ik ben de trotse eigenaresse van Yoska (asielhond)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chita

Berichten: 669
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

ik ben de trotse eigenaresse van Yoska (asielhond)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-04 09:00

Gister bijna heel de dag in de auto gezeten, naar zeeland, naar het asiel om naar Yoska te kijken.
Toen ik aankwam was ik gelijk verliefd Lovers . Ze is een 5 jarige golden, heeeeeel lief, veel te dik en wat kale plekken, maar dat komt allemaal goed. We hebben vanmiddag een afspraak bij de dierenarts.
Met wandelen was ik helemaal verkocht en wist het meteen, die ging mee naar huis. Ze was een keer eerder geplaatst, maar daar had ze een jongetje gebeten Verward . Ik kan het me echt niet voorstellen. Het was wel toen hij aan het eten was, dus dat zou ook niet slim geweest zijn van dat jongetje, maar dan nog geloof ik het niet.
In het asiel zeiden ze dat ze sinds ze terug was wel gromde als ze at, maar dat ze er wel gewoon bij konden staan. Gewoon wennen en oppassen dus. Vanochtend met eten geven was er echt niks aan de hand. Ze gromde niet niks en ik stond er echt vlakbij. Komt allemaal goed dus.

Nu lekker veel wandelen en zwemmen, dat is goed voor haar, ben helemaal happy (heb vanacht echt slecht geslapen haha). Toen we vanochtend bij haar kwamen kon ze niet meer ophouden met kwispelen en vrolijk doen, zo schattig. Ik plaats binnenkort een foto!!

Lame

Berichten: 3570
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 09:12

Gaaf is dat he, altijd die blije reactie van een hond! Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.. Geniet er maar van, je krijgt een hoop van een hond..

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 09:17

wat goed zeg.. ik heb ook een hondje uit het asiel, echt een schatje...
veel plezier met je nieuwe aanwinst

Belker

Berichten: 15301
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 09:25

Verplaatst naar Algemeen

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 09:31

Dat ze gebeten heeft kan niet zo vreemd zijn als jij denkt, Goldens zijn namelijk bijthond nummer 1 op dit moment. Het ene moment hardstikke lief, het volgende moment bijtend. Ze zal niet voor niets in het asiel hebben gezeten, een 'goede' hond zit niet in het asiel (maar gaat altijd naar familie, kennissen etc.)
Maar veel plezier met haar, 5 jaar is een leuke leeftijd. Geen pup meer, maar ook nog geen oude taart.

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 09:37

gabyfedde schreef:
Ze zal niet voor niets in het asiel hebben gezeten, een 'goede' hond zit niet in het asiel (maar gaat altijd naar familie, kennissen etc.)


Wat een onzin zeg, waar baseer je dat op??

Niet iedereen zit ruim in de familie/kennissen die ook nog eens zin in of tijd/plek voor een hond hebben.

Enne, Chita, veel plezier met je nieuwe hond! OK dan! Ben benieuwd naar de foto's.

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 09:51

ellenlouise schreef:
Wat een onzin zeg, waar baseer je dat op??

Niet iedereen zit ruim in de familie/kennissen die ook nog eens zin in of tijd/plek voor een hond hebben.

Enne, Chita, veel plezier met je nieuwe hond! OK dan! Ben benieuwd naar de foto's.


Dat baseer ik op mijn ervaring bij dierenarts, asiel en pension tijdens stage èn de ervaring die mijn moeder als gedragstherapeute heeft.

Chita

Berichten: 669
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-04 09:54

Goldens staan juist bekend om hun lieve karakter. Het is echt een schat van een hond en ik ga haar niet beoordelen op wat anderen (volkomen onbekenden) hebben gezegd. De mensen in het asiel geloofden het ook niet. Ik ben gewoon wat voorzichtiger met haar als ze eten heeft en dan komt het allemaal zeker goed. Straks even naar de dierenarts.

Ze zat inderdaad niet voor niets in het asiel. Ze is van een campingeigenaar geweest die haar een beetje verwaarloosde. Ze kreeg niks tegen vlooien en heeft zich waarschijnlijk daardoor zo opengekrabt/gebeten dat ze nu nog kale plekken heeft, maar dat komt ook wel weer goed allemaal!

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 10:00

Chita schreef:
Goldens staan juist bekend om hun lieve karakter.


In oude boeken ja, Goldens en hun problemen zijn nu zelfs een onderwerp in de lesstof voor gedragstherapeuten (HBO-opleiding), het ras wordt kapotgefokt en daardoor krijg je probleemgedrag.
Wil niet zeggen dat er geen lieve Goldens zijn hoor (ik ken zat hele lieve Goldens), maar het aantal niet-lieve stijgt nog steeds. (vaak afkomstig van broodfokkers en mensen die buiten de rasvereniging omfokken).

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 10:07

gabyfedde schreef:
Ze zal niet voor niets in het asiel hebben gezeten, een 'goede' hond zit niet in het asiel (maar gaat altijd naar familie, kennissen etc.)

wat een onzin.... Mijn pup zou ook naar het asiel gaan toen hij 10 weken was. Niet omdat hij geen goede hond was, maar omdat zn baasje toen niet meer voor m kon zorgen. Grote onzin wat jij daar zegt IMO.


Chita -> Super dat je een hond uit het asiel hebt gehaald, ik hoop dat jullie veel plezier van elkaar gaan hebben en lang van elkaar mogen genieten

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 10:23

gefeliciteerd Haha!
sinds vorige week woensdag heb ik ook een asielhond, een kruising lab van 1 jaar en 8 maanden(zie link ondeschrift Knipoog )

super dat je een asielhond hebt genomen OK dan!

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 12:06

gabyfedde"]
Dat ze gebeten heeft kan niet zo vreemd zijn als jij denkt, Goldens zijn namelijk bijthond nummer 1 op dit moment. Het ene moment hardstikke lief, het volgende moment bijtend.
[/quote]

Dit klopt, en dat komt omdat ze eerst zo lief waren en iedereen er een wilde. Handelaren zagen geld en gingen broodfokken. Daar krijg je honden van met een kronkeltje in hun hoofd. Dat is met meerdere honden zo...

[quote="gabyfedde schreef:
Ze zal niet voor niets in het asiel hebben gezeten, een 'goede' hond zit niet in het asiel (maar gaat altijd naar familie, kennissen etc.)


En dit vind ik dus de grootste onzin die er is. Als ik een hond heb, maar ik ga verhuizen naar een flat waar ik geen huisdieren mag hebben. Mijn familie heeft een hekel aan dieren en mijn kennissen hebben hun handen vol aan eigen dieren... Waar ga je dan heen met je hond, juist naar een asiel. Zou dat betekenen dat deze 'asiel'hond geen goede hond is...
Ja er zitten honden met een verleden, maar elke hond heeft een verleden. Of dat nu een goed verleden is, zoals mijn beschreven situatie, of een verleden is waarbij hij miss een keer gebeten heeft, elke hond heeft een verleden.

Daarbij ben ik meerdere keren gebeten door een hond, en is het nog nooit de schuld van het beestje zelf geweest. Het zijn en blijven gewoon dieren, en die kunnen uit verdediging of wat dan ook bijten. Een super mak paard, kan ook altijd nog vluchten voor iets, aangezien een paard vlucht als dat nodig is, zal een hond nog steeds bijten als dat nodig is.

Dus ik vind juist met jouw ervaringen dat je verkeerd oordeelt!!!!!!!

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 12:07

Oh en ontopic Haha!

Hehe toch je topic gevonden Haha!
Heel veel plezier met deze 'goede' hond! Super dat je hem een kans geeft

yfande

Berichten: 1624
Geregistreerd: 21-02-04
Woonplaats: Boeskoolstedke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 12:09

Mijn ervaring uit mijn werk bij een asiel is dat je elke hond tenzij die een aandoening in de hersenen heeft met geduld en respect weer op het goede pad krijgt. En het is beslist niet waar dat alle "goede" honden bij fam en kennissen terecht komen en de gevaarlijke exemplaren in het asiel belanden.

Chita, prima !! en heel veel succes. Laat zo af en toe iets van je horen

empyree
Berichten: 80
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Verneugheol (Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 12:27

Als echte hondenfreak wil ik ook graag even reageren !

Een hond belandt meestal in het asiel omdat zijn baas (en fokker) niet de moeite en tijd (willen)nemen om een betere oplossing voor het dier te vinden.
Vaak bedenkt de eigenaar 'ineens' dat de hond wegmoet en wil hem dan geen dag langer in huis hebben...........
Helaas heb ik dat als fokker wel eens meegemaakt en het ergste is dat het in 99% van de gevallen juist NIET aan de hond ligt !

Chita, geniet van je nieuwe huisgenote en heel goed dat ze bij jou wel een kans krijgt en niet meteen veroordeelt wordt !

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 12:35

Precies, je wilt niet weten hoe vaak mensen hun hond dumpen bij het asiel, met een of andere vage reden. Gewoon omdat ze er geen zin meer in hebben. Asiel is dan wel een heel makkelijke methode.

Ik heb 8 jaar geleden ook een hondje uit het asiel gehaald. Toen hij ons zag, vanachter de tralies, deed ie ook heel hard grommen. Maar hij doet geen vlieg kwaad, daar durf ik mijn hand voor in het vuur te steken.

Veel plezier met je hond!

duikpaardje

Berichten: 1474
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: lekkerkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 14:30

wat leuk voor jullie !

heel veel wandel/zwem/knuffel enzvoort plezier.
ik hoor binnenkort de verhalen wel op stal en wel heel veel Cheese! Cheese! maken.

groetjes
marijke

Dikkie81

Berichten: 191
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 14:34

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

didi74

Berichten: 409
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 16:44

Gefeliciteerd met Chita OK dan! Geweldig als mensen een dier uit het asiel nemen. Ik wil graag ook even reageren op dit onderwerp.
Ik heb een rottweiler uit het asiel gehaald toen ze 10 jaar oud was. Ik was gelijk verkocht. Ze kon je echt heel zielig aan kijken en ging helemaal tegen het hek aan zitten zodat je haar lekker kon aaien. Ze heeft maar liefst 2 jaar bij ons mogen wonen, toen hebben we haar moeten laten inslapen. Ik heb nog nooit zo'n lieve hond meegemaakt. Rottweilers staan nou niet echt goed bekend, maar waarom deze in het asiel terecht is gekomen? Echt niet omdat ze onhandelbaar was of zo. Ze had helaas kanker en kon op een gegeven moment niet meer lopen van de pijn. De medicijnen sloegen niet meer aan. Dat beestje moet ontzettend veel pijn gehad hebben, omdat de dierenarts in eerste instantie aan artrose dacht. Maar ze heeft nog nooit naar me gegromd, laat staan gebeten.

Ook ben ik in het bezit van een golden retriever van 10 jaar. Ook zei weet echt niet wat bijten is. Dat geld ook voor mijn vorige golden die helaas in mei is overleden. Hij is 11 jaar geworden en het woord bijten, grommen of blaffen kwam ook in zijn woordenboek niet voor.

Tuurlijk zullen er best wel is verkeerde honden tussen zitten, maar dat er alleen probleemhonden in een asiel zitten vind ik dus onzin!

Chita

Berichten: 669
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-04 17:20

Citaat:
Gefeliciteerd met Chita


Ze heet Yoska. Chita is mijn vorige golden die we eind juni in hebben moeten laten slapen. Zij was bijna 14 en ook de grootste schat van de hele wereld.

Tuurlijk worden ze kapotgefokt omdat er zoveel vraag naar is, maar dat hoeft niet te betekenen dat Yoska bijt. Iedereen (heel de buurt is bijna op visite geweest) is weg van haar. Ze kan het met alles en iedereen vinden.

we zijn vandaag bij de dierenarts geweest en ze is verder gezond. We hebben hem alles verteld. Ze weegt 46 en mag tussen de 30 en 35 wegen, dus streng op dieet. Vanavond gaan we haar lekker laten zwemmen. De dierenarts zei toen hij klaar was: ja ze is echt agressief. Hij zei ook dat ik me daar niets van moet aantrekken. We geven haar een eerlijke kans (en gaan dus niet de eerste dag gelijk haar eten weer afpakken) en je zal nooit weten of ze echt gebeten heeft en zo ja waarom. Ik ga er lekker vanuit van niet en geniet van haar.

Het is echt leuk om als je even weg bent geweest, al is het maar naar de wc, zo'n vrolijke hond te zien. Een echte kroelkont is het Lovers . Ik ga even kijken of het uploaden gaat lukken., hmm dat lukt nog niet helemaal, ik kijk vanavond weven als de andere computer aanstaat.

didi74

Berichten: 409
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 18:37

Sorry meid, te snel gelezen. schaam me diep Bloos!

Mist

Berichten: 9485
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 19:50

gabyfedde schreef:
Dat ze gebeten heeft kan niet zo vreemd zijn als jij denkt, Goldens zijn namelijk bijthond nummer 1 op dit moment. Het ene moment hardstikke lief, het volgende moment bijtend. Ze zal niet voor niets in het asiel hebben gezeten, een 'goede' hond zit niet in het asiel (maar gaat altijd naar familie, kennissen etc.)
Maar veel plezier met haar, 5 jaar is een leuke leeftijd. Geen pup meer, maar ook nog geen oude taart.


Dat klopt idd van Golden's en eigenlijk van elk ras dat "ineens" populair werd.... maar met het 2e gedeelte ben ik het niet eens gabyfedde Knipoog mensen hebben soms de meest misselijkmakende excuses om een dier naar het asiel te brengen Boos! .......wat natuurlijk nog altijd beter is dan aan een boom binden (collega van mij vond een hond in het bos 2mnd geleden-vastgebonden aan een boom, met een tas blikvoer Verward ) die had ik graag willen betrappen Schijnheilig

Blackje
Berichten: 7118
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: In de wolken..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 20:03

gefeliciteerd!
Vind het altijd fijn om te horen asl mensen een hond uit het asiel nemen ipv een pup bij een dierenwinkel OK dan!
veel plezier en succes ermee.
enne elke hond kan een keer bijten, het blijven beesten en als ze zich bedreigd voelen.. het hoeft niet altijd wat te betekenen

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 20:46

mijn hond heeft ook gebeten, naar een onderdanig teefje
maar die avond speelde hij wel gewoon met de 2 ridgebacks van mn ouders, en zelfs toen de ene naar hem ging dreigen deed hij nog niets

en als ze eten en iemand stoort ze, dan zullen ze diegene dmv een grom of een hap waarschuwen dat diegene weg moet, ze moeten mij ook niet storen tijdens het eten!

nog even voor gabyfedde, er zitten idd in eht asiel dieren die afgestaan zijn ibm gedragsproblemen, maar bijna alle dieren die er zitten, zitten daar ivm ziekte van de eigenaar, of andere problemen, ook zitten er wat zwerfdieren, en zwerfdieren zijn ook niet per definitie probleemdieren

ik ben een hele tijd iedere zondag met moniek(griebels) bij het asiel gaan wandelen, en heb nu inmiddels zelf ook een asielhond, en ik kan je verzekeren dat er meer probleemloze dieren zitten, dan dieren waar iets mis mee is! en de echt gevaarlijke/valse dieren krijgen een spuitje, dat is beter voor hunzelf, en voor de omgeving

als je door een asiel heenloopt, zie je de honden ook heel anders dan ze in het echt zijn, hoe zou jij je voelen als je heel de dag in je hok zat, en er allemaal mensen naar je komen kijken en willen aaien etc etc

de honden die we meenamen voor een wandeling zetten we op de foto, maakten er een verhaaltjwe bij, printte de foto's+verhaaltje uit, en diezelfde week waren 2 van de 3 honden waar zo'n briefje ophing besproken! omdat de mensen dan zagen hoe zo'n hond eigenlijk is

dus wat jij zei, dat er wat mis mee is anders zat ie niet in het asiel dat klopt niet!

ingridnoah

Berichten: 30
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 22:14

Hoi Annelies,

Echt super leuk, ben echt blij voor je.Wel grappig want we hadden het er dinsdag nog over op stal dat je graag een nieuwe hond zou willen !!

En ik weet zeker dat het helemaal goed komt met Yoska omdat jullie haar heel veel liefde en aandacht gaan geven Lovers


Groetjes Ingrid.