manken na stilstand op de wei?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
svenMa
Berichten: 2
Geregistreerd: 04-08-04

manken na stilstand op de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-04 22:26

Hoi iedereen,

ik ben vandaag met de dierenarts terug geweest om te kijken naar een paard dat te koop staat. Maar de dierenarts heeft gemerkt dat hij mankt als hij begint te draven (dus in stap niks van te merken).

De eigenaars beweren dat dit komt omdat hij vroeger 4-5 keer per week gereden werd, en nu niet meer.

maar hij staat wel op de wei, dus zou ik het vreemd vinden moest hij dit daar van krijgen.

Probleem is, dat paardje stond mij wel aan, dus zou ik het jammer vinden om te zeggen van ik koop het niet, als het dan wel zou kunnen, maar ik zou het ook jammer vinden moest ik die kopen en moest het verergeren.

Daarom weet ik het niet meer,
heeft iemand hier al meegemaakt dat een paard stijf kan worden door op de wei te staan?

Groetjes,

SvenMa


Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 22:45

als het paard jou aanstaat, zou je beter hem kunnen laten nakijken door een dierenarts. Die kan door middel van buigproeven of proeven op harde en zachte bodem de oorzaak van de kreupelheid achterhalen. Het kan best wel een kleinigheid zijn zoals een hoefzweer of zo. Raar verhaal vertelt de eigenaar. Stijf worden van in de wei.....mmmm Stijf worden op stal ja, maar in de wei?


svenMa
Berichten: 2
Geregistreerd: 04-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-04 22:54

ja dat was ook mijn reactie, en de dierenarts heeft de proeven gedaan, maar zegt niks te kunnen zeggen over de juiste oorzaak zonder foto's...

Nobody can be just like me. Even I have trouble doing it.

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 06:35

Klopt, dan is er nog maar 1 mogelijkheid: Cheese!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Flowerhorse7, Labiesch, LaDonna75, liesje_rosa, MarinkeB, Sastaic, willemijn_T en 36 bezoekers