De Bit

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

De Bit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-02 16:57

Hebben jullie ook dat stukje gelezen over Mr Swaab, in de Bit?

Die man zit vlak bij ons en hebben een hele mooie stal. Kost alleen wel 880 pieken (guldens) per maand. Ze hebben daar alleen geen weidegang. Da's echt een nadeel. Hoe meer variaties er aan een paard gegeven kan worden hoe beter. Wij zouden het er voor over hebben, als dit er wel was. Wij zijn denk niet de enige die er zo over nadenken, want die stal was behoorlijk leeg van hem. Heeft dus maar een paar klanten. Hij zelf kan wel goed rijden.
Kennelijk hebben er maar heel weinig mensen het ervoor over om je paard super de luxe te laten stallen. Eigelijk vreemd in deze economie. Vinden jullie ook niet?

(Stond nog een opmerking in over piercings trouwens. }> )

~het komt uit de lengte of uit de breedte~


chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 17:30

Nou, ik heb het stuk (nog) niet gelezen (zal ik dan maar eens gaan doen) maar waar mijn paarden niet naar buiten kunnen heb ik ook niks aan een super de luxe stal. Maar dat is mijn mening.

In welke bit staat het btw? nr. 82?

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 18:32

Gipsy staat ook op een stal die qua prijs vergelijkbaar is (dat weet je wel). Vergelijkbaar niveau qua instructie denk ik. Qua accomodatie weet ik het niet, heb niets te klagen in ieder geval wat betreft luxe. Helaas ook geen weidegang. Wel een wachtlijst van 2 jaar voor een box, nokkievol, kan geen paard meer bij. Blijkbaar zat mensen dus die het er voor over hebben. Vreemd dat Swaab z'n stallen niet vol krijgt. Hoe zijn de uitrijmogelijkheden daar? Vanaf Atie is dat natuurlijk perfect!

Afwisseling krijgt ze in de vorm van regelmatig naar buiten, paddock, werken aan de longe, spelen aan de longe, wandelen, grazen aan de hand etc. etc. Weidegang zou absoluut beter zijn, maar ze komt niets te kort. Zomers minimaal 6 weken vakantie in een supergroot weiland in Loosdrecht.

Nulla tenaci invia est via


greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 18:34

Is dat John Swaab?

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 18:40

Of 'ie John heet weet ik niet, maar volgens mij is er maar 1 bekende Swaab in de paarden dus dat zal 'm wel zijn.
Ik sta zelf bij Atie Spijker (Sanders-Spijker Knipoog ), ook niet verkeerd, maar Swaab heeft meer naam, of het ook meer kwaliteit is durf ik niet te zeggen.

Nulla tenaci invia est via

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Re: De Bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 19:08

Prima schreef:
Hebben jullie ook dat stukje gelezen over Mr Swaab, in de Bit?

Die man zit vlak bij ons en hebben een hele mooie stal. Kost alleen wel 880 pieken (guldens) per maand. Ze hebben daar alleen geen weidegang. Da's echt een nadeel. Hoe meer variaties er aan een paard gegeven kan worden hoe beter. Wij zouden het er voor over hebben, als dit er wel was. Wij zijn denk niet de enige die er zo over nadenken, want die stal was behoorlijk leeg van hem. Heeft dus maar een paar klanten. Hij zelf kan wel goed rijden.
Kennelijk hebben er maar heel weinig mensen het ervoor over om je paard super de luxe te laten stallen. Eigelijk vreemd in deze economie. Vinden jullie ook niet?

(Stond nog een opmerking in over piercings trouwens. }> )


Luxe is niet altijd beter. het intereseert het paard niet of er een gouden randje om die box zit. En als er niet eens weidegang bij zit, tsja wat heet dan luxe! Voor dat geld kan ik nu 2 paarden stallen MET weidegang, en op mijn vorige stal zelfs 3.

Feit blijft zat hij genoeg contact moet hebben met zijn buurtjes, genoeg strooisel op de vloer wat regelmatig verschoon wordt, en regelmating te eten en beweging.

Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Re: De Bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 20:38

Vippie schreef:

Feit blijft zat hij genoeg contact moet hebben met zijn buurtjes, genoeg strooisel op de vloer wat regelmatig verschoon wordt, en regelmating te eten en beweging.

Viv


Dat zal heus wel in orde zijn hoor!

Nulla tenaci invia est via

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 22:12

Ha! bij die Swaab mag je niet in een spijkerbroek rijden. Is die man nou gek geworden. Kledingvoorschriften op stal. Niet zo gek dat die stallen leeg blijven.


Cercle Hippique Misselijk

Het gaat niet om de bestemming, maar om de reis er naartoe.

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 22:29

Daar zou ik dus totaal geen problemen mee hebben. Probeer altijd verzorgd en netjes op m'n paard te zitten, voel ik me prettiger bij en een spijkerbroek hoort daar dus niet bij. Schone rijbroek en gepoetste laarzen wel.
(Of je moet natuurlijk westernruiter zijn, dan ligt het wat anders Knipoog )

Nulla tenaci invia est via

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 22:38

Ik heb het artikel van swaab ook gelezen en ben er wel over te spreken...
Lijkt me wel een strenge man, maar zoals gepaste kleding, jah vind wel dat dat hoort, al ben je natuurlijk vrij om dat zelf te bepalen...

Ik zou nooit in een spijkerbroek erop stappen tenzij het met lange chaps is Haha!
Mijn schoonvader heeft eens een bosrit gemaakt met spijkerbroek maar kon daarna maar slecht lopen omdat het een beetje schuurde Haha!

Ik zit zelf ook liever gewoon netjes verzorgd op mijn paard, nee geen kak, maar gewoon een mooi verzorgd plaatje Lachen

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 22:44

Er verzorgd uitzien heeft volgens mij niets met kak te maken. Gewoon een kwestie van normen en waarden. (En die zijn niet voor iedereen hetzelfde en dus ook niet voor iedere stal)

Nulla tenaci invia est via

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-02 11:00

Margreet schreef:
Er verzorgd uitzien heeft volgens mij niets met kak te maken. Gewoon een kwestie van normen en waarden. (En die zijn niet voor iedereen hetzelfde en dus ook niet voor iedere stal)


ben ik het helemaal mee eens. de normen en waarden die hij hanteerd (netjes geen spijkerbroeken geen piercings en al die fratsen) dat spreekt me ook aan. Van die weidegang, dat is jammer. Voor de rest is alles bijzonder goed in orde. dan hebben we het ook over eerste klas materiaal. Ik denk dat hij liever helemaal leeg staat (voor het geld hoeft hij het toch niet te doen), dan dat hij van die quasi proleten ziet komen die niet serieus bezig zijn met de paardensport. Dus die stal zal voor de meeste niet zijn weggelegd. Alleen voor hele serieuze mensen die de top wilen halen.

Contact hebben met de buurtjes, dat kan daar niet. ze kunnen elkaar net zien. De mensen die daar komen met hun paard willen misschien niet allemaal conact met de buurtjes, omdat die paarden allemaal 50duizend plus. het is dus absoluut niet een stal waar een paard terecht moet komen die mensen gewoon hebben voor de lol/recreatie.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 11:58

OK, ik kan me niet langer inhouden:

Wat heeft het uiterlijk er in godsnaam mee te maken als je bezig wilt zijn met je sport? Rijden met spijkerbroek, als je dat lekker vindt zitten, moet dat toch kunnen? Doe ik ook (rij daarbij nog Western ook, O mijn god Sigaar Schijnheilig ) Als je er als een papegaai op je paard wilt kruipen heeft het paard daar geen enkele boodschap aan. Als je rijuitrusting goed past, functioneel en heel is maakt het niet uit of je niet ton-sur-ton gekleed bent, een zwart hoofdstel met een bruin zadel gebruikt of wat nog meer.

Als ik in mijn vrijetijdskleding op stal kom (Spijkerbroek en gympen) om mijn paard te longeren heb ik absoluut geen rijbroek, rijlaarzen en jasje nodig, en wil door niemand ertoe gedwongen worden om dat aan te moeten trekken. Paardrijden doe ik voor mijn plezier. Kledingeisen op het werk is nog tot daar aan toe (en gelukkig hoef ik daar niet aan te beginnen, anders was ik snel vertrokken), kledingeisen in mijn hobby, nee bedankt.

Het uiterlijk maakt absoluut niets uit en is alleen maar façade. Het beste voorbeeld: je komt iemand tegen, spijkerbroek en slobbertrui. Je maakt een praatje met hem, hij komt sophisticated over, beschaafd en beleefd. Je begeleid hem naar de auto en hij blijkt het duurste van het duurste merk auto te rijden, en als je vraagt is hij de directeur van een groot bedrijf.

Nog een voorbeeld: iemand heeft het grootste huis in de wijk, heeft het geld geinvesteerd voor een persoonlijk kledingadvies, ziet er dus voor het oog "sophisticated" uit, maar als hij zijn mond opendoet denk je dat je in een volksbuurt zit.

Waar kijk je op dat moment naar. Het uiterlijk, het gedrag? De auto, wat hij doet/positie die hij inneemt?

-Bescheidenheid is anderen te laten uitvinden hoe belangrijk je bent.
Te veel letten op het uiterlijk en te duidelijk laten zien dat je veel geld hebt is het gedrag van een nouveau riche en in de echte kringen "not done"

Je suis Charlie.

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 12:11

Ik ga met Margreet mee: ik probeer ook altijd een beetje verzorgd op mijn paard te zitten, gewoon omdat ik dat leuk vind..

En Cassidy, ik begrijp best wat jij bedoelt en je hebt daar ook voor een groot gedeelte gelijk in, maar die John Swaab wil nou eenmaal een bepaald publiek in zijn stallen hebben. Door die eisen te stellen bereikt hij dat doel vanzelf.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 12:16

Ik vind het ook onzin. Voel ma af en teo wel bezwaard. Ik heb alleen altijd goeie rijbroeken aan, daar ga ik nie op beknibbelen. Anders zit ik gewoon k*t op m'n paard, kan niet goed zijn. Erop heb ik een dure jas, tsja, kwaliteit. Kan er ook niets aan doen, is ook een mooie jas. Maar eronder? Denk maar niet dat ik nieuwe truien ga kopen voor het paardrijden, mijn ouwe zijn nog goed genoeg. Heb laatst een mountainhorse truitje gekocht omdat ik het mooi vond. En een sportbh, omdat ik dat belangrijk vond. Sporbh heb ik vaak aan, ook als ik niet paardrijd, en het truitje ook. Gewoon leuk, vanille/geel dingetje, ziet er gewoon leuk uit.

Ik vind het niet bepaald kak, ga zelf nooit in paardrijkleren de deur uit, voel ik me zo voor l*l. Ik vind mensen in rijbroek in de supermarkt ook debiel. Tsja, kan me voorstellen dat je tussendoor ff langs gaat, maar toch. Ik kleed me liever een keer extra om! Maar ik ga geen bij elkaar passende dekjes/kleding uitzoeken. Trek gerust de binnenjas van mijn ene jas aan bij de andere. Interesseert mij dat wat, als het maar lekker warm is!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 12:18

Pava schreef:
Ik ga met Margreet mee: ik probeer ook altijd een beetje verzorgd op mijn paard te zitten, gewoon omdat ik dat leuk vind..

En Cassidy, ik begrijp best wat jij bedoelt en je hebt daar ook voor een groot gedeelte gelijk in, maar die John Swaab wil nou eenmaal een bepaald publiek in zijn stallen hebben. Door die eisen te stellen bereikt hij dat doel vanzelf.


Misschien wel, misschien niet.

Nogmaals, de mensen die het geld ervoor over hebben om zijn stalgeld te betalen, die aan de kledingeisen van zijn stal voldoen, duur paard hebben, maar de innerlijke beschaving missen, zul je op deze manier bij hem op stal WEL kunnen vinden.

En nogmaals, wie modieus te paard wil zitten en dat doet omdat hij dat zelf leuk vind, moet het helemaal zelf weten.
Maar ik zou het niet in mijn hoofd halen om aan de eisen van iemand te voldoen, alleen om erbij te mogen horen. En zo denken er geloof ik meer over, als zijn stallen zo leeg zijn...

Je suis Charlie.

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 12:18

Met de prijzen die hij hanteert trekt hij dat publiek toch wel.
Ik rij meestal in rijbroek en slobbertrui, maar soms in spijkerbroek met lange chaps.
Ik wil niet door een pensionhouder gedwongen worden om aan bepaalde kledingeisen te voldoen.
Ook piercings verbieden gaat mij veel te ver.
Ik ga dus mee in het verhaal van Cassidy.
Verder, gaat het dan op een gegeven moment nog zo ver dat ze zich overal mee gaan bemoeien, mag je niet in een Golfje naar stal komen, maar minimaal in een Mercedes of BMW.
Voor mij is dit een uiting van bekrompenheid, onder het mom van stijl en klasse Lips are sealed

Goedgekeurd onderschrift :)

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 12:37

Mhh als leys een vrije dag heeft dan kom ik in spijkerbroek ?? Dus als ik hem ga longeren zou ik dus met nette rijbroek en gepoeste laarzen moeten gaan lopen ?? Betekent dat ik 7dagen per weekop laarzen moet lopen ?? Mhh wie gaat mij nieuwe laarzen betalen Frusty . Tja want jophurs kan natuurlijk niet staat niet netjes Verward .

Sorry dat gaat me wat ver? Ik loop er wel altijd verzorgt bij.

Straks gaan ze je nog vertellen met welke auto je daar wel of niet mag komen Verward .

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 12:37

Persoonlijk ga ik ook mee met Cassidy. Wat heeft het voor nut om in gepoetste rijlaarzen en een nette rijbroek naar stal te komen als je vooraf weet dat je gaat longeren? Longeren gaat echt niet beter hoor met een rijbroek aan!

En piercings verboden op een stal?! Wat is dat voor onzin? Ik heb zelf 3 tattoo's, ik zal er zeker niet mogen staan, en al helemaal niet met 2 shetlanders????? Haha!

Sorry hoor, iedereen beoefent zijn/haar hobby op eigen wijze en als je nou wil rijden in een spijkerbroek en je hebt toevallig een piercing, is dat toch jouw goed recht? Of gaat deze meneer discrimineren?

Ik persoonlijk zie liever iemand in spijkerbroek met 2 piercings en vol tattoo's die goed voor zijn paard zorgt, dan iemand die er altijd tiptop uitziet en zijn paard verwaarloosd....(Hiermee impliceer ik niet dat het per definitie zo is hoor! Dat een net iemand zijn paard verwaarloosd!)

Maar goed, het komt bij mij over als een vorm van discriminatie...Wat is de volgende stap? Mensen met rood haar weigeren op je stal, of de niet-blanke? Eng mannetje......(Vriendje van Pimmetje misschien?)
Laatst bijgewerkt door Buitenzorg op 08-03-02 12:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 12:43

Met stomme verbazing heb ik dit topic gelezen.....

Tuurlijk heeft Dhr. Swaab het recht om eisen te stellen, het is immers zijn stal. Wat mij betreft wil hij er alleen maar paarden met paarse staldekens in hebben, van eigenaren van 1.76 meter lang, blond haar, blauwe ogen en zich voortbewegend in een metalic-groene BMW uit een nader te bepalen serie. Mij een zorg.
De opmerking die iemand hier maakte "door eisen te stellen bereikt hij dat doel vanzelf".... *LOL* is zijn doel dan om z'n stallen leeg te houden? hahaha!

Er zijn dus ook Bokkers die het belangrijk vinden om netjes gekleed en verzorgd te paard te zitten. Kwestie van normen en waarden.... Toen zeek ik echt bijna in m'n broek *LOL* Helemaal geweldig!!! Wat heeft dat nou in vredesnaam met normen en waarden te maken Verward Dan zit je echt alleen maar te tikken om te tikken, maar wat te vertellen heb je dan volgens mij niet echt....
Wat maakt het nou toch uit of je in een dure Pikeur te paard zit, of in een spijkerbroek? Of je een KN op je paard hebt liggen of een Divozaatje? Of je in een BMW naar stal komt of op je zwart/paars/geel/groene fiets die niet gejat wordt omdat 'ie zo foeilelijk is???

Ik hanteer blijkbaar andere normen en waarden: ik vind het belangrijk dat mensen respectvol en vriendelijk met elkaar en hun dieren omgaan. Punt. Geen voorwaarden aan kleding, verzorging of vervoermiddel. En voor de paarden wil ik een goede verzorging, met goed voer, voldoende beweging en vrijheid om paard te zijn --> weidegang dus.

Wie wat anders wil, prima, fine with me. Maar ik zal heel eerlijk toegeven dat ik enkelen openlijk uit zit te lachen, hier achter m'n computer. Niet lang meer trouwens want het is prachtig weer. Ik ga dus lekker naar onze simpele stal waar de paarden het goed hebben: lekker een ritje maken in m'n spijkerbroek, op m'n eigen fjordenmeissie. Genieten dus, met een grote G..... Lovers

DubbelFun

Berichten: 88474
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 12:45

Buitenzorg schreef:
Maar goed, het komt bij mij over als een vorm van discriminatie...


Ik ken de man in kwestie niet en zijn staleisen spreken mij ook niet aan, maar het is zijn stal en hij kan dus de eisen stellen. Take it or leave it...

Dune

Berichten: 254
Geregistreerd: 16-09-01
Woonplaats: Overijssel

Western ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 12:45

Ik ben het helemaal met Cassidy eens (ik ben dan zelf ook western ruiter en rij alleen met spijkerbroek)
het is toch van de zotte dat iemand je voorschrijft wat je wel of niet aan mag trekken. Belachelijk. Iedereen wordt al zo geleefd in deze maatschappij, laat ze effe lekker zelf beslissen wat ze dragen bij hun hobby.

Wat betreft die piercings en ik voeg daar tattoos aan toe, wat maakt dat nu uit. Het zegt helemaal niets, uit welk MILIEU of je komt. Iemand met een navel/tong/neus/enz piercing komt niet per definitie uit een achterbuurt. Het is gewoon een kwestie van smaak. Laat ze lekker als ze het mooi vinden.

Dune

PROFIEL IS AANGEPAST, NU MET FOTO'S!!!!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 12:47

Groot gelijk Sonja. Ik ben al jaloers omdat ik hier zit te werken (euh bokken) en jij kan gaan genieten van je spijkerbroek met Fjord Knipoog .

Ga het stuk met veeel plezier thuis lezen Lovers .

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 12:51

Sugarmiss"]
[quote="Buitenzorg schreef:
Maar goed, het komt bij mij over als een vorm van discriminatie...


Ik ken de man in kwestie niet en zijn staleisen spreken mij ook niet aan, maar het is zijn stal en hij kan dus de eisen stellen. Take it or leave it...
[/quote]

En niet raar staan te kijken als er meer mensen zeggen: leave it.... Haha!

Je suis Charlie.

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 12:52

Ik ken deze meneer (helaas) wel, en al kreeg ik een enorme zak met geld toe dan nog zou ik niet in zijn stal willen staan.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: maxie, onpaard en 32 bezoekers