emara les van ikkuh

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

emara les van ikkuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-04 10:13

Knipoog hier enkele fot's van emara toen ik les kreeg van ikkuh in wiesel bij apeldoorn,,emara is 18 jaar dus niet echt makkelijk,ik rij met slof dus als ze omhoog komt dat ik het erbij kan pakken....ze is namelijk heel moeilijk aan de voorkant..dus graag daar geen commentaar op... Knipoogps:dit zijn allemaal losrijfoto's


Afbeelding

hier emara aangekomen en opgezadeld bij ikkuh


Afbeelding


emara aan het losrijden,,want ze zit behoorlijk vast in haar rug..


Afbeelding


emara loswerken aan de lange teugel Lachen


Afbeelding

emara in draf


Afbeelding

emara in stap


Afbeelding

emara in draf


Afbeelding

emara weer in stap


Afbeelding

emara in galop


Afbeelding


emara weer in draf


Afbeelding


weer een galop foto

Afbeelding



Afbeelding


emara zonder slof in stap


Afbeelding



Afbeelding


emara moe en voldaan
Laatst bijgewerkt door Emaartje op 05-08-04 10:32, in het totaal 8 keer bewerkt

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 10:26

leuke fotos mooi paard. probeer alleen wel je hoofd recht te houden en geen centjes te zoeken en je hakken uit te drukken Lachen

poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 10:27

mooi paard. op de laatste foto ziet het er goed uit.

Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-04 10:33

ps..dit was de eerste keer dat ze op dit terrein was....,,en ik keek zo naar beneden om op haar te lettewn wat ik doen moest kreeg de eerste keer les van ikkuh Lachen

Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-04 10:37

en wat vinden jullie ervan..niet slecht he...ik krijg normaal ook al in keer in de week les,,,zodat ik een keer kan gaan starten...

:)Ikkuh:)

Berichten: 694
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 10:44

hey, ging wel goed he voor de 1e keer Lachen Foto's zijn ook mooi geworden Lachen

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 10:47

Ik zou persoonlijk de slof wat langer willen zien, zodat hij ergens tegenaan loopt. Nu heb je de slof sommige momenten veel te strak zitten, waardoor het gewenste resultaat weg blijft. Hij kan nu niet anders als daar met zn hoofd lopen, maar of hij dat ook doet omdat hij zn goede spieren gebruikt is een tweede. Beter de slof een cm of 10 laner en dat de neus er wat meer uitkomt en dat de slof alleen inwerkt als hij echt vreselijk omhoog komt dan zo kort en dat het hoofd op deze manier naar beneden gedwongen wordt.

Met losrijden kan je proberen veel achten te rijden met overdreven stelling......... maar zonder uitzwaai van de achterhand.....

Ik vind het overigens wel een heel leuk dier hoor

Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-04 10:50

klopt op sommige momenten moest ik inderdaad de slof wat korter maken,maar normaal heb ik de slof heel lang dus niet eens nodig daar heb ik helaas nog geen foto van maar dat is bij ons op de les..

Marloes__

Berichten: 5207
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 11:49

Ik vind nou niet echt dat een slof nuttig is als het paard al zo vast zit in zijn rug. Zonder slof kan die veel meer zijn achter hand te gebruiken. Ik bedoel het goed hoor trouwens, ik vind het wel een leuk ponytje

Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-04 11:53

het is een klein paard hoor!!!!!!!!!en de slof is voor tijdelijk gebruik,en zonder de slof laat ze helemaal niet los,vandaar...gr
Laatst bijgewerkt door Emaartje op 05-08-04 11:59, in het totaal 2 keer bewerkt

l0nal0ver

Berichten: 68
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 11:54

Hayy Leuk paardje h0or! Haha!

Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-04 11:55

dank je!!!!!!!!!!!!

Idooltje

Berichten: 2313
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 11:59

Leuke foto's en mooi paardje... al zou ik als ik jou was je teugels wat korter pakken en de slof wat langer laten. En zelf wat meer recht voor je uit kijken en niet naar beneden. Je zegt dat het je eerste keer op dit terrein was, maar als je op wedstrijd bent ga je toch ook niet naar beneden kijken???

voor de rest wel een super mooi dier!

Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 19:11

Hey gave fotows man Lachen
Ohh dat setje is echt super gaaf ben der helemaal jalours op Tong uitsteken
Die eerste foto is leuk van emaar !!

Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-04 19:15

dank je pasha!!!!!!!!!!!

SnelleMarz
Berichten: 8846
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 19:27

het overige gedeelte van de teugels/slof hoort toch echt aan de rechter kant Clown

Verder heb ik er geen problemen mee hoe je met de slof rijdt
als hij goed doorklikt dan hangt hij los
Alleen vind ik dat je net iets teveel van hem vergt, je wilt hem in de hoge buiging. Het lijkt me verstadiger (omdat je zegt dat hij zn rug niet wilt ontspannen) om hem juist laag, rond en ontspannen te rijden.
En dan later pas die hoge buiging te gaan vragen.
En zoals al eerder gezegt, voor je uit kijken Vork en je hakken mag je soms iets uitdrukken.

Veel plezier nog samen, vind jullie 2en goed bij elkaar passen

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 10:13

ik vind dat je beugels wel wat langer mogen omdat je helemaal achterin het zadel zit en als je beugel langer zijn heb je dat niet zo snel. Hij lijkt er niet echt vrolijk uit te zien met slof. Neem goed les dan heb je geen slof meer nodig. succes

Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-04 11:21

miekelover ik zei nog geen commentaar over de slof..en het wertk het wordt me zelfs geadviseerd om te gebruiken..anders lukt het je echt niet je mag het proberen!!

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 11:34

Niet erg dat je met slof rijdt maar zou em anders loswerken (erop en opwarmen met overgangen en langere teugel. Daarna pas oppakken). Langere slof eraan en rij em es met ruimte van voren. Je houdt nu zo je hand terug, en je slof erbij zo je paard kan moeilijk anders dan in die houding lopen. Probeer em lucht te geven, en rijdt em van achteren op en begrens em van voren zonder dat je je hand te vast zet. Snap dat een keertje doorpakken niet erg is, want volgens mij kom je er anders moeilijk door bij dit beestje. Maar probeer et luchtig te houden en rij em vooral door aan de achterkant. Verder erg leuk beestje, ik ben wel vosjesfan Lachen

SnelleMarz
Berichten: 8846
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 12:31

miekelover schreef:
Neem goed les dan heb je geen slof meer nodig.

Daar wil ik even op inhaken.. Wat een FLUT-OPMERKING Lips are sealed
Sorry Schijnheilig

Maar de slof kan een goede steun zijn, ik rij zelf JUIST met mn les met slof. Zodat ik OOK kan trainen op mijn houding, en niet alleen bezig ben om haar naar beneden te rijden Rolleyes

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 12:35

Als je het paard over de rug wilt laten lopen en losser wilt krijgen in de rug zou ik hem nog lager (niet persé ronder hoor) laten lopen en de eerste tijd niet denken aan een proefgewenste houding. Pas als je paard zijn hals wil laten vallen vanuit de schoft gaat het paard de rugspieren ontspannen. Een slof werkt alleen goed als je hem kort aanhaalt/oppakt en meteen weer loslaat zodat je paard je hand gaat volgen naar beneden. Als je de slof steeds vasthoudt dwing je haar in die houding en zal ze haar rug en hals vastzetten op die slof en vaak er zelfs wat op gaan hangen. (en dat is ook de reden dat ik als mijn pony zich vasthoud ik hem (of haar) geen steun geef op mijn gewone teugels, zodat hij/zij op eigen benen moet lopen...)

Ik kan heel goed begrijpen dat je een slof gebruikt als je paard alleen maar haar rug wegdrukt en met hoofd omhoog loopt. Heb hem zelf nooit nodig gehad met Andrew, maar toen hij laatst alleen nog maar zat te klieren in de wei en zijn onderhals erop zette met zijn neus in de lucht om lekker zijn eigen kant op te vliegen, heb ik hem er toch ook bijgepakt en het was zo over (teugels op druk kon niet omdat hij dan nog meer omhoog komt)

Foto drie en foto 5 vind ik het meest ontspannen beeld, maar ze zou in mijn ogen nog meer haar hals mogen laten zakken...

Maar dat is mijn mening, en de manier waarop ik getraind word...
Leuke pony verder trouwens! En succes met je lessen!
Laatst bijgewerkt door joyce B op 08-08-04 12:38, in het totaal 1 keer bewerkt

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 12:37

Pasha schreef:
Hey gave fotows man Lachen
Ohh dat setje is echt super gaaf ben der helemaal jalours op Tong uitsteken
Die eerste foto is leuk van emaar !!



jeeee, eindelijk een opmerking zonder dat ze over de slof beginnen *zucht* als er 1 keer word gezegd dat ze slof wat losser moet snapt ze het ook wel hoor!!!!

heel leuk paardje OK dan! gaaf setje ook *LOL*

gr claudia

Vie

Berichten: 12212
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Haasdonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 14:02

Marwszjeuh schreef:
Daar wil ik even op inhaken.. Wat een FLUT-OPMERKING Lips are sealed
Sorry Schijnheilig

Maar de slof kan een goede steun zijn, ik rij zelf JUIST met mn les met slof. Zodat ik OOK kan trainen op mijn houding, en niet alleen bezig ben om haar naar beneden te rijden Rolleyes


Ff terzijde, ik vind het niet zo 'n flutopmerking . Lachen
Maar ik ben gewoon tegen hulpteugels, dus ja, dat ben ik gewoon.
Bij Olga zitten ze ook altijd te zeggen: doe een martingal om omdat ze zo trekt en der hoofd omhoog gooit, maar nu ik les, is dat ook al minder, dus nog wat oefenen en het gaat er wel uit, alleen duurt dat een tijdje.

Ma dat was ff terzijde.

Ik vind de foto's verder wel leuk, over de slof ga ik me niet uitspreken, ik heb er gewoon géén verstand van . *LOL*
Ik vind het wel een super leuk paardje .

loez

Berichten: 11072
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 14:05

leuk paardje,loopt netjes!leuke kleur setje ook,(heb er zelf de chocobruine ervan:)!)staat het paard ook erg mooi!
zelf ben ik het over de slof met GK eens!;)
succes:)

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 14:10

Dames kunnen we misschien ook eens keer een topic waarin een slof te zien is, op een normale manier te laten verlopen?

Een slof is niet per definitie slecht en een slof is niet per defintie goed.
Het gaat erom hoe de slof gebruikt wordt.