Explosie+brand vlakbij mn nieuwe huis!!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Explosie+brand vlakbij mn nieuwe huis!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-04 11:17

er is om half 11 brand uitgebroken bij een chemisch bedrijf in Bergeijk, vlakachter mn nieuwe huisje!
vlak daarna was er een explosie, en nu wordt de buurt ontruimd!

mn vriend belde me, of ik zsm naar bergeijk kon komen ivm de hond die er nog zit!

mocht ik gvd mn straat niet meer in Bloos! maarja, blegisch kenteken op mn auto, en adres in hoogeloon op mn papieren, maak dan maar ns duidelijk dat je in bergeijk woont! toen belde mn vriend, dat ie net de hond had opgehaald(hij kent alle binnendoor weggetjes) en dat die in de bus bij zn werk zat, of ik daar heen kwam

dat is nog geen 2 min rijden bij ons huis vandaan, maar ik deed er 30 min over! alles staat vast, campinggasten en andere toeristen die in die hoek zitten, of ichting de weebosch wilden, moesten omrijden maar wisten de weg niet
ramptoeristen werden weggehouden uit die wijk, en alles stond vast!

maargoed, er zijn nu nog chemicalien aan het nasmeulen, als dat ontploft komt er een heeeeele grote klap, vandaar dat ze dus de omgeving afzetten

blake zit nu hier in hoogeloon, gelukkig had ie van de week al kennis gemaakt met de 2 ridgebacks van mn ouders dus dat gaat prima
alleen ligt ie vast aan een longeerlijn omdat ie de vijver in springt Clown

ik hoop dat er niets meer gebeurd bij dat bedrijf, want een flinke explosie komt dan errug dicht bij mn huis!! en bij veel meer andere huizen ook natuurlijk! hoop dat t goed afloopt!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


Paradise

Berichten: 1936
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 11:22

Renske20 schreef:
mocht ik gvd mn straat niet meer in Bloos! maarja, blegisch kenteken op mn auto, en adres in hoogeloon op mn papieren, maak dan maar ns duidelijk dat je in bergeijk woont! toen belde mn vriend, dat ie net de hond had opgehaald(hij kent alle binnendoor weggetjes) en dat die in de bus bij zn werk zat, of ik daar heen kwam


Dat lijkt me echt verschrikkelijk als je hond nog binnen zit en je mag niet eens naar je EIGEN huis, maar dat konden hun opzich ook niet weten natuurlijk.. Gelukkig dat je vriend hem heeft kunnen halen..
Hopelijk valt het mee met de explosie's.

Veel suc6 in ieder geval meid.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 11:23

Renske20 schreef:
alleen ligt ie vast aan een longeerlijn omdat ie de vijver in springt Clown



Whahahaa LOL die Blake, ja sorry hoor maar moest meteen denken aan het beeld wat het zou geven als hij er daadwerkelijk in zou springen hihi

He ik had al via pb gereageerd, maar dat is niet zo mooi nieuws... Maar goed, dat je paarden niet daar staan...
Overigens.. Hoe zit het met Darwin en Igor daar????

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-04 11:25

www.nu.nl
BERGEIJK - Bij een chemisch bedrijf aan de Industrieweg in Bergeijk woedt sinds donderdagochtend een zeer grote brand. De brandweer en politie hebben de omgeving van het industrieterrein afgezet. Volgens een woordvoerder van de politie zijn er mogelijk drie gewonden gevallen door rondvliegend puin.

Het bedrijf in de Noord-Brabantse plaats fabriceert onder meer lijmen, reinigingsmiddelen en antiroestmiddelen. De brandweer onderzoekt of chemische stoffen zijn vrijgekomen.


Darwin en Igor staan er ver genoeg vandaan, het hof is het randje van het eventuele risicogebied
vanaf de C1000 tot aan die molen achter ons huis(waar dat bedrijf vlakbij is) is eventueel risicogebied bij een explosie

op omroepbrabant teletekst staat het uitgebreider, kon op internet nog ff nix anders vinden dan wat er op nu.nl staat.

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 11:27

Oef gelukkig... Werd al even bang!
Ik ga ff op teletekst kijken...

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 11:29

Jeetje.....
Gelukkig kon je vriend de hond uit huis halen Lachen Hopelijk blijft het verder rustig en kun je snel je huisje weer veilig in Ach gut

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Nadir

Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 11:29

Jeetje en je bent net verhuisd!! Scheve mond
Ik hoop voor je dat het hierbij blijft, en dat alles goed afloopt...
Gelukkig dat je hond nu "veilig" is... Ach gut

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

lies

Berichten: 9616
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 11:29

Nou ja, positief bekijken. Misschien ontploft je ex mee Haha!

Maar serieus, fijn dat je hond daar weg is. Hopelijk valt het mee en is de boel snel onder controle.

זכור


Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-04 11:33

lies schreef:
Nou ja, positief bekijken. Misschien ontploft je ex mee Haha!

*LOL* dat was mn 1e gedachte, hij werkt nu bij de 'groenvoorziening' en die waren wel daar in de buurt bezig, lagen nu allemaal op het gras bij de rotonde te nixen, is zei nog teen bjorn als hij mee de lucht in gaat is het toch nog ergens goed voor, slechte gedacht ik weet het Bloos
[/quote]


opmroep brabant heeft op teletekst veel info staan, op hun site alleen dit:

Grote brand bij chemisch bedrijf Bergeijk

BERGEIJK - Bij een chemisch bedrijf op het industrieterrein in Bergeijk is een grote brand uitgebroken.

Het vuur woedt bij Diffutherm, een fabrikant van onder meer lijmen, reinigingsmiddelen en antiroestmiddelen. De brandweer heeft de omgeving van de fabriek afgezet.



maar er zijn 2 gewonden gevallen zegt teletekst, en bij een rotonde aan de andere kant van bergeijk zag ik een traumahelikopter en ambulances klaarstaan! dus ze pakken het groots aan!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 11:40

Jeetje dat is echt zo dichtbij zoiets meemaken. Ik was in Enschede met de vuurwerkramp zoiets maakt toch een diepe indruk als je het van dichtbij meemaakt. Klinkt eng lijmen enzo. Hoop dat het gevaar gauw geweken is.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 11:42

He het is net (1 min geleden) op RTL-Z geweest... Dan is het toch wel ernstig lijkt me! Meer erover in later nieuws werd er gezegt, maar ik geloof dat er nu steeds herhalingen zijn, toch?

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-04 12:04

was het op RTL-Z? daar komt idd aleen 'groot nieuws' en geen lokaal nieuws, dan zal het dus nogsteeds vrij ernstig zijn Scheve mond

hoop dat mn vriend snel belt met het nieuws dat t gevaar voorbij is!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 12:06

Als ik kijk naar het explosie gevaar van vorig jaar op de A2, kan dat nog wel even duren. Ik weet hoe lang die brand in Bergeijk nog blijft nagloeien, met al die chemische stoffen...
Overigens zei de man van RTL-Z Berg-eijk hihi

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

Machie

Berichten: 15955
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 12:08

jrmig renske, dat is niet koel! Ik kan me helaas de rampin enschede nog te goed herinneren. Gelukkig dat je Blake daar snel weg hebt kunnen krijgen!

Karamell

Berichten: 1299
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 12:12

Brrr...was even bang dat het net zoiets als in Gelinghen zou zijn..
Gelukkig iets minder maar toch, hopelijk is het gevaar snel voorbij Scheve mond

Veel sterkte alvast Ach gut

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 12:12

Even het vorige topic opgezocht, ivm hoe ze daar te werk gaan. Vergelijk het met wat er nu gebeurd in Bergeijk, en kijk vandaar uit hoe ernstig het is...
[ON] Eindhoven ontsnapt aan ramp

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-04 12:14

ik heb nieuwe info Lachen

er is een ketel ontploft in dat berdrijf, waardoor het dak eraf knalde en er een enorme steekvlam naarbuiten kwam

dat is inmiddels geblust, maar ze weten nog niet of alles wat chemicalien bevat buiten de brand is gebleven, of inmiddels ook is geblust, want zolang er chemicalien smeulen kan het nog ontploffen

maargoed, bjorn houdt me op de hoogte!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 12:14

Laatst gewijzigd: 05-08-2004 12:53

Brand bij chemisch bedrijf Bergeijk

Bij een chemisch bedrijf aan de Industrieweg in Bergeijk is na een explosie een grote brand uitgebroken. Door de ontploffing in een ketel is het dak van het bedrijf geslagen. Daarna volgde nog een explosie in een opslagplaats.

Afgezet
Eén persoon is lichtgewond geraakt. Twee mensen hebben ademhalingsproblemen. Bij de brand, die inmiddels onder controle is, zijn volgens de gemeente geen giftige stoffen vrijgekomen.

Chemisch
De brandweer en politie hebben de omgeving van het industrieterrein afgezet. De politie heeft bewoners in de straten rondom het bedrijf opgeroepen uit voorzorg ramen en deuren dicht te houden. Het bedrijf in de Noord-Brabantse plaats fabriceert onder meer lijmen, reinigingsmiddelen en antiroestmiddelen.




©RTLNieuws.nl

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-04 12:17

mn zusje belde net, of alles goed met me was, ze was op dr werk(schoonmaakbedrijf, dat in heel de kempen overal bedrijven poetst)
en ze wist te vertellen dat als dat bedrijf verder zou branden en alles zou ontploffen, heel de wijk eromheen werd weggevaagd, omdat het zo'n groot bedrijf is, met zoveel chemicalien(collegaatje van haar poetst daar altijd en kent dus ook de gevaren van een eventuele brand daar)

en tsja, de 2e rij huizen voorbij t bedrijf, daar woon ik

dus niet voor niets dat ze in bergeijk zelf zeiden van de molen tot de c1000 is risicogebied Bloos!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-04 12:18

Bjorn belt weer, de wegen gaan weer open, en ik mag strax terug
de traumahelikopter is weg, de ambulances rijden weg, brandweer blijft nog maar de helft vd mensen
is gelukkig goed afgelopen Haha!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Karamell

Berichten: 1299
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 12:20

Oef, gelukkig maar.. Lachen

Maar ben ik het nou of gaat er tegenwoordig ineens zoveel mis met ontploffingen enzomeer Scheve mond
Echt kort opeen ...brrr

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 12:22

Gelukkig maar.. Maar houdt dat in dat het gevaar nu geweken is??? Is wel belangrijk om te weten, dacht ik zo.

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-04 12:26

ja ze zeggen dat het gevaar voorbij is, traumahelikopter en ambulances gaan weg, brandweer is ook aan t vertrekken en de wegen gaan weer open

maar ik hoop dat het ook ECHT veilig is
bij de brand bij onze stal gaven ze t sein "brandmeester" nog geen 2 min daarna ontplofte de dieseltank van een jeep in de loods achter de stal en brandde alles weer verder Bloos!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 12:34

Jeetje toch nog eng zeg. Een tijd terug werd er bij ons in de wijk langs een geluidswal ook een eng ogend gebouwtje gebouwd toch eng in een woonwijk. Supplementatiestation stond erop. Ik wist niet wat dat betekende dus ben navraag gaan doen wat het dan wel was en het bleek geen eng gebouw te zijn. Soms kun je maar beter niet weten wat er bij je in de buurt zit dan zou je er bijna niet meer durven wonen.

Gelukkig is het gevaar voorbij en kun je weer rustig ademhalen.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 12:36

Blijf anders even bij je ouders, tot vanavond ofzo. Dan is het meeste gevaar wel verdwenen, en zul je je ook wat veiliger voelen...

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Besje, carineken, Hootje, Kimberly520, kitag1rl, Malissaa1, naomi_mickey, Shivaya en 54 bezoekers