Onterecht paard te koop

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Onterecht paard te koop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-04 10:15

Ik had gister Charmot op marktplaats gezet, met de vraag of iemand uit utrecht een lieve pony zocht. Waarom persee in Utrecht? Nou omdat ik haar dan nog kan opzoeken en misschien zelfs nog gewoon zou kunnen blijven verzorgen.
Toen kwam ik in contact met iemand uit lelystad, ik uitgelegd dat ik iemand in Utrecht zocht, maar het klonk heel super, ze zou met een ander paard in een weiland komen te staan en lekker buitenritjes maken enzo (stond ookal in een ander topic). Is diegene gistermiddag komen kijken, en natuurlijk gelijk helemaal verliefd op Charmot (wie niet Knipoog ), ik helemaal overstuur, ik had gelijk al spijt

Ik in tranen mn moeder gebeld om te vragen of ik Charmot niet kan kopen, we zouden erover praten, dat hebben we dus gedaan en ik moest achter de maandelijkse kosten zien te komen voor voer enz.
Ik dus de eigenaar bellen met de vraag of ze al verkocht was (dat gaat verder via hem), die mensen willen haar dus heel graag hebben maar hij heeft nog geen ja gezegt.
Hij belt me nu nog erover terug.

Maar nu is die persoon die gister is komen kijken en haar dus super graag wil kopen, boos op mij. (msn)
En toch wel logisch, ik laat haar tenslotte komen kijken en vervolgens haak ik af Scheve mond
Ik beslis natuurlijk niet over de verkoop maar de eigenaar heeft gezegt dat hij erover na zal denken ivm dat ik zo overstuur was, dat vond ik wel super lief Lachen
Ik mag komen wanneer ik wil bij die mensen, ze zijn echt super aardig en ik weet zeker dat ze het goed krijgt hoor, maar ik kan haar echt niet missen

Die vrouw zegt ook; waarom zet je haar dan op marktplaats?
Ik uitgelegd dat ik iemand in Utrecht zocht maar dat ik haar toch een kans wou geven maar dat ik er toch heftiger op reageer dan dat ik verwacht had Scheve mond
Ik wil haar echt niet kwijt, maar ik vind het wel erg banketstaaf voor die vrouw Scheve mond

Mahja ik heb ook zoiets: het is wel banketstaaf mahja ik ken die vrouw verder niet, dan kan ik wel uit respect ofzo zeggen; ja koop jij dr maar, mahja ik wil dr ook graag kopen en dat ga ik dan weer niet laten zitten voor iemand die ik amper ken Verward

Maar ik voel me best banketstaaf

(vraag me niet wat het nut is van dit topic)

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 10:25

Ik denk dat je je had moeten vermannen en haar aan die vrouw had moeten verkopen, ze kreeg het daar tenslotte supergoed zo te horen.

Maar van de andere kant begrijp ik jou ook goed, maar weet je wel wat er allemaal komt kijken bij een eigen paard. Je bent zo 200 euro kwijt (ik tenminste in deze regio-pensionstal).
En charmotje is ook ouder, dus als ze kwaaltjes krijgt? Poedertjes kopen, dierenarts...

Ik hoop dat je een goede beslissing maakt, en dat weet je waarschijnlijk alleen zelf wat het beste is. Ach gut

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 10:33

Ach, ik vind het eignelijk niet terecht dat die vrouw gelijk boos gaat reageren op jou op msn.

Iedereen kan zich weleens vergissen toch, in de gevoelens vna eht paard. jij verzorgt hewt paard nu 4 jaar ? lees is het goed in je profiel ?

dan vind ik het niet niets, zomaar beslissen om het p[aardxje te laten gaan.

als ik jou was, zou ik het die vrouw zo duidelijk mogelijk uitleggen dat je haar toch liever zelf koopt. en dat je je exuses aanbied ofzo.

Allen, denkt er wel om, oudere paarden krijgen vaak meer probleempjes dan jongere paardjes. met oudere paarden meot vaker de dierenarts erbij als je pech hebt.
zoals fonnie al zegt.

sucses met je besluit !

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 10:34

Ach joh, die vrouw kent dr 1 dag, jij kent r al veel beter en langer. Die vrouw vind heus wel een ander leuk paard hoor! Als jij er zeker van bent dat je haar kan kopen dan zeg je tegen die vrouw dat t niet doorgaat. Als je haar zelf niet kan kopen, ja dan wordt ze toch verkocht, dus dan kan ze beter naar die vrouw gaan omdat je denkt dat ze daar een goed tehuis krijgt. Flevoland is echt niet ver vanaf utrecht hoor, ik denk dat een nieuwe eigenaar het ook niet fijn vind als jij elke week zou komen, als ze in flevoland staat kan je misschien 1 x in de maand gaan als je eraan gewend bent dat ze weg is..

Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-04 10:41

Ze komt dan in een weiland te staan dat 50 euro per maand kost, en dan nog voer enz. erbij, dat redt ik wel, maar zoals jullie al zeggen; als ze ziek wordt... maar daar heb ik ook wel aangedacht.
Ze heeft nog nooit iets gehad mahja dat hoeft natuurlijk niet te betekenen dat ze nooit wat krijgt.

En ja ik verzorg haar nu 4 jaar, ben tussendoor wel ong. een jaar gestopt.

Ik had beter eerst beter goed na moeten denken voor ik haar liet komen Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 10:48

Grappig, je moet Bokt eens horen als er een Bokker bij een leuk paard is wezen kijken en de eigenaar trekt het dier daarna om wat voor reden dan ook terug uit de verkoop.... Haha!
Niet zo veranderlijk als de mens, zullen we maar zeggen Haha!

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 10:59

ja maar bokt is ook niet altijd aardig. ik vind dat dit moet kunnen, kijk dat meisje verzorgt dat paard nu ? ee nhele poos die vroue heeft hem mishcien 1 x 1 uurtje gezien ?

haha en dan al boos

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 10:59

Daar heb je op zich wel gelijk in Sonja, en ik kan het me daarom van beide partijen wel goed voorstellen.

Charmotte, je moet proberen om even realistisch tegen dit alles aan te kijken. Want uit je verhaal maak ik op dat als ze heel ziek wordt, je daar niet genoeg geld voor hebt. Dus wees eerlijk tegenover jezelf en je pony; wie kan haar een beter tehuis bieden? Dan kan je namelijk ook een goede beslissing nemen.

Veel succes en sterkte ermee!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 11:15

Je had er misschien van te voren beter over na moeten denken. Ik kan me de reactie van die vrouw wel voorstellen. Je komt naar een paard kijken en dan trekt de verkoper zich terug. Dat is niet erg netjes.

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 14:02

Ben het eens met XoNo, en ook Fonnie heeft het goed verwoord.
Maar uiteindelijk moet de eigenaar het verder beslissen lijkt me, ik vind het wat bijzonder dat het contact met de eventuele kopers via jou is gegaan.
Hoe dan ook, ik hoop dat het paardje een fijne plek krijgt!

Langtand
Berichten: 424
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 15:56

Je kan perfect uitleggen als ik iets moet uitleggen dan duurt dat best wel lang met veel woporden (en vaak de verkeerde) ik snap je helemaal Knipoog maar ... maar waar gaat het nou om dat ze bij jouw blijft of dat ze een goede verzorging moet krijgen of dat die eigenaar eraf wil??

En jij heb die adertentie geplaatst op marktplaats?? Mocht dat van die eigenaar??

jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 16:15

Fonnie schreef:
Ik denk dat je je had moeten vermannen en haar aan die vrouw had moeten verkopen, ze kreeg het daar tenslotte supergoed zo te horen.

Dit vind ik echt de allergrootste onzin die er bestaat, je laat je lieveling toch niet onder je neus vandaan schieten, terwijl je eventueel de mogelijkheid hebt om haar zelf een goed tehuis te geven?

Ik heb met Jarrah precies hetzelfde gehad, alleen was Jarrah al van mij en moest ik haar verkopen omdat ik te groot voor haar was.
Ik zei de hele tijd heel stoer: ik moet haar verkopen (dat moest ik enkel van mezelf omdat ik graag verder wil) maar op het moment dat de eerste mensen waren wezen kijken en helemaal weg van haar waren en een bod hadden gedaan, heb ik me teruggetrokken omdat ik het echt niet over mijn hart kon verkrijgen om mijn lieveling met hun mee te geven.
En een paar weken later is ze naar mijn nichtje gegaan Haha!

GHIS_1990

Berichten: 89
Geregistreerd: 03-08-04
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 18:02

Hopelijk kan ze der paardje kope, want ik zou et ook afschuwelijk vinde als ik men haffie weg moest doen, k ken der al vanaf dat ze 10 dage was en vanaf toen kwam ik iedere dag bij der, duzz k ben natuurlijk vreselijk aan der gehecht geraakt, duzz k zou der nog voor geen miljoen willen verkope, k hou veelste veel van der, ookal is ze heel vaak heel irri maar een paar dage later is ze weer superr lief en wil ze alleen maar knuffele, duzz NOOIT je paardjuh weg doen! doeg xxx

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 19:13

Ik snap het van jouw kant dat het niet goed voelt en je haar graag zelf zou kopen.

Maar aan de andere kant kan jij haar hetzelfde geven als die vrouw?
Dan doel ik het meest op ook een vriendje in de wei en idd de VA kosten als het ooit zo ver zal komen.

Die vrouw zal eerder teleurgesteld zijn, iedereen zoekt tegenwoordig naar een paard en hoeveel verhalen hoor je niet over mensen die maar neit slagen?
Misschien is zij er ook net 1 van.
Kan me voorstellen dat als je dan eindelijk je droompaard gevonden hebt en er komt een kink in de kabel dat ze dan boos/teleurgesteld is.

Maar ja, kijk gewoon naar wat het beste voor het peerd zal zijn, en als jij alles alles kan geven zou ik er gewoon voor gaan, al zou ik me ook behoorlijk banketstaaf voelen.

Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-04 19:32

Ze gaat toch naar die vrouw, het is voor mij te duur (volgens de eigenaar is voer per maand 50 euro en bekappen 70 euro Verward ).
En nu gaat ze zaterdag waarschijnelijk al weg (heb ik net van die vrouw op msn moeten horen) Huilen
Dus morgen de laatste dag Huilen

Ik loop al de hele dag te janken, ik ken het echt niet geloven.
Ik heb zo'n goeie band met die pony, ze is echt alles voor me Verdrietig
Hier thuis gaat het niet altijd lekker dus ik ben liever weg, en ik was dan altijd bij Charmot Ach gut
Ik ga haar zo erg missen Verdrietig

En die vrouw heeft natuurlijk in dr msnnaam dat ze dolgelukkig is.

Ik ben echt stom geweest Frusty

De eigenaar zegt dat ik mee kan naar z'n polopaarden, maar ik vind het niet erg dat ik niet meer met paarden om kan gaan ofzo, maar ik vind het erg dat ik haar moet missen Huilen
En de stal waar ik hiervoor reedt bood ookal aan dat ik daar weer kon gaan rijden en mn moeder zegt dat ik toch een andere verzorgpony ken zoeken of op een manege kan gaan rijden.
Maar dat hoeft voor mij allemaal niet, ik wil Charmotte, meer niet....

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 19:35

Meiss het klinkt even hard, maar als 170 euro per maand al teveel is, wat had je dan willen doen als ze wat extra's of nieuws nodig had?

Vraag aan die mevrouw of je afentoe mag komen kijken, wees blij dat ze naar een goed huisje gaat en ga het verder lekker allemala verwerken.

Op een dag heb je dan ook weer gewoon zin in andere paarden, en als je hebt gezien dat ze bij die vrouw lekker op haar plek staat valt er misschien ook al heel wat van je af Ach gut

Sterkte

Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-04 19:46

Ja ik weet ook wel dat ze het goed zal krijgen (tenminste dat hoop ik, zo komt het wel over), en ik mag gelukkig langs komen.

Maar het idee dat ze straks weg is Huilen

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 19:59

Ga er in elk geval heen als ze zaterdag wordt opgehaald. Dan ziet die vrouw ook dat je heel veel om Charmotte geeft, en zal ze ook begrijpen dat het allemaal niet gebeurd is om haar te stangen, maar gewoon omdat je je paardje niet kwijt wil. Ik hoop dat je in elk geval ook mag komen kijken of ze het daar naar haar zin heeft.
Sterkte!

Senja

Berichten: 371
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 20:17

Hee,
Ik heb net van de nieuwe eigenaresse van Charmotte gehoord, dat ze misschien wel bij mijn verzorgpaarden op stal komt!
Ze komt morgen kijken.
De stal is heel leuk, maar helaas niet dichtbij Utrecht.
Het is in IJsselmuiden, vlakbij Kampen.
Het lijkt me heel leuk als ze bij ons op stal komt, want het is heel leuk!!
Je kunt in ieder geval altijd langs komen!
Sterkte meid, maar voor Motje is het goed.

Shelby

Berichten: 56
Geregistreerd: 19-07-04
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 20:32

en hier dan ook maar even een berichtje van de nieuwe eigenaresse die nu als boeman hier naar voren komt maar dat is dus niet zo!!!
Tuurlijk vond ik het niet leuk om te horen dat het allemaal niet door zou gaan en Tuurlijk gun ik het Nikki ook heel erg graag en Tuurlijk kent ze haar langer dan mij
MAAR>>> als er ooit iets met Charmotte zal zijn dan kan ik de veearts erbij halen en dan laat ik het ook zeker aan Nikki wetenj als het heel erg slecht zou gaan
Maar ga niet gelijk zeggen dat ik niet zo had moeten reageren sta er zelf maar eens voor dan weet je precies wat ik voelde
Charmotte gaat een geweldig plekje krijgen al mijn dieren hebben dat ook al zijn ze op leeftijd dan nog krijgen ze het beste van het beste.
En Nikki mag altijd langskomen dat heb ik haar van het begin af aan gezegd en daar hou ik me aan ookal heeft ze nu deze dingen gezegd over mij EN over de oude eigenaar.
ik ben echt geen slecht mens hoor anders had ik Charmotte op deze leeftijd ook niet zo verschrikkelijk graag willen hebben want zeg nu zelf wie koopt er nu een paardje die al aardig op leeftijd is??? IK zei de gek

Senja

Berichten: 371
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 20:35

Ben het met Shelby eens.

Shelby

Berichten: 56
Geregistreerd: 19-07-04
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 20:42

Als het allemaal zover is en Charmotte is gewend aan haar nieuwe omgeving en haar nieuwe huisgenoot dan maakik foto's en dan zullen jullie zien dat ze het goed heeft en dat is een belofte!!!!

Shelby

Berichten: 56
Geregistreerd: 19-07-04
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 20:44

enne........... ik weet echt wel hoeveel Nikki om Charmotte geeft ik heb het zelf ook meegemaakt alleen mijn verzorgpaard toendertijd is zo ziek geworden dat ze het niet heeft overleefd en Charmotte gelukkig wel Nikki is haar echt niet helemaal kwijt!!

Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-04 20:50

Ja gelukkig ken ik dr nog wel opzoeken

Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-04 20:51

Shelby schreef:
En Nikki mag altijd langskomen dat heb ik haar van het begin af aan gezegd en daar hou ik me aan ookal heeft ze nu deze dingen gezegd over mij EN over de oude eigenaar.


Volgens mij heb ik niets verkeerds gezegt over jullie Lachen