Ervaring met holistische geneeskunde?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
selnik
Berichten: 150
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Noord Brabant

Ervaring met holistische geneeskunde?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-04 15:05

Vandaag heb ik mijn paard laten behandelen door een gediplomeerde dierenarts. Tevens heeft zij opleidingen gehad in manuele therapie en accupunctuur. Voor de behandeling van mijn paard gebruikte ze echter holistische geneeswijze (ze is in de leer geweest bij Eric Laarakker). Heeft iemand hier nog meer ervaring mee? En hoe is dat bevallen?


SuusJa

Berichten: 3042
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: Druten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 15:31

wat is dat?

Geluk is een richting, geen punt -Loesje

Remy

Berichten: 2722
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Sint Anthonis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 16:00

Bij ons op stal is er een demo geweest van holistisch genezen bij paarden. Het proefpaard was een paard waarvan de eigenaresse eigenlijk niet meer wist wat ze verder moest, ze had alle reguliere wegen al gehad.
Ze kon niet meer rijden, en het paard duldde ook geen aanraking..

Laatst kwam ik, was ze vrolijk door de bak aan 't dressuren, bleek dat de genezeres dus de vinger op (boven) exact de juiste plaats had gelegd....


http://www.holistischedierenartsen.nl/a ... stisch.asp

selnik
Berichten: 150
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-04 16:04

Wat ik eruit begreep was dat het vooral veel vanuit het gevoel gaat. Ze legt haar handen op bepaalde energiepunten en daardoor trekt ze de spanningen en pijn uit het lichaam van het paard. Maar van degene die er meer van weten hoor ik graag meer....
Het paard was na de behandeling van 1 uur zichtbaar moe en later thuis in haar stal was ze naderhand nog erg gespannen en druk, terwijl ze normaal heel rustig is op stal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 16:05

was dat toevallig mieke bril?

DMHorses

Berichten: 1881
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 16:06

Ik ken dus ook iemand die paarden holistisch behandelt. Ze gebruikt zowel accupunctuur , maar ze bekijkt ook de verschillende lagen van de aura om te kijken hoe het paard in z'n vel zit. Ze bekijkt eigenlijk per paard wat er nodig is. Zo nu en dan bekijkt ze mijn paard ook en ik moet zegge dat ik hier heel erg tevreden over ben. Ik was toen bezig om mijn merrie drachtig te krijgen en dit lukte de eerste paar keer niet, en nu ze behandelt is is ze wel drachtig geworden. Ik heb ook al heel veel paarden zien opknappen en iedereen is alleen maar positief.

Sammie drachtig van Solaris!

selnik
Berichten: 150
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-04 16:09

Ja het was Mieke Bril

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 16:09

ik denk dat het geen kwaad kan, zolang iemand OOK gediplomeerd dierenarts is. Geloof zelf niet zo snel in dat soort dingen, maar ervoor open staan kan imo geen kwaad.

"God gave men both a penis and a brain, but unfortunately not enough blood supply to work both at the same time."

figora

Berichten: 5405
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: bergen op zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 18:43

mijn paard staat onder behandeling bij erik laarakkers. ook regulier en holistisch arts

selnik
Berichten: 150
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-04 20:59

En figaro hoe gaat het met je paard, is hij er wat van opgeknapt?
Runningkawa, ken je haar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 21:44

Ik heb haar 2 paarden zien behandelen.
Heel knap wat ze erover kan vertellen.
Bij 1 lijkt het te helpen, de ander niet, maar daar had ze ook een reden voor gegeven, vooraf.

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 08:08

Ik ben in de luxe positie dat mn nicht holistisch therapeute is en Tal af en toe gewoon checked. Vond het de eerste keer ook erg vaag, maar ze kan het heel logisch uitleggen. Zij werkt met een tensor, en die vertaalt wat het paard aangeeft en zij vangt het dan op. Stel dat het paard iets heeft wat zij niet kent, zal ze het ook niet kunnen vertalen.
Tallie had al een tijdje wat vage klachten (veel vocht vast houden, spierpijn, en ze had steeds mineralen tekort) maar die komen waarschijnlijk omdat dr lever niet voldoende werkt. Ben nu aan de 2e dag van het kuurtje, ben benieuwd hoe dat tzt gaat.
Ze sluit Tal ook met een behandeling aan op een soort draad, die van dr boeg naar dr kont loopt, van het ene energievat naar het andere, en dan gaat het lichaam op zoek naar lege plekken waar de energie dan aangevuld moet worden. Klinkt heel vaag, maar dan zie je opeens dat een plek op de rug heel erg begint te kloppen, nou dan is daar energie nodig. En het paard geeft zelf aan wanneer hij er genoeg van heeft (yeah yeah) en verdomd, de hele tijd doet ze niks, en dan ineens gaat ze naar die draad happen, dan moet hij eraf. Ik sta er iedere keer weer met verbazing naar te kijken (als ontvanger van de signalen moet je er wel ontvankelijk voor zijn, niet iedereen is gevoelig genoeg ofzo), maar de verklaringen voor sommige kwaaltjes is zo logisch, dus bv dat de lever, die een zuiverende functie heeft, niet goed functioneert, er dus dingen komen zoals veel vocht in de benen, insectenbeten die vreslijk lang blijven zitten, veel spierpijn (ben ik blij dat ik altijd al zo weinig deed), allemaal afval dat niet verwerkt kan worden. Nogmaals, vind het echt verbazend dat ze dat uit mn paard kan halen, maar ben er zo blij mee. Nu ben ik zeker vroeg genoeg om de lever te herstellen, en stel dat ik dat niet gedaan had, en pas al ze onbruikbaar last van iets gehad had, dan was het al te laat geweest tegen permante schade. En dan moet je ook nog uit zien te vissen waarom ze dat heeft, kijk dat ze een gevoelig rug heeft kan ik zelf ook wel beoordelen, maar waarom?
Ahum, om een lang verhaal kort te maken: denk dat het absoluut geen kwaad kan, en in de meeste gevallen zullen ze alleen maar beter ervan worden.

oh ja ze had ook die tensor bij mij gedaan, en ze vertelde me over pijntjes dat ik echt dacht huh hoe kan je dat nu weten??? Dus toen had ik zoiets van naja dan zal het wat Tal aangeeft ook wel waar zijn

carinev

Berichten: 362
Geregistreerd: 24-09-03
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 10:56

Ik ben op zoek naar een goed, natuurlijk middel om de lever te zuiveren.
Wat geef jij je paard voor zijn lever, Talida?

Bets

Berichten: 2807
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: LOON OP ZAND (SPRANG-CANARIA was het eerst)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 12:14

carinev schreef:
Ik ben op zoek naar een goed, natuurlijk middel om de lever te zuiveren.
Wat geef jij je paard voor zijn lever, Talida?


Mijn paard krijgt hiervoor medicijnen van Marijke Boinck van Cherokee Horsetherapy zie ook http://www.cherokeepaarden.nl/index2.htm en paard krijgt voor lever te zuiveren Liverkey. OK dan!

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 13:23

carinev schreef:
Ik ben op zoek naar een goed, natuurlijk middel om de lever te zuiveren.
Wat geef jij je paard voor zijn lever, Talida?


Tallie krijgt nu levercompositum van de Groene Os, kan je bestellen via www.vanderpigge.nl. 2x daags 30 druppies. Verder heeft ze ook nog druppels, maar dat was alleen via recept verkrijgbaar. Maar met die levercompositum kom je ook al een heel eind

selnik
Berichten: 150
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-04 13:37

Mijn paard heeft ook last gehad van haar lever. Ze heeft daar een reinigingskuur voor gehad van Jan Jonas en dat hielp super. Ze was binnen een week weer opgeknapt.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 14:04

veel van deze praktijken zijn niet gebaseerd op de wetenschap die we de geneeskunde noemen. ik ben heel erg sceptisch tegenover dit soort zaken omdat er geen feiten zijn en het niet bewezen is, ik vraag me soms wel eens af waar de grens ligt tussen genezen en belazerd worden (cq placebo effect). aan de andere kant als reguliere medicatie niet werkt, moet je iets.

Amor Vincit Omnia

Remy

Berichten: 2722
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Sint Anthonis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 14:08

SuperPepeijn schreef:
veel van deze praktijken zijn niet gebaseerd op de wetenschap die we de geneeskunde noemen. ik ben heel erg sceptisch tegenover dit soort zaken omdat er geen feiten zijn en het niet bewezen is, ik vraag me soms wel eens af waar de grens ligt tussen genezen en belazerd worden (cq placebo effect). aan de andere kant als reguliere medicatie niet werkt, moet je iets.


SP:Ik had van jou toch eigenlijk verwacht dat je wel open zou staan voor dit soort zaken.

Is het niet zo dat de oudste beschavingen al werkten met "niet te bewijzen" geneeswijzen. Sta je bijvoorbeeld ook sceptisch tegenover bijvoorbeeld kruidenleer en acupunctuur?

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 14:09

klopt. eigenlijk alles wat niet op een wetenschappelijke manier bewezen is.

wat "de oude beschavingen deden", moeten zij weten. dat het oud is wilt niet zeggen dat het goed is of werkt.

ps. niemand in dit topic kent me, dus liever niet veronderstellen dat ik ergens niet voor open sta.

Amor Vincit Omnia


selnik
Berichten: 150
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-04 15:03

SuperPepeijn schreef:
veel van deze praktijken zijn niet gebaseerd op de wetenschap die we de geneeskunde noemen. ik ben heel erg sceptisch tegenover dit soort zaken omdat er geen feiten zijn en het niet bewezen is, ik vraag me soms wel eens af waar de grens ligt tussen genezen en belazerd worden (cq placebo effect). aan de andere kant als reguliere medicatie niet werkt, moet je iets.


Als je goed gelezen had kon je lezen dat deze mevrouw ook een reguliere dierenartsenopleiding voltooid heeft.

Ik ben wel met je eens dat er veel kaf is onder het koren!

mmouse

Berichten: 547
Geregistreerd: 29-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 16:34

Ik wist niet dat het placebo effect ook bij dieren werkte....

Maar is het daadwerkelijk van belang om te weten hoe het werkt, als het werkt en het paard zich er beter bij voelt is dat toch ook voldoende.

Zo was ik bijv ook erg sceptisch over bachbloesem therapien... na jarenlang tobben bij reguliere DA's heb ik bach druppels geprobeert en het probleem was verholpen (gaat in dit geval wel over een kat maar toch Knipoog)

Remy

Berichten: 2722
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Sint Anthonis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 16:38

mmouse schreef:
Ik wist niet dat het placebo effect ook bij dieren werkte....
:= Lips are sealed

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 18:33

betalen de dieren de rekening of de eigenaren? Haha!

Amor Vincit Omnia

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 18:50

Jongens, laten we even ontopic blijven. Dit is een interessant onderwerp en ik denk ook niet dat Selnik er gebaat bij is, dat er zo offtopic gegaan wordt.

Thanx alvast!

Toos paardloos

selnik
Berichten: 150
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-04 20:39

imker schreef:
Jongens, laten we even ontopic blijven. Dit is een interessant onderwerp en ik denk ook niet dat Selnik er gebaat bij is, dat er zo offtopic gegaan wordt.

Thanx alvast!


goede opmerking, imker. Knipoog


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: beegee, ElCid, mirriejj, yvje86 en 60 bezoekers