Nog maar eens een vraag voor gebruikers van een Boett

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Nog maar eens een vraag voor gebruikers van een Boett

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-02 13:57

Jaja, 't is even wennen als je op je (weide)pony nog nooit een deken gehad hebt & nu ineens wel moet...

Mijn vraagje dus: omdat een Boett niet waterdicht is: hoe doen jullie dat als het regent? Laten jullie je paard/pony dan gewoon door de regen lopen met dat deken op? 't Schijnt wel sneldrogende stof te zijn, maar ik denk toch niet dat het voor een paard gezond is om met zo'n nat deken rond te lopen. Ik kan ook niet elke keer dat het begint te regenen naar daar gaan om het deken er af te halen & te laten drogen, & Samira 24u op 24 op stal zetten omdat het zou kunnen gaan regenen vind ik ook al geen optie, ze is nl gewend om altijd op de wei te staan. Hoe lossen jullie dit op?

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Boett-deken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 16:58

Je kunt de Boett-deken gewoon op laten bij regen, de stof droogt snel weer op. Als het dagen achtereen regent, kun je je paard wel beter 's nachts op stal zetten, zodat ie wat op kan drogen, en je de deken uit kunt hangen. Je kunt er ook voor kiezen je paard bij regenweer zonder deken te laten, want dan zijn de eczeemvliegjes minder actief dan bij droog weer. Maar omlaten is beter, dan weet je tenminste zeker dat de vliegjes geen kans hebben. Wel vaak uitwassen die deken, anders gaat hij op den duur erg stinken (en je paard ook)!

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-02 18:46

Oké, bedankt voor het advies, zal het dan toch maar zo doen!

Het 's nachts aflaten bij regenweer vind ik eigenlijk wel geen goed idee, omdat die muggetjes idd minder actief zijn bij regenachtig & winderig weer, maar juist het actiefst bij warm & vochtig weer, & bovendien zijn ze het meest actief kort voor en na zonsondergang (van 17u tot 22u ongeveer) & in de vroege morgen (van 4u tot 7u ongeveer, & dat reken ik bij 's nachts), ik zou het dan eerder overdag afdoen & wat laten drogen... Maar soit, toch bedankt!

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 20:23

Ik heb Ilonk twee jaar lang de deken opgelaten (in het exceem seizoen dus) ook met regen, als het heel lang en heel veel regende deed ik hem af. ( en in de wasmachine, daar kwam ie dan mooi schoon uit, en ook nog eens een stuk droger dan uit de regen, dan in de droogtrommel en klaar)
Afgelopen na jaar heeft ze dus wel een weekje gehoest, ik denk van de natte deken. Ik heb nu een regendeken aangeschaft die er onder gaat als het weer te nat wordt. Ik heb ook een nieuwe deken gekocht dus in principe kan ik als de ene nat is de oude er op doen.
Met een regen deken eronder doet een vriendin van mij al twee jaar en dat gaat heel goed.

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-02 20:44

Da's pas een goed idee! Waarom kom ik daar toch niet op?

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 22:00

nou echt veel heb ik er niet aan toe te voegen maar doe het toch maar ff.

ik laat de deken ook altijd om.
en met erg lange regen dagen ( als tie niet de kans heeft gehad om na twee dagen te drogen) doe ik hem ff wassen en tadaaa weer schoon en droog.

mmh twee deken's is natuurlijk ook een optie ( wel een dure)
en die regen deken vind ik ook een super idee!!!

verder kan ik zeggen nooit meer zonder boett te kunnen!!
super uitvinding