Wat te doen !!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Scott

Berichten: 192
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Hillegom

Wat te doen !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-04 20:46

Verderop staat al een vraagje over patella fixatie van mij. Mijn paardje heeft hier al vanaf jongs af aan (nu 5 jr.) last van. Hij staat op het moment binnendoor en op wig (vanaf afgel. vrijdag) in principe heeft hij er tijdens het rijden geen last maar merk toch dat hij vooraf in stap achter wijdbeen loopt, en dat de volte moeilijk is voor hem (hij zet zijn voorhand goed in maar achter zet hij er niets onders waardoor hij lijkt net aan het wijken is) ook met longeren zet hij zijn achterbenen niet onder de massa.... Wat moet ik doen blijven trainen om de banden en spieren sterker te maken of volgende week naar da om foto's en scans te maken van zijn knieen en banden !!!!!! Ik vraag me ook af of dit normaal is bij patella fixatie (tijdens het rijden dan) wie geeft mij een antwoord. (hij is vorig jaar rontg. gekeurd en was helemaal oke),,,,,, Graag jullie reactie's

Scott

Berichten: 192
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-04 17:14

Helemaal niemand !!!!! met ervaring

Samm

Berichten: 1562
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Twello

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 20:31

Paarden met patella fixatie hebben meestal moeite met op de volte lopen, beweging geven is een must, een conditietraining (iets laten slepen, heuveltraining o.i.d.). Bij jongere paarden kan een injectie in de kniebanden helpen. Succes Lachen

CarpeDiem

Berichten: 7419
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Back in Brabant!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 20:15

vandaag was er een paard op de kliniek waar ik werk, deze had ook dat constant zijn knieƫn op slot sprongen. (allebei achter) we hebben vandaag zijn ene bandje doorgenomen, en morgen zijn andere. de knieen kunnen dan niet meer op slot schieten, en hij leidt er niet heel veel mee! dus misschien dat dat een optie zou kunnen zijn? overleg eens met je dierenarts!