Spookhuizen in Nederland?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Stephaniiee_

Berichten: 2195
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Moordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 08:17

Naomi schreef:
In het Kralingse bos in Rotterdam schijnen ook gekke dingen te gebeuren. en in een huis tussen Capelle en Nieuwerkerk, maar dat is verbrand.
Begraafplaats ‘Oud-Kralingen’ en 'Crooswijk'.
En hier:
http://keeskasteel.blogspot.com/2009/04 ... k-aan.html
Aan de Bermweg in Capelle aan den IJssel staat het Jan Anne Beijerinck gemaal.


en ik was juist zo blij dat er hier niks in de buurt was te vinden :=
en nu lees ik dit ;( hahah


lor1_1984

Berichten: 12012
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Spookhuizen in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 09:13


6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 09:15

Oh ja daar heb ik toen ook wat over gelezen, maar helaas doet het filmpje het niet meer. Ik heb daar eerlijk gezegd mijn twijfels bij
Ik ben trouwens wel benieuwd nu hoe het staat met de schommels, zwiept die ene nog steeds of is het gestopt?

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

CoonArt

Berichten: 23280
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 09:30

Lous schreef:
Ik wil ook wel mee Naomi.Volgens mij is er op de "ijsbaan" in het schollebos ook nog wel het een en ander te vinden.

Nu je het erover hebt: als je 's-avondslaat op de ijsbaan bent heb ik althans het gevoel dat ik aangekeken wordt door IETS of IEMAND! Meestal halverwege de baan.

Have You Hugged Your Horse Today?

lor1_1984

Berichten: 12012
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 09:39

Marchador schreef:
Oh ja daar heb ik toen ook wat over gelezen, maar helaas doet het filmpje het niet meer. Ik heb daar eerlijk gezegd mijn twijfels bij
Ik ben trouwens wel benieuwd nu hoe het staat met de schommels, zwiept die ene nog steeds of is het gestopt?

Het had te maken met resonantie ofzo, lees ik net (weer terug).
Ik weet niet of die schommel nog steeds zwaait.

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

Grit

Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Re: Spookhuizen in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 09:44

En wat is eigenlijk de eindconclusie geweest bij de schuivende grafdeksel in Friesland???
Dat heb ik in ieder geval gemist (ook niet bijgehouden, maar denk er nu ineens weer aan).

lor1_1984

Berichten: 12012
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Spookhuizen in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 09:48

had toch te maken met hele lichte aardbevinkjes ofzo, dat door de trillingen dat grafdeksel verschoof?

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 09:50


**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

CoonArt

Berichten: 23280
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 09:52

Nog een paar dingen:

>> Meestal wordt 's-avondslaat bij het Anne-Frank-Huis achter een van de ramen een witte schim gespot van een klein meisje. Men denkt dat dit Anne Frank is, gevangen voor altijd in het huis.

>> Ook in Amsterdam moet een grachtenhuis staan met een handafdruk in één van de raamkozijnen. Men heeft verschillende manieren gebruikt om die handafdruk te verwijderen, maar dat lukt niet. De afdruk komt steeds weer terug, en het schijnt ook steeds op een andere plek in het huis te zijn. (dus niet alleen maar in het raam.)

>> Amsterdam dungeon: vraag maar eens bij één van de medewerkers naar de bizarre dingen die bezoekers hebben gezien aan deze attractie........

Have You Hugged Your Horse Today?

Lente
Berichten: 27765
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: Spookhuizen in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 10:09

Ik heb nog nooit de schim van een meisje gezien bij het Anne Frank huis... kwam er toch zeer regelmatig langs, ook 's avonds...

Anoniem

Re: Spookhuizen in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 10:10

Misschien wat beter kijken Rock? Haha geintje, het kan zijn dat je er gewoon niet voor open staat.

Lente
Berichten: 27765
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: Spookhuizen in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 10:11

Ik ben de laatste die er niet voor open zou staan ;)

Bij het Anne Frank huis voel ik absoluut de spanning van toen nog steeds, maar ik heb er nog nooit een schim gezien en ook geen aanwezigheid gevoeld :n

Jilletje

Berichten: 8168
Geregistreerd: 18-11-06
Woonplaats: Limmen

Re: Spookhuizen in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 10:24

@ HorseyDude de dungeon is echt heel eng!!!! :+
ik ben zowel in londen als in amsterdam geweest meeehhn wat was ik bang!!
maar daar zitten voor mijn gevoel geen spoken/geesten

CoonArt

Berichten: 23280
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Re: Spookhuizen in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 10:51

In het huis zelf schijnen ook een paar cold spots te zijn. Ik had het op een site gelezen dat meerdere mensen 's-avonds laat een meisje voor het raam hebben zien staan in het anne frank huis.

Have You Hugged Your Horse Today?


PureSG

Berichten: 4644
Geregistreerd: 24-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 11:08

Mossel schreef:
Marchador schreef:
De enige spookhuizen die ik ken.. zijn inderdaad die van de kermis.

Ik moet zeggen dat ik het wel heel erg interessant vind.
Die van Brummen, daar zou ik nou echt eens een kijkje willen nemen, niet om wat er een heleboel jaar geleden gebeurd is, maar omdat ik de foto er, hoe moet je dat zeggen, uit vind zien.
Zo'n oude boederij leeg.. ik vind dat wel iets hebben..

Okee wie gaat er mee? :D

Ik zou indd dat huis ook wel eens willen zien, op 1 of andere manier trekt dat huis me



ik ga mee. :')

                                                                              alles is liefde

CoonArt

Berichten: 23280
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Re: Spookhuizen in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 11:14


Have You Hugged Your Horse Today?

Lente
Berichten: 27765
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: Spookhuizen in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 11:17

Ah okee, aan de achterkant... Tja die kan je als niet-omwonende niet zien :n

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Re: Spookhuizen in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 11:20

"as well as the Castel Duivenstein in Voorschoten."

Aldus die link is dit ook bespookt?

Is echt langs de straat waar ik ook woon :+ En er wonen gewoon mensen o.a. een oud klasgenootje van mij en heb er nog nooit iets over gehoord.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110498
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-09 11:22

Citaat:
Voorschoten - Castle Duivenstein - There's a story that an old owner of the castle every night is checking is tree gards. Inside the castle is it most of the time empty but outside the walls there's a lot of energy. If you go, you should take a picture of the long lane by the castle!


Lijkt er wel op in ieder geval! :) Aan de buitenkant in de tuinen dus althans.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Ratjetoe
Berichten: 1525
Geregistreerd: 07-03-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 11:23

Marchador schreef:
De enige spookhuizen die ik ken.. zijn inderdaad die van de kermis.

Ik moet zeggen dat ik het wel heel erg interessant vind.
Die van Brummen, daar zou ik nou echt eens een kijkje willen nemen, niet om wat er een heleboel jaar geleden gebeurd is, maar omdat ik de foto er, hoe moet je dat zeggen, uit vind zien.
Zo'n oude boederij leeg.. ik vind dat wel iets hebben..

Okee wie gaat er mee? :D


Kom dit topic tegen en wij hebben jaren in Brummen gewoond! Ik heb mn vriend het topic laten lezen....merkt ie "doodleuk" (aparte woordspeling in dit topic :D ) op dat ie wel eens samen met een kameraad in de spookboerderij heeft geslapen na een nachtje stappen en ook wel eens in het landhuis in Cortenoever is geweest, maar in beide gevallen niks heeft gezien/gehoord of meegemaakt. Had zelfs prima geslapen in het hooi :+

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 11:26

Cayenne schreef:
Citaat:
Voorschoten - Castle Duivenstein - There's a story that an old owner of the castle every night is checking is tree gards. Inside the castle is it most of the time empty but outside the walls there's a lot of energy. If you go, you should take a picture of the long lane by the castle!


Lijkt er wel op in ieder geval! :) Aan de buitenkant in de tuinen dus althans.

Als ik 's avonds eens langs rij zal ik foto's maken.
Vind het wel stoer, een spookiets op loopafstand :+ Met de pony's ook nog regelmatig langs geweest trouuwens.

CoonArt

Berichten: 23280
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Re: Spookhuizen in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 11:28

Al een paar merkwaaaaaaardige dingen meegemaakt hoor in het Schollebos (en vooral buurtje IJsbaan)

Have You Hugged Your Horse Today?

LK_2312

Berichten: 1591
Geregistreerd: 08-02-07
Woonplaats: Almelo

Re: Spookhuizen in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 12:09

Wij wonen ook in een oud huis.. niet dat er volgens mij rare dingen zijn gebeurd maar zaterdag had mijn moeder iemand over de gang horen lopen toen ze in bed lag terwijl er niemand thuis was, is ze echt gaan kijken of er iemand thuis was gekomen.. ze heeft ook eens in de paar jaar dat ze toch echt de voordeur open hoort gaan. maandag is ze bij iemand geweest die in dat wereldje zit en gevraagd wat dat was.. het was een bekende van ons die met een motorongeluk omgekomen was en nog niet door had dat hij dood was. toen ik dit hoorde schrok ik wel even :P ook ik heb soms wel kleine dingen meegemaakt maar er verder niet over nagedacht..

Limited Edition: ZZ-Licht + 31
http://www.bitfitservice.nl

mellamoshan

Berichten: 4255
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 12:19

ikdoemaarwat schreef:
Jilletje schreef:
iemand weet of er in de buurt van purmerend een spookhuis is?? :+

zie mijn eerdere post op pagina 1 ;)


Ons huis! :Y)

Nee das niet waar, we hebben al een hele tijd nergens meer last van. Sinds een paar jaar heb ik hier thuis niets mee meegemaakt. We wonen overigens gewoon in een rijtjeshuis op de hoek.

Er is hier vroeger wel een man overleden weet ik, maar ik geloof niet dat het daar mee te maken had, of misschien ook wel. Geen idee....

Ik hoorde wel eens kloppen op de muur als ik in bed lag, gevraagd of het op wilde houden waarna het ook stopte. Verder voel ik me (dat is wel nog steeds maar misschien zit het tussen m'n oren) nooit prettig op zolder. Niet in de avond en niet overdag.

Maar meest freaky gebeurtenis thuis was wel dat ik thuiskwam van school en de post binnen op tafel wilde dumpen om vervolgens de hond uit te gaan laten. Ik sta in de deurpost met m'n tas nog aan m'n schouder. Mik de post op tafel en krijg een duw in me rug. Kijk om, tegen beter weten in want er was niemand thuis, en er was natuurlijk niets te zien. Even bedacht ik het me nog het verbeeld te hebben maar dat kón gewoon niet. Het was zo'n harde duw dat ik er een stap voor naar voren moest zetten om m'n evenwicht te bewaren...

Op m'n oude stal hadden we ook rare dingen. Koffiezetapparaat dat in ene aanging, kastdeuren die open stonden terwijl ze 1 minuut daarvoor nog dicht zaten, gefluit, paarden die (tegelijk) schrokken tijdens het uitstappen. Ook echt tegelijk, niet dat ze elkaar opfokten. Niet langs bepaalde plekken in de bak wilden gaan. Mensen die geroepen werden, en dat vreselijke gevoel van bekeken/gevolgd te worden als je de oprit afliep richting auto.

Ach jah... Toch blijven we er nuchter onder en slaap ik er geen nacht slechter om :Y)

Met vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil...

Coony

Berichten: 968
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: Nijkerk

Re: Spookhuizen in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 12:22

Pfoeh wat gaan jullie hard met dit topic zeg!
Heb even alles bijgelezen, vind dit namelijk een zeer intressant onderwerp ;)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 98xsophiex98, AhrefsBot, Joy_Mennings, stroopkoek, Suliko, TessaxQuincy, Veldbloem en 67 bezoekers