Wie staat er in omgeving Schoonhoven met paard....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Wie staat er in omgeving Schoonhoven met paard....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-04 14:33

en kan mij vertellen wat een leuke stal is?

Ben al een tijdje op zoek naar een pensionstal in Schoonhoven daar ik aanstaande zaterdag al ga verhuizen (zonder paard).

Ik heb al gevonden:
Zilverstadruiters: ga binnenkort kijken, binnenbak (worden lessen in gegeven), buitenbak, longeerbak, paddock,geen weide, variabele kosten (ligt er aan wat het paard eet en lidmaatschappen van e.e.a. zo ongeveer € 200/ € 213.00 per maand.

Manege Mazzeltov in Ammerstol: lijkt mij erg leuk met binnenbak en weide maar € 250.00 net € 50.00 boven budget helaas

Stal het Beijerse in Stolwijk: kleinschalig, weidegang in de zomer, slechts 1 bak die tevens voor longeren/loslaten is, stallen met luikjes maar niet zo groot, € 200.00 per maand.

Wie kent meer stallen in de omgeving of info?

belinnie
Berichten: 839
Geregistreerd: 06-03-04
Woonplaats: Odijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 14:42

Stal Arielle in Schelluinen.Dit is een pensionstalling c.q. fokkerij,mooie ruime stallen,dagelijks mestengoed voer en hooi/kuilgras,weidegang,buitenbak met agterberg bodem.longeerbak,all inclusive voor 200 euro per maand.(althans dat was het een paar maanden terug)Verder ook hele aardige mensen,die bereid zijn je te helpen.Misschien een tip?

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 16:16

ik heb een tijdje priveles gegeven aan mensen bij de Zilverstadruiters, eentje is er nu verhuisd naar Vlist, die stal ziet er wel leuk uit (pensionstal tot hier an toe ) ik weet er verder helaas niets over, maar misschien is het iets?

SSindy

Berichten: 45
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Groot-Ammers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 18:12

ik woon aan de andere kant van de lek van schoonhoven. Manege mazzeltov is volgens een vriendin een hele gezellige manege. de zilverstadruiters is wat aangelegd waar mensen graag een beetje tegen elkaar op boksen met mooie spullen, maar wel heel mooi. die in stolwijk heb ik ook wel eens gezien, maar lijkt mij niet veel. In groot-ammers is ook een manege, ik woon in groot-ammers. Hier zijn twee binnenbakken en een buitenbak en een longeerbak die binnen is. ook is er voldoende weide, ik weet niet of je het wat vind je zou er een keer kunnen gaan kijken. het telefoonnummer is 0184 661969. fam T bikker in graafland. Succes met zoeken!!

duikpaardje

Berichten: 1474
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: lekkerkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 18:48

ik heb je een pb gestuurd

marijke

Enamorado

Berichten: 2026
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 18:54

ik ken ook een stal in lopik maar als je intresse heb moet ik je even met iemand in contact brengen want ik heb geen telefoonnr.
zij hebben mooie ruime stallen.
weide gang en een hele mooie agterberg bak (ruim en nieuw met wit zand) 20x60
en nog een losgooibak/longeerton deze is ook nieuw.
kosten zijn geloof ik 200 euro maar zeker de moeite waard.
bij slecht weer kan je dan lid worden van de zilverstad ruiters 15 euro per maand en dan daar rijden in de binnenbak

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 19:03

k sta niet in schoonhoven,maar wel in lekkerker, zit wel in de buurt geloof ik

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-04 09:10

rhijnauwen schreef:
ik heb een tijdje priveles gegeven aan mensen bij de Zilverstadruiters, eentje is er nu verhuisd naar Vlist, die stal ziet er wel leuk uit (pensionstal tot hier an toe ) ik weet er verder helaas niets over, maar misschien is het iets?

Daar ben ik wel eens langs gereden maar ben ze in de telefoongids niet tegen gekomen. Denk dat ik binnenkort gewoon een keer het erf oprijd om even te informeren want het is lekker dichtlbij.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-04 09:11

redina schreef:
ik ken ook een stal in lopik maar als je intresse heb moet ik je even met iemand in contact brengen want ik heb geen telefoonnr.
zij hebben mooie ruime stallen.
weide gang en een hele mooie agterberg bak (ruim en nieuw met wit zand) 20x60
en nog een losgooibak/longeerton deze is ook nieuw.
kosten zijn geloof ik 200 euro maar zeker de moeite waard.
bij slecht weer kan je dan lid worden van de zilverstad ruiters 15 euro per maand en dan daar rijden in de binnenbak

Als je mij in contact zou willen brengen met de mensen graag. OK dan!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-04 09:12

belinnie schreef:
Stal Arielle in Schelluinen.Dit is een pensionstalling c.q. fokkerij,mooie ruime stallen,dagelijks mestengoed voer en hooi/kuilgras,weidegang,buitenbak met agterberg bodem.longeerbak,all inclusive voor 200 euro per maand.(althans dat was het een paar maanden terug)Verder ook hele aardige mensen,die bereid zijn je te helpen.Misschien een tip?

Ga even kijken waar dat plaatsje ligt ken de omgeving nog niet goed Bloos!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 09:41

rhijnauwen schreef:
ik heb een tijdje priveles gegeven aan mensen bij de Zilverstadruiters, eentje is er nu verhuisd naar Vlist, die stal ziet er wel leuk uit (pensionstal tot hier an toe ) ik weet er verder helaas niets over, maar misschien is het iets?


Ja die wilde ik ook net aangeven: hele leuke stal, grote lichte en frisse boxen, binnenbak, 2 buitenbakken, heeeeeellll veel land, longeerbak enz enz.... zeker de moeite waard om even een kijkje te nemen. Kosten geen idee......

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-04 09:51

veel land dat is wel plezierig ga er komende week een keertje langs dan horen jullie het wel.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-04 10:11

Ik heb het telefoonnummer van de paardenhoeve in de vlist gevonden en meteen even gebeld (heb toch niets te doen op mijn werk Lachen ) Het klonk als een aardige vrouw. Ze vertelde mij dat ze een gezellige stal zijn waar niet echt wedstrijdruiters zijn. Er zijn er wel een paar die starten maar niet echt heel serieus zeg maar dus het klinkt goed. Het was € 217.00 per maand inclusief mesten en voeren dus dat kan net vind ik. Op zondag zijn ze gesloten dus dat is wel even wennen maar goed dagje rust voor mij is ook niet verkeerd. Ook hadden ze nog paarden te koop staan dus dat is wel handig 2 vliegen in 1 klap. Ga misschien morgen al kijken want ik ben reuze benieuwd. Ook ga ik bij zilverstad kijken klinkt ook heel leuk alleen daar is geen weiland bij (valt altijd wel wat te regelen maar toch).

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 17:02

ik ben er binnenkort ook weer(kesgeven)! wie weet tot ziens!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-04 17:41

rhijnauwen schreef:
ik ben er binnenkort ook weer(kesgeven)! wie weet tot ziens!

Geef je les in de vlist bij de paardenhoeve?
Ik ben er net geweest. Mocht eerder weg op het werk en dacht huppetee gaan. Vond het er erg leuk en lekker dichtbij mijn nieuwe huis.

Ben ook nog bij zilverstad geweest daar was het heel rustig vanwege vakantie en kon er niet veel van zeggen. Wel mooie stallen en bakken ook alleen geen land en dan hebben ze in de Vlist wel.

Ook ben ik nog bij een stal aan huis langs geweest. Er stonden paarden in het land en dacht ga gewoon aanbellen. Daar kon ik ook terecht hij deed alleen vaag over de prijs en het was er volledig self-service. Kan ook leuk zijn maar weet niet wel een hoop geregel en ik heb een full-time baan.

Denk op dit moment dat ik voor de vlist ga. De mensen wouden mij ook helpen een paard zoeken en dat ik hem daar ook op proef kon nemen.

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 23:31

gouda schreef:
Geef je les in de vlist bij de paardenhoeve?

yep, mijn leerling is sinds kort verhuisd naar die stal en ik ben braaf mee verhuisd!
ga je er dus vast eens zien!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-04 12:18

Leuk. Ik ben nu op zoek naar een paard dus misschien wel tot ziens.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 15:40

Ik heb wel eens gestart bij de Zilverstadruiters. Ik vind het een leuke club om te starten. Bakken zijn prima in te rijden en aardige mensen.

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 11:27

Nadeel van Zilverstad is echt dat land hoor. Je kan wel op het land, maar dat is over de weg toch een goeie 20 minuten stevig doorstappen voor je er bent (rekent € 2,50 per paard per dag of dagdeel).
Bij Mazzeltov krijg je het land erbij dus dat moet je dan eigenlijk verrekenen in de prijs.