dan nog zo sociaal zijn...

Waarom woont die gast hier nog trouwens? Had 'ie ons niet beloofd naar Australie te verhuizen als hij niet in de kamer kwam?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, boyca, Eretria, Facebook, Kirsha, lyanne_sanne, Marocje, MiniTrex113, Mondy, Petra_O, Saaams, xemmafalcon, YandexBot en 179 bezoekers